Laat jij een ander je versterker gebruiken?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.

Laat jij een ander jouw versterker gebruiken?

Geen probleem!
12
10%
Als het nodig is mag het wel.
41
33%
Liever niet.
47
38%
Nee.
23
19%
 
Totaal aantal stemmen: 123

Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Laat jij een ander je versterker gebruiken?

Bericht door deevit »

Aan de hand van het zieke Tante-Trees-topic;

Heb jij er moeite mee om een ander op je versterker te laten spelen?

Ik persoonlijk heb er geen moeite mee, zo lang ik er bij ben en zelf enigszins controle over de situatie heb. Dit gaat samen met een volledige instructie voor het spelen. :wink: Ik geef mijn versterker niet zomaar aan een ander mee, op een paar uitzonderingen na (ik ken een paar mensen die het ding beter snappen dan ik zelf).

Wat wel vervelend kan zijn; als je toestemt om bijvoorbeeld op een festival jouw versterker als backline op te stellen ben je verplicht van begin tot eind aanwezig te zijn.

Ik ben benieuwd. :D
mmstingray5
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 apr 2008, 20:21

Bericht door mmstingray5 »

als het echt nodig is mag het wel. Ik ga toch altijd eens checken want soms zijn er die de eq instellen om het hele zootje naar de kl.. te helpen. Maar soms als wij het geluid doen op een festivalletje heb je geen keuze om het vlot te laten verlopen.
Maar eigenlijk liever niet, hoor. De enige die ooit een versterker of gitaar heeft mogen lenen zijn René (quicksilver) en onze toetsenman toen die nog bas speelde.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Liever niet. Ik weet nooit wat zo'n bassist ermee uitvreet, en áls-ie stuk gaat zit ik met de gebakken peren.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Petr@
Berichten: 269
Lid geworden op: 20 aug 2007, 14:02

Bericht door Petr@ »

Geen probleem. Mijn versterker staat nu in een ruimte in mijn bedrijf die de plaatselijke popschool 1 avond per week gebruikt. Maar ik weet dat de leraar erbij is, dat scheelt.
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

BassAgent schreef:Liever niet. Ik weet nooit wat zo'n bassist ermee uitvreet, en áls-ie stuk gaat zit ik met de gebakken peren.
Precies. Mijn spul is te vaak gesloopt en meer als 'sorry' heb ik nooit teruggehad.

Ik doe het niet meer...ik heb hard gewerkt voor mijn spullen en ben er zuinig op, ik laat het door een ander niet kapotmaken.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
Basles.be
Berichten: 1924
Lid geworden op: 28 mar 2008, 17:37

Bericht door Basles.be »

AmericanIdiot schreef:meer als 'sorry' heb ik nooit teruggehad.
Dat heb jij dan tenminste nog gehad. Bij mij werd er door de bassist in kwestie om gegrapt.
Alsof ik het grappig vond :nono:
- Privé- & Online baslessen
- Nieuwe Transcriptie (12/04/24)
- Facebook
- Nu ook op Instagram
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Oei.. Ik denk niet dat ik me op zo'n moment rustig zou kunnen houden...
Gebruikersavatar
Basles.be
Berichten: 1924
Lid geworden op: 28 mar 2008, 17:37

Bericht door Basles.be »

Tja, wat kan je dan doen? Ene op z'n bakkes geven en dan nog je vingers pijn doen?
Ik probeer me niet onnodig op te winden. Het herstelt m'n versterker niet. :?
- Privé- & Online baslessen
- Nieuwe Transcriptie (12/04/24)
- Facebook
- Nu ook op Instagram
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Ja dat weet ik wel, alleen soms is het moeilijk je in te houden.. Op zo'n moment weet ik niet of ik dat zou kunnen.
Gebruikersavatar
Dennizz
DHZ-DNZ
Berichten: 8016
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:08

Bericht door Dennizz »

Liever niet, maar als het echt niet kan, en ik ben erbij en hij blijft van mijn instelling af... (Ik zou mezelf niet eens over mijn eigen versterker willen laten spelen. :oops: )
Gebruikersavatar
Ernst
Berichten: 313
Lid geworden op: 28 jul 2007, 02:02

Bericht door Ernst »

Nee. Tenzij ik 100% overtuigd ben van schadeloosstelling.
"Every Beggar is Christ" - Stiltskin
Gebruikersavatar
KvE
Berichten: 10968
Lid geworden op: 07 mar 2008, 22:09

Bericht door KvE »

Soms kan het moeilijk anders maar ik probeer het te vermijden.

Als het dan echt moet, geef ik uitgebreid instructie en blijf in de buurt. Ik tjek of m'n clipping-led niet te veel in het rood komt en of de eq (er zit een dubbele toonregeling op m'n ampeg) niet over z'n nek gaat.

Het is net als je auto uitlenen (wat ik absoluut niet meer doe), hij kan beter kapot gaan als je er zelf mee rijdt, dan weet je tenminste zeker dat het je eigen probleem is.

Ook bassen geef ik liever niet uit handen. Die ene keer dat ik dat wel deed liet de persoon in kwestie 'm meteen uit z'n poten flikkeren. :bat:

En dan ben ik ook nog zo'n eikel die denkt: Jee, wat lullig voor 'm! :roll:
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

No prob, maar ik blijf wel de controle houden..ik hang er als een Havik bij haha :D
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Basles.be
Berichten: 1924
Lid geworden op: 28 mar 2008, 17:37

Bericht door Basles.be »

Van de organisatie uit wordt soms aangedrongen op snelle podiumwissels.
Het waren professionele muzikanten en de bassist gebruikte dezelfde versterker zoals ik toen had. Je bent op zo'n momenten nogal geneigd om de zaak te vertrouwen. Dus ging ik lekker buiten de tent in het zonnetje tussen de monokini's liggen.
Plots hoorde ik geen bas meer, ging mijn gsm af en zag ik iemand naar me toe stormen.
Eénmaal in de tent kreeg ik aan alle kanten kwade gezichten, maar toen ik aan het podium kwam zag ik dat de bassist oa zijn actieve bas via de passieve ingang had aangesloten :?

Een andere keer had ik net een 5-snarige contrabas van 70 jaar oud op de kop kunnen tikken. De volgende dag kwam een buur op bezoek omdat hij de schoonheid eens wilde aanschouwen.
Hij had wat gedronken, verloor zijn evenwicht en struikelde.... op m'n contrabas!!
Gelukkig geen barsten maar de brug mocht hersteld worden.

Dus thuis mag er uitzonderlijk wel eens iemand op versterker en bassen spelen, maar daar stopt het.
Op optredens komt niemand meer aan m'n materiaal. Onder mijn toezicht mogen roadies wel helpen de speakers van het podium dragen. De rest doe ik zelf wel.
- Privé- & Online baslessen
- Nieuwe Transcriptie (12/04/24)
- Facebook
- Nu ook op Instagram
Gebruikersavatar
remigio
Berichten: 114
Lid geworden op: 25 dec 2007, 23:37

Bericht door remigio »

sobre mi cuerpo muerto!!!

als een festival, ivm het omwisselen, één basversterker op het podium willen, huren ze maar backline bij een backline-verhuurbedrijf...die zijn daar voor. ik ga gewoon never nooit meer mijn spullen om zeep laten helpen als de organisatie van een festival te lui en te krenterig zijn om zo'n ding te huren.
Sadowsky NYC5-1992, NYC4-2008, F-Bass BN5, Sire V7-5
Warwick SS1/4 1990, Washburn CS1992, Dingwall Prima Voodoo 4, MM Bongo 4HH
(EBS AC311, DBX160XT, Alembic SF-2 / F1-X) combo.
Roland VB-99, LabSystems SS600/HP610
Plaats reactie