versterker-optie

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Lindaas
Berichten: 218
Lid geworden op: 31 jan 2005, 18:25

versterker-optie

Bericht door Lindaas »

Hoi!
Ik heb een beetje zitten bladeren in alle info/meningen over versterkers maar ik ben bang dat ik nog wel heeeel erg veel te leren heb..ik speel basgitaar in een rammelrockbandje waar ik veel plezier aan beleef en op zoek naar iets wat voldoende versterkt tijdens een optreden.Geen speciaal spul met toeters en bellen maar gewoon rechttoe rechtaan.De basgitaar waar ik op speel is ook maar een squier uit korea dus veeleiseind ben ik niet.In de oefenruimte speel ik op een trace elliott maarik heb altijd ruzie met de vele knopppen die erop zitten, en dan ook nog een equalizer..niks voor mij.(misschien pas over 10 jaar, als ik een beetje kan spelen en mezelf "bassiste" mag noemen..)Heeft iemand tips?
Gebruikersavatar
urje
Berichten: 1062
Lid geworden op: 26 jan 2005, 00:24

Bericht door urje »

Hey, ik heb misschien wel wat je zoekt, een setje wat ik tweedehands heb gekocht toen ik begon met bassen. Nu ik een paar jaar verder ben heb ik een nieuwe speakerkast gekocht, en eind van de week komt m'n nieuwe versterker binnen. als die bevalt heb ik een complete set 'over', anders alleen een speakerkast, en daar heb je niet zoveel aan.
Het gaat om een Peavey top en een zelfbouwkast (die ik niet zelfgemaakt heb) Oud en lomp, maar oerdegelijk en een 'rechttoerechtaan' geluid. En ruim voldoende vermogen voor ieder optreden, gegarandeerd.
Als je geinteresseerd bent kan ik er wel meer over vertellen, fototje sturen, weet ik veel wat... ik wil er ongeveer 300 euro voor hebben (of moet het nu op het 'markt' forum?)

maar je kunt natuurlijk ook eens rondsnuffelen op marktplaats.
Gebruikersavatar
Equalizer
Berichten: 967
Lid geworden op: 25 dec 2003, 17:27

Re: versterker-optie

Bericht door Equalizer »

Lindaas schreef:en dan ook nog een equalizer..niks voor mij.
:( Maar je kent me niet eens..


Nee even serieus.. Over die knoppen: je moet gewoon een keer alles neutraal zetten, en dan per knopje een beetje draaien en goed luisteren wat het doet, dan vind je ooit 'jouw sound' wel. Heb je een gain knop en/of contour knoppen (high pass / low pass), stel die dan eerst in en ga vervolgens finetunen met de equalizer.
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

Je hoeft alle toeters en bellen inderdaad niet te gebruiken. Wat equalizer zegt klopt helemaal: gewoon één voor één de knoppen proberen vanuit de neutrale stand, en als je shape-meuk gaat gebruiken, dan eerst dat instellen. Maar als je'dat nog steeds te ingewikkeld vindt zet je toch gewoon alles uit en neutraal?
Pas op, achter je!!
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Als je versterker een goede sound heeft, hoef je hem niet eens te gebruiken. Ik heb die van mij altijd uitstaan, het enige wat ik dus gebruik is de preampe en vanuit daar de mastervolume. Drie knoppen waren in wezen genoeg geweest. :)
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Plaats reactie