Behringer BX 3000T: Welke cabs passen erop?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
vibextreme
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 nov 2003, 20:23

Behringer BX 3000T: Welke cabs passen erop?

Bericht door vibextreme »

Ik heb de behringer BX 3000T voor kleine gigs aangeschaft. Hierbij heb ik een de BA 210 2x10 inch cab bij! Nu wil ik meer speaker vermogen hebben, kan ik hierbij de BA 410 4x10 bij aansluiten? Wat kan die versterker aan om toch een vette sound te krijgen? Kan ik 2x BA 410 of 1x BA 410 en de BA115 1x15 combineren? Ik weet niet zoveel van vermogens af, wie kan mij adviseren?
Gebruikersavatar
Venomer
Berichten: 557
Lid geworden op: 18 jun 2004, 15:15

Bericht door Venomer »

De BX3000T kan minimaal 4 Ohm aan. De BA210 en BA115 zijn beide 8 Ohm en kunnen dus samen aangesloten worden. Als je op zoek bent naar een vette sound, dan is een 1x15 wel een goede keus.

De BA410 is 4 Ohm en kan wel alleen aangesloten worden op de BX3000T, maar niet in combinatie met een andere cab. De impedantie zou dan te laag worden, zodat de versterker oververhit zou raken.

De combinatie 2x10 + 1x15 zou mijn advies zijn.

Ik zou wel even uitproberen of de combinatie BX3000T + BA210 + BA115 het gewenste resultaat (veel vet geluid) oplevert. De versterker is namelijk wat licht voor de combinatie van cabs (500 W + 600 W). Op zich kan dit geen kwaad, zolang je de versterker niet te ver open draait.
We triple check evryhing.
slap
Berichten: 102
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:09

Bericht door slap »

Wat vind je trouwens van die top? Klinkt het een beetje lekker?

Ik ben namelijk ook nog op zoek naar een nieuwe versterker en de prijs van deze is wel erg aantrekkelijk... en daarbij heb ik op dit moment ook al een behringer, een BX1200 namelijk, bevalt me overigens prima, maar die is gewoon te klein voor op het podium...
(\_/)
(O.o) This is Bunny.
(> <) Copy Bunny into your signature to help him on his way to world Domination.
Dugie
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 aug 2004, 22:51

Bericht door Dugie »

ik ben hier ook wel geïnteresseerd in.
Maar ik was aan het denken aan een 2 X 12'' omdat ik in de pod merk dat ik steeds deze cabs eruit pick als de sound die ik leuk vind.
Kan ik met 2x10 en 1x 15 dezelfde sound bendaren? of bezie ik het verkeerd dat 35 over 3 speakers bijna hetzelfde is als 24 over 2?
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

slap schreef:Wat vind je trouwens van die top? Klinkt het een beetje lekker?

Ik ben namelijk ook nog op zoek naar een nieuwe versterker en de prijs van deze is wel erg aantrekkelijk... en daarbij heb ik op dit moment ook al een behringer, een BX1200 namelijk, bevalt me overigens prima, maar die is gewoon te klein voor op het podium...

Ik heb de Behringer bx3000t ook en hij bevalt me voor het geld prima, zeer veel power, heb hem nog nooit verder opengehad dan 3. Tja het is geen boutique-amp maar versterken doet ie prima. Zeker in combinatie met mijn EBS 2*10" kan ie alles aan. De shape en Ultrabass knoppen gebuik ik nooit want die klinken naar mijn mening veel te nep, maar de EQ doet z'n werk prima.
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Plaats reactie