Het grote Trace Elliot topic

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
DiMarco

Bericht door DiMarco »

Mooi spul. pre-shape werkt heel goed met een aantal bassen maar met een Ric klinkt het afschuwelijk want je krijgt veel te veel sublaag dan. Met een jazz of een knappe Warwick is het wel enorm punchy.
Gebruikersavatar
Monkeybassines
Berichten: 179
Lid geworden op: 21 jul 2014, 13:25

Bericht door Monkeybassines »

Ik ben een blij man momenteel . :jaaaaa:
Vandaag een Trace combootje gescoord voor een belachelijk lage prijs ( 55,- euro ) . Een series 6 GP7 Combo , met een
" elektrisch probleem " .
De boel even nagekeken , blijkt de amp te werken , gechecked met externe cab , speaker is ook ok , dus kan het enkel nog de interne kabel van de amp naar de speaker zijn .
Maar die dingen gaan hard !!
If you pay nuts , you'll get monkeys .
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Bericht door PMJ »

Klinkt als een goeiekoopje!! Ik heb dat eens gehad, dat een amp kapot zou zijn maar alleen het stekkertje van de speaker naar de amp los zat. Leuke meevaller was het :)
Gebruikersavatar
Talisman
Berichten: 315
Lid geworden op: 14 jan 2006, 16:52

Quatra Valve - schema

Bericht door Talisman »

Ik ben in het bezit van een Trace Elliot Quatra Valve versterker en ben daar héél erg blij mee.
Aangezien het al een oud beestje is, zoals zijn eigenaar, ben ik bang dat ik in de toekomst wel eens een schema van deze versterker nodig zou hebben.

Mijn vraag is dus als volgt : kan iemand mij helpen aan het schema van dit type versterkers ?
Zorg dat je uniek bent-speel linkshandig !

Warwick Thumb NT 5
Pedulla Series II 5
Trace Elliot Quatra Valve
Vanderkley 210NT
Vanderkley 112MNT

https://www.snakedrive.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Monkeybassines
Berichten: 179
Lid geworden op: 21 jul 2014, 13:25

Bericht door Monkeybassines »

Ik heb de service manual als pdf . Kan blijkbaar geen pdf toevoegen als bijlage of ik doe iets verkeerd .
If you pay nuts , you'll get monkeys .
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

https://www.mmj.pl/~s_paw/1/trace/scemat ... 5b1%5d.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Monkeybassines
Berichten: 179
Lid geworden op: 21 jul 2014, 13:25

Bericht door Monkeybassines »

Is de V4 niet recenter dan de quatra valve ? Het schema dat ik heb is een ander .

Heb het online teruggevonden

https://hpbimg.someinfos.de/diy/allgemei ... uattra.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
If you pay nuts , you'll get monkeys .
Gebruikersavatar
Talisman
Berichten: 315
Lid geworden op: 14 jan 2006, 16:52

Bericht door Talisman »

Dank u wel :jam: :worship: :worship: :worship:
Zorg dat je uniek bent-speel linkshandig !

Warwick Thumb NT 5
Pedulla Series II 5
Trace Elliot Quatra Valve
Vanderkley 210NT
Vanderkley 112MNT

https://www.snakedrive.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
hemdee666
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 nov 2014, 13:45

M'n eerste Trace

Bericht door hemdee666 »

Sinds kort is dit beestje in m'n bezit. Gekocht voor een hėėl mooie prijs. Was wel wat werk aan (ontstoffen....), maar 't was de moeite waard. Speelt echt berelekker. Grtz, Marc.
image.jpg
187mph!!!
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Bericht door PMJ »

Ik heb net een akkoord gekregen voor mijn bod op een Trace pedaal:

https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-i ... =mympBuyer" onclick="window.open(this.href);return false;

Even voor de zekerheid: is die goed te gebruiken voor mijn AH300?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10844
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Als jij er een footswitch uitgang op hebt zitten dan moet die het gewoon doen ja.
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Bericht door PMJ »

Joey schreef:Als jij er een footswitch uitgang op hebt zitten dan moet die het gewoon doen ja.
Thanks, dan moet het goedkomen.
hemdee666
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 nov 2014, 13:45

RAH600SMX

Bericht door hemdee666 »

Beste forumleden,
Ik kan een RAH600SMX in absolute winkel-nieuwstaat kopen. Wat is een redelijke prijs? En waar kunnen er addertjes onder 't gras zitten, maw. waar moet ik op letten? Alvast bedankt iedereen. Grtz, Marc. :mrgreen:
187mph!!!
roi
Berichten: 98
Lid geworden op: 02 jul 2011, 01:47

Bericht door roi »

In limburg ... en zijn er veel meer die dat kunnen.

Ik heb wat inlichtingen ingewonnen. Lijkt allemaal ok op basis van de reactie; "risico" zijn de elco's welke gezien de leeftijd wel een keer aan vervanging toe zijn. Spreek uit ervaring met de TE AH-300 en de VR-400. Kost je niet "de kop" maar schat wel in ongeveer de helft van aankoop prijs / minimale vraag prijs.
Fender Modern Player, Spector Coda IV +V
Gebruikersavatar
Mr. Bassman
Berichten: 141
Lid geworden op: 02 aug 2005, 22:50

Bericht door Mr. Bassman »

Hoi,
Vraagje: ik heb een GP12XV preamp in bezit. Tof ding. Echter ik heb er geen 19" rack-oren bij en daarom speel ik er eigenlijk alleen maar thuis op met oefenen. Beetje jammer toch?
Ik heb het internet al afgestruind voor deze oortjes maar kan er geen vinden. Heeft iemand deze toevallig liggen? Ze mogen ook groen zijn zoals van de GP12 preamp of andere Series 6 amps.
Dank!
Plaats reactie