Het grote Trace Elliot topic

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
SnarenPlankPlukker
Berichten: 1918
Lid geworden op: 05 sep 2005, 18:12

Bericht door SnarenPlankPlukker »

Ik gebruik een bosch gatenboor. In het midden zit een centerboor. Een willekeurige metaalboor. Net zo iets als een gewone gaten boor maar, deze is voor metaal en heeft een vaste maat.

Deze dus maar dan in de juiste maat. https://translate.googleusercontent.com/ ... pkIhEfSviA

Is te koop bij de bouwmarkt. Kost wat maar gaat ook meteen jaren mee. :mrgreen:

[edit]

Je kan het niet goed zien op het plaatje.
Je koopt een houder waar je de zaag opschroeft middels schroefdraad. In de houder kun je een boortje vast zetten.
Daarmee centreer je de handel. Thats it.
Proud to play Cheap ass garbage gear like: Basscollection SB320 en SB331, Hartke HA5500a, modified Vx410, vx115. Modified met van den Hul kwaliteits kabels.
Trace Elliot AH200GP12, Roland GP16 multi fx, Sennheiser G1. Ashdown 410 T Deep Classic.
AntonZ
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 okt 2006, 10:32

Bericht door AntonZ »

Geeft dat niet een hoop metaalschilfers in de behuizing?
Gebruikersavatar
SnarenPlankPlukker
Berichten: 1918
Lid geworden op: 05 sep 2005, 18:12

Bericht door SnarenPlankPlukker »

Als je aan de andere kant van het plaatmateriaal een stofzuiger mond houdt en dat kreng op volle toeren laat draaien worden die metaal schilvertjes direct weggezogen voor ze ook maar in de buurd van de electronica kunnen komen.
Dan is er geen probleem.
Zo heb ik het nu gedaan en met mijn Hartke idem dito. :mrgreen:
Ik boor dan van buiten naar binnen en houdt de stofzuigen op 1200W aan de binnenzijde.
Proud to play Cheap ass garbage gear like: Basscollection SB320 en SB331, Hartke HA5500a, modified Vx410, vx115. Modified met van den Hul kwaliteits kabels.
Trace Elliot AH200GP12, Roland GP16 multi fx, Sennheiser G1. Ashdown 410 T Deep Classic.
Owjeej
Berichten: 403
Lid geworden op: 20 okt 2006, 18:47

Trace Elliot AH 250 GP11 MK V

Bericht door Owjeej »

Hallo,

Ik heb een Trace Elliot AH 250 GP11 MK V op de kop weten te tikken.
Ik weet niet heel veel van deze amp, maar in ieder geval genoeg om er tevreden mee te zijn voor 325 euro inclusief 2x12 en 1x15 kastjes.

Maar nu het vreemde: Op de achterkant zit een geel stickertje, "13 ----- 2007" staat erop...
Die dingen werden toen toch helemaal niet meer gemaakt? Is het een datum dat ie voor een grote beurt moet? een houdbaarheids datum? verviel de garantie toen?

Het ziet er authentiek uit... ik snap het niet, kan iemand me helpen?

Owja, Peter uit gouda hier ergens? hij was namelijk van hem... alle andere info over de amp is ook welkom!

Grtz!
Fender Custom Shop Limited Edition NOS '62 Precision Bass
Fender American Vintage Reissue ‘63 Precision Bass
Fender MIJ Jazz Bass
Ibanez SRSC805
Dean Playmate, my first love.
Gebruikersavatar
SnarenPlankPlukker
Berichten: 1918
Lid geworden op: 05 sep 2005, 18:12

Bericht door SnarenPlankPlukker »

Proud to play Cheap ass garbage gear like: Basscollection SB320 en SB331, Hartke HA5500a, modified Vx410, vx115. Modified met van den Hul kwaliteits kabels.
Trace Elliot AH200GP12, Roland GP16 multi fx, Sennheiser G1. Ashdown 410 T Deep Classic.
Owjeej
Berichten: 403
Lid geworden op: 20 okt 2006, 18:47

Bericht door Owjeej »

:worship:

Mijn dank is zeer groot beste SnarenPlankPlukkert!
Fender Custom Shop Limited Edition NOS '62 Precision Bass
Fender American Vintage Reissue ‘63 Precision Bass
Fender MIJ Jazz Bass
Ibanez SRSC805
Dean Playmate, my first love.
Gebruikersavatar
SnarenPlankPlukker
Berichten: 1918
Lid geworden op: 05 sep 2005, 18:12

Bericht door SnarenPlankPlukker »

Youre welcome.
Lang leve Goorgle. :mrgreen:
Proud to play Cheap ass garbage gear like: Basscollection SB320 en SB331, Hartke HA5500a, modified Vx410, vx115. Modified met van den Hul kwaliteits kabels.
Trace Elliot AH200GP12, Roland GP16 multi fx, Sennheiser G1. Ashdown 410 T Deep Classic.
Gebruikersavatar
Talisman
Berichten: 315
Lid geworden op: 14 jan 2006, 16:52

Bericht door Talisman »

Dank je wel voor de link.
Gelijk maar even een afdrukje gemaakt voor mijn AH-500x. Hij doet het nu nog super maar er kan altijd iets kapot gaan in de toekomst.

Overigens is het zo dat ik absoluut niet snap wat er staat :D maar ondertussen heb ik het maar mooi !
Zorg dat je uniek bent-speel linkshandig !

Warwick Thumb NT 5
Pedulla Series II 5
Trace Elliot Quatra Valve
Vanderkley 210NT
Vanderkley 112MNT

https://www.snakedrive.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
SnarenPlankPlukker
Berichten: 1918
Lid geworden op: 05 sep 2005, 18:12

Bericht door SnarenPlankPlukker »

Kan altijd van pas komen als je er een ker een reparatie aan moet laten uitvoeren.
Je kunt dan ten minste mooi bij een goedkopere non dealer terrecht.
Proud to play Cheap ass garbage gear like: Basscollection SB320 en SB331, Hartke HA5500a, modified Vx410, vx115. Modified met van den Hul kwaliteits kabels.
Trace Elliot AH200GP12, Roland GP16 multi fx, Sennheiser G1. Ashdown 410 T Deep Classic.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Bij deze amps zit er achterop een glaszekering. Maar als je hem openschroeft zit er tussen de eindtorren ook een 5 ampere glaszekering. Dat je het weet. Die gaat bijvoorbeeld af bij een speakerkabel die kortsluiting maakt. In dat geval moet de amp wel geheel uit elkaar...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
wezel
Berichten: 192
Lid geworden op: 05 jan 2008, 19:19

Bericht door wezel »

vandaag weer een 1048 opgehaald!

volgende week proberen of het verschil merkbaar is met 2 maal 4x10 of met de 1015 onder m`n top?

ik heb gekozen voor 2 maal 4x10 ipv 4x10 en 1x15 slim??
op podiums zouden 15" niet zo tot z`n recht komen lees ik hier op het forum vaak
(we hebben altijd p.a)
duff mckagan signature
Bach black miller
yamaha rbx
TC electronic bh 550
Marshall mb4210
Marshall mbc 410

www.frendzferdinand.nl


pedaltrain2 inc sansamp dunlop wah exar distortion chorus/flanger ,korg tuner en footswitch marshall
Gebruikersavatar
The Fourth Horsemen
Berichten: 1985
Lid geworden op: 27 apr 2006, 17:43

Bericht door The Fourth Horsemen »

Mij lijkt het slim. Voor meer info moet je maar eens op talkbass zoeken op 'mixing driver sizes', daar vind je er veel ge-emmer over. Goede argumenten pro en contra. Ik heb het een beetje doorgenomen en ben nu contra. Maar vraag me niet uit te leggen waarom. Ik begrijp het, maar ben geen leraar in geluidsfysica.



Iets heel anders. Ik heb zonet m'n Hexavalve dan eindelijk weten verkopen. De koper hoefde de originele Trace Elliot buizen niet te hebben. Ik heb hier dus 6 6550 en 2 12AX7 buizen liggen met Trace Elliot label. Is hier een verzamelaar ofzo die die buizen graag heeft?? Pbtje en dan hebben we het erover!
wezel
Berichten: 192
Lid geworden op: 05 jan 2008, 19:19

Bericht door wezel »

hee hee,

vraagje,

If two extension cabinets are used with 1/4” jack leads we recommend that each cabinet
is connected back to the amplifi er separately instead of using the LINK socket on the cabinet. This will halve
the current that each lead carries and provide a better connection. (van manual trace elliot 600-7 )

ik lees dat je het beste allebei je cabinets apart moet aansluiten vanaf je top maarr,,

er zit maar 1 jack aansluiting op (en 1 speakon)
dussss,, 2 verschillende kabels gebruiken of toch doorlinken op de cabs (1048)

zou dat werken, 1 speakon-jack
en 1 jack - jack kabel om de cabinets aan te sluiten (zou de top dat aan kunnen?)

mvg
duff mckagan signature
Bach black miller
yamaha rbx
TC electronic bh 550
Marshall mb4210
Marshall mbc 410

www.frendzferdinand.nl


pedaltrain2 inc sansamp dunlop wah exar distortion chorus/flanger ,korg tuner en footswitch marshall
Gebruikersavatar
SnarenPlankPlukker
Berichten: 1918
Lid geworden op: 05 sep 2005, 18:12

Bericht door SnarenPlankPlukker »

Dat werkt prima.
Het wordt niet geadviseerd omdat er anders door de eerste kabel een grotere stroom gaat lopen.
Als je kabeltje dik genoeg is, dan is er geen enkel probleem en kun je in de cab doorlussen.
Waarom ook niet. Met de 2 kabels kan ook als de beide connectoren binnenin paralel zijn aangesloten.
Ik ga daar wel van uit. In de manual geven ze aan dat de jack er enkel zit voor gevallen waarin je niet anders kan.
Men adviseert de speakon te gebruiken. Maak anders een y kabeltje. Dan laat je beide leads uit de speakon komen.
Proud to play Cheap ass garbage gear like: Basscollection SB320 en SB331, Hartke HA5500a, modified Vx410, vx115. Modified met van den Hul kwaliteits kabels.
Trace Elliot AH200GP12, Roland GP16 multi fx, Sennheiser G1. Ashdown 410 T Deep Classic.
AntonZ
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 okt 2006, 10:32

Bericht door AntonZ »

Het gaat ook meer om de stroom die door een enkele jack plug gaat, voor de kabel maakt het niet zoveel uit (zolang je geen microfoonsnoer als luidsprekerkabel gebruikt). Jack pluggen zijn niet zo geschikt voor zware stromen, daarvoor is speakon beter. Een cab aansluiten op de speakon en de andere op de jack aansluiting is OK (maar doorlussen speakon nog altijd beter).
Plaats reactie