Het grote Trace Elliot topic

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
superbas42
Berichten: 1255
Lid geworden op: 06 okt 2003, 16:49

Bericht door superbas42 »

rsint schreef:@superbas42: Wat is er mee gebeurd.

@americanidiot: Nice :shock: wat voor speakerkast heb je er aan hangen?
mijn trace kon niet op 120 volt had ik begrepen, dus bij mijn emigatie voig jaar naar Canada heb ik het verkocht; nu gebruik ik Eden, maar toch.....wellht komt er toch weer Trace 8)
let's JayDee !
Gebruikersavatar
Lonnystingray
Berichten: 2879
Lid geworden op: 18 nov 2006, 18:21

Bericht door Lonnystingray »

KvE schreef:Oh ja, waar ik wel al 20 jaar naar op zoek ben is dit:

Afbeelding

Een Trace SMX dualband compressor. Het schijnt dat die van Ashdown praktisch dezelfde is.

Iemand eentje over?
Die zie ik wel regelmatig op ebay voorbij komen..
Ik krab waar het jeukt..

Maarten: Wat een ontzettende Stoere-Mannen Bas!

ikke!
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22623
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Begin jaren 80 ging ik met mijn toenmalig lief voor de eerste keer naar Level 42 kijken (niet eenvoudig want ik zat in volle examenperiode en ik zei tegen mijn moeder dat ik "even naar de bibliotheek ging"). Met het openbaar vervoer en 's nachts liftend naar huis met een verontruste moeder die me opwachtte..
We stonden daar in de gietende regen in Zonhoven en ik werd voor het eerst live met het King-geweld geconfronteerd (je kan je niet inbeelden hoe revolutionair en ongelofelijk dat was). Hij had versterkers en speakers mee maar ik wist niet wat hij gebruikte en ik bleef mijn lief maar aanporren "Kan jij lezen wat er op die speakers staat ?". Dat fluoriscerende was ook heel speciaal.
Ik dacht toen dat het H/H versterkers waren ... :oops:
Sinds mijn kennismaking met TE en nu nog steeds vind ik de Trace Elliot 4X10 combo de mooiste basversterker ooit.
Ik heb sindsdien de AH500 en nog zwaarder gehad met verschillende kasten maar dat oercombootje vind ik nog steeds een juweel.
Ik heb nog vaak zin om er één te kopen... gewoon voor in de huiskamer want ik vind ze wat te zwaar om te tillen en langs de trap is niet praktisch..Ik heb wat slechte ervaringen gehad met de DI's en een brom hier en daar maar als ik ze zie staan lijkt het alsof een oude vriend terug langskomt en ik heb een zalig nostalgie-gevoel en ik zie mezelf terug in Zonhoven staan tegen het dranghek met open mond.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7636
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

KvE schreef:Oh ja, waar ik wel al 20 jaar naar op zoek ben is dit:

Afbeelding

Een Trace SMX dualband compressor. Het schijnt dat die van Ashdown praktisch dezelfde is.

Iemand eentje over?
Die had ik een gekocht, in de hoop dat ie zou voorkomen dat mijn 700 watt PA versterker niet in protect zou gaan, helaas dus. Na jaren stof te hebben liggen happen heb ik hem te koop gezet op marktplaats, reageerde geen hond op, uiteindelijk toch ergens weten te slijten.
Het is wel een goed ding alleen voor mij moest het in die tijd vooral harder kunnen, en dat deed ie niet echt (wist ik veel dat eigenlijk een limiter had moeten kopen). Wel een subtiele compressor, die van mij stoorde wel een beetje als je hem inschakelde.

Groeten,

Jarno.
Gebruikersavatar
Talisman
Berichten: 315
Lid geworden op: 14 jan 2006, 16:52

Bericht door Talisman »

Okay, daar gaan we weer :)

Ooit begonnen met een Peavey TNT130, later overgestapt naar een Dynacord BS412. De Dynacord beviel uitermate alleen de 15" EV speaker klonk alleen lekker als je er een meter of "veel" vandaan stond. Dat kan niet altijd als het podium niet zo groot is.

Mijn "jongensdroom" was altijd een Trace stack (natuurlijk met blacklight) en een Warwick bas. Het heeft lang geduurd maar sinds een aantal jaren, met veel plezier.... tadaaaa .... :jam:

Afbeelding
Zorg dat je uniek bent-speel linkshandig !

Warwick Thumb NT 5
Pedulla Series II 5
Trace Elliot Quatra Valve
Vanderkley 210NT
Vanderkley 112MNT

https://www.snakedrive.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Durk fan Titanium
Berichten: 622
Lid geworden op: 05 nov 2005, 13:49

Bericht door Durk fan Titanium »

Sinds een jaar of 12 m'n trouwe maat, ik gebruik hem altijd als oefenversterker in één oefenruimte waar niks staat en thuis.
Een 715SMC combo, het Valvestate dingetje heb ik inmiddels vervangen door een JCM800 1x12 combo, ik speel ook een beetje gitaar.

Afbeelding
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22186
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Zijn jullie Elliot nou nog niet op het spoor?
Gebruikersavatar
WouterN
Berichten: 1959
Lid geworden op: 13 jun 2005, 10:43

Bericht door WouterN »

RUIS schreef:Zijn jullie Elliot nou nog niet op het spoor?
:lol:

Hoe komen ze uberhaupt aan zo'n merknaam btw?!
Paper Motion
Pian0maN schreef:Ik zat te twijfelen of ik voor of tegen zou zijn, maar WouterN heeft me toch wel overtuigd :wink: ...
Gebruikersavatar
rsint
Berichten: 291
Lid geworden op: 29 mar 2006, 19:39

Bericht door rsint »

WouterN schreef:
RUIS schreef:Zijn jullie Elliot nou nog niet op het spoor?
:lol:

Hoe komen ze uberhaupt aan zo'n merknaam btw?!
van wikipedia:

"The brand name itself was conceived by Soundwave owner Fred Friedlein, who selected "trace" to refer to the sine wave found in the Soundwave logo, and the name "Elliot" as suggested by Andy Perry, his technical designer".

Ik heb trouwens ook nog zo'n SMX dual band compressor gehad, en ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet mee uit de voeten kon.
al het laag verdween uit mijn lage B, denk dat ie daar gewoon niet op gebouwd was.
De rest van de snaren werden er echt rete-punchy van, maarja je hebt die lage B natuurlijk niet alleen als duimsteun.
"Ik ben nu echt G.A.S. vrij......... :roll: "
Gebruikersavatar
KvE
Berichten: 10968
Lid geworden op: 07 mar 2008, 22:09

Bericht door KvE »

Zelfs daar heb ik geen B-snaar voor :wink:

Ben dan wel weer benieuwd of zo'n ding ook een drop-D aankan...
Gebruikersavatar
rsint
Berichten: 291
Lid geworden op: 29 mar 2006, 19:39

Bericht door rsint »

Ze hebben bij staffhorst in Utrecht nog wel een TAC-1 volgens mij, een dual band acoustic compressor.
Ik heb mijn hele stack daar 2 jaar terug ook NOS gekocht.
Ik ging heen voor de V6, en die stond dus gewoon net op de toonbank en was echt net verkocht.
Als ik toen TOMTOM had gehad, dan had ik nu een V6 gehad. :cry:
"Ik ben nu echt G.A.S. vrij......... :roll: "
Gebruikersavatar
The Fourth Horsemen
Berichten: 1985
Lid geworden op: 27 apr 2006, 17:43

Bericht door The Fourth Horsemen »

Ik heb een hexavalve. Is een beest!
Ik zou er graag een 1084 onder willen, of toch een stack die wat meer overstuurt. Ik weet het niet...
Gebruikersavatar
Phyrexian
Berichten: 761
Lid geworden op: 17 dec 2004, 17:12

Bericht door Phyrexian »

Laat me ook maar weer even stoefen:

Afbeelding

Bekijk ook m'n website voor alle informatie over dit monster: https://www.trace-elliot-v8.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kroost [Graphic and Web Design] | Last.fm

G&L LB-100 | versterkerloos | Trace Elliot 1084
Boss TU-2 | Fulltone Bassdrive
Peavey Microbass
Gebruikersavatar
rsint
Berichten: 291
Lid geworden op: 29 mar 2006, 19:39

Bericht door rsint »

En dan te bedenken dat je die nog een tijdje wilde verkopen toch? :shock:
zo'n V8 is echt mijn droom..............."one day she will be mine....oh yes, she wil be mine".
Als ik toen het geld toch eens had gehad. :jam:
"Ik ben nu echt G.A.S. vrij......... :roll: "
Gebruikersavatar
Phyrexian
Berichten: 761
Lid geworden op: 17 dec 2004, 17:12

Bericht door Phyrexian »

Ja ik twijfel altijd. Maar wanneer ik dan nog eens ermee speel, hoor'k telkens weer hou fantastisch de versterker eigenlijk wel is.

Er staat een V6 op ebay.co.uk voor een aanvaardbare prijs van £575 (startprijs).
Kroost [Graphic and Web Design] | Last.fm

G&L LB-100 | versterkerloos | Trace Elliot 1084
Boss TU-2 | Fulltone Bassdrive
Peavey Microbass
Plaats reactie