Het grote Trace Elliot topic

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

Bericht door Droombolus »

Droombolus schreef:Het plan is dan ook dat dikke Trees in de loop van de tijd het veld gaat ruimen voor een 2x12" combo .........
Dikke Trees sloeg genadeloos terug gister bij de rippetissie .......... Voor het eerst in tijden had ik in een handomdraai precies het geluid wat ik hebben wou en kon ik een dikke 2 uur kikken op m'n geluid ........... :lol: ....... Afijn ik heb nog tijd genoeg om de tot dusver hardnekkige kombinatie van GAS en jeugdsentiment ( buizen en 12" ers ) te laten betijen en een definitief oordeel te vellen .........
Experience is the ultimate teacher
rikkenstein917
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 okt 2006, 00:04

Bericht door rikkenstein917 »

Om ook maar wat in dit topic te posten, aangezien ik van mn Trace Elliot combo af wil... IK heb een Trace Elliot Gp 12 smx 4x10 combo inc flightcase staan, uit 1993 geloof ik... heb alleen echt geen idee hoeveel die versterker waard is... Maar wil nu iets met losse top, maar dan moet ik eerst van deze af... Kan iemand me helpen?
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

rikkenstein917 schreef:Om ook maar wat in dit topic te posten, aangezien ik van mn Trace Elliot combo af wil... IK heb een Trace Elliot Gp 12 smx 4x10 combo inc flightcase staan, uit 1993 geloof ik... heb alleen echt geen idee hoeveel die versterker waard is... Maar wil nu iets met losse top, maar dan moet ik eerst van deze af... Kan iemand me helpen?
Vraag/Aanbod topic wellicht :wink:
rikkenstein917
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 okt 2006, 00:04

Bericht door rikkenstein917 »

johnbob schreef:
rikkenstein917 schreef:Om ook maar wat in dit topic te posten, aangezien ik van mn Trace Elliot combo af wil... IK heb een Trace Elliot Gp 12 smx 4x10 combo inc flightcase staan, uit 1993 geloof ik... heb alleen echt geen idee hoeveel die versterker waard is... Maar wil nu iets met losse top, maar dan moet ik eerst van deze af... Kan iemand me helpen?
Vraag/Aanbod topic wellicht :wink:
staat de zelfde vraag ook hoor, maar dacht ''He, er is ook een Trace Elliot topic. Laat ik daar ook maar posten'' :P
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

Tuurlijk, zou ik zelf ook gedaan hebben :wink:
Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

Bericht door Droombolus »

Is er ook een Peavey topic ..... ? :mrgreen:
Experience is the ultimate teacher
Gebruikersavatar
SnarenPlankPlukker
Berichten: 1918
Lid geworden op: 05 sep 2005, 18:12

Bericht door SnarenPlankPlukker »

Hey John,

Heb je al een foto van je setup?
Ben nieuwsgierig. :mrgreen:
Proud to play Cheap ass garbage gear like: Basscollection SB320 en SB331, Hartke HA5500a, modified Vx410, vx115. Modified met van den Hul kwaliteits kabels.
Trace Elliot AH200GP12, Roland GP16 multi fx, Sennheiser G1. Ashdown 410 T Deep Classic.
Jack

Bericht door Jack »

Droombolus schreef:Is er ook een Peavey topic ..... ? :mrgreen:
zou er eigenlijk wel moeten wezen, maar er zwerven te weinig Peavey's rond op het forum.. :wink:
Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

Bericht door Droombolus »

Jack schreef:
Droombolus schreef:Is er ook een Peavey topic ..... ? :mrgreen:
zou er eigenlijk wel moeten wezen, maar er zwerven te weinig Peavey's rond op het forum.. :wink:
En er een starten voor schaamteloze zelf-promotie zou toch nèt een beetje te ver gaan ........ :oops: :lol:
Experience is the ultimate teacher
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

Ik denk dat er best wel wat peavey gebruikers zijn....
Maar die kunnen gerust hier posten, Trace vaart toch onder de Peavey-vlag :wink:
Jack

Bericht door Jack »

misschien heb je daar wel gelijk in John, maar wie weet is dat een keer niet meer zo en dan gaat die vlieger niet meer op...

Ik moet gewoon eens een keer een kopen, maar er komt iedere keer weer wat anders tussendoor.. :?
Gebruikersavatar
Arretje
Berichten: 646
Lid geworden op: 06 feb 2008, 14:11

Bericht door Arretje »

Hier nog een TE-liefhebber :D Ik heb een 1215SMX combo met een 2x10 kast erbij. Had het spul vorig jaar 2e hands gekocht, maar nog niet met optredens gebruikt; dat doen we niet zo vaak en de laatste keren was er al backline aanwezig. En omdat het spul slecht te tillen is was ik eigenlijk van plan om het weer te verkopen. Maar de verkoop ging op het laatste moment niet door, en toen kwam er een optreden tussendoor en moest het setje maar mee..... MAN!!!! Wat een geluid en een volume!!!! Twas geen grote zaal maar ik hoefde de versterker niet verder open te draaien dan '2'. Dus het verkoopplan is weer in de ijskast gelegd hahaha.

Afbeelding

Afbeelding

Ben wel van plan om hem na te laten kijken; ik speel met een aktieve bas maar krijg de gain nauwelijks in het groen. Ook hoor ik geen verschil als ik meer of minder buis erin draai, en de potmeters kraken enorm. Dus binnenkort mag Anne Doedens er eens naar kijken.
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

Eindelijk wat tijd gevonden voor een paar pics te maken van de MP11 en PPA600
De MP11 werkt heel erg prettig, de presets zijn super handig, een druk op een knoppie of footcontroller en je sound is geheel anders.
De MP600 is gruwelijk zwaar en groot, bijna onhandelbaar zwaar 8)
Hij heeft 2 grote fans in het centrum van de unit de bijna als föhn kunnen dienen maar hij is opvallend stil.
Enkel een zacht blaasgeluid.
Het is een monster van aan eindtrap die beestachtig hard gaat en heel mooi Trace geluid geeft
De stereo affects komen nu super tot z'n recht, een chorus gaat door merg en been :jaaaaa:

Nu nog een kast/unit vinden die alles aankan qua opslag.
Want deze toren is wel erg wankel :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
SnarenPlankPlukker
Berichten: 1918
Lid geworden op: 05 sep 2005, 18:12

Bericht door SnarenPlankPlukker »

Yo yo yo,

Ziet er wel erug potent uit.
Nu nog een amprackje er omheen en hoppa, blaas je iedereen van het podium af. :wink:
Leuk lampje trouwens. :mrgreen:
Proud to play Cheap ass garbage gear like: Basscollection SB320 en SB331, Hartke HA5500a, modified Vx410, vx115. Modified met van den Hul kwaliteits kabels.
Trace Elliot AH200GP12, Roland GP16 multi fx, Sennheiser G1. Ashdown 410 T Deep Classic.
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

Ja hè :wink: thanks nog daar voor "plukkert".
Ja klopt, ik heb het hier maar ff op elkaar gezet voor de foto :wink:
Ik denk dat ik niet met 2 losse cases ga werken maar met een staande rack.
Kijken waar zoiets voor een redelijke prijs te krijgen is...of zelf bouwen.
En afwerken met de zelfde stof als de cabs 8)
Plaats reactie