Het grote Trace Elliot topic

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
rsint
Berichten: 291
Lid geworden op: 29 mar 2006, 19:39

Het grote Trace Elliot topic

Bericht door rsint »

Voor alle fans van de trace elliot versterkers een topic.
voor alle varianten, buis en transistor uit alle periodes, post en pre gibson/Kaman/Peavey.
Als er trace elliot op staat dan is het goed.
Bedoeld om informatie te delen, vragen te stellen of gewoon ouderwets te pochen met je "stack".

Eerst een paar links:
De nieuwe trace elliot website:
https://www.trace-elliot.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;

En een hele handige site voor zowel handleidingen als onderdelen (ik heb hier zelf ook een paar "port-rings" vandaan):
https://www.britishaudioservice.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Veel plezier en je weet het "this thread is useless without pictures".
"Ik ben nu echt G.A.S. vrij......... :roll: "
Gebruikersavatar
rsint
Berichten: 291
Lid geworden op: 29 mar 2006, 19:39

Bericht door rsint »

de eerste foto's:
mijn setje een trace elliot V300H 300 watt hybride en een trace elliot 1248H 4x12 800 watt.
Afbeelding
Afbeelding
"Ik ben nu echt G.A.S. vrij......... :roll: "
Hendry
Berichten: 3515
Lid geworden op: 30 aug 2006, 17:11

Bericht door Hendry »

oke dan, dan ga ik nu even pochen met mijn Trace Elliot oefen combootje van 15watt.
De enige echte Trace Elliot BOXER 15 (made in the UK), doet al 9 jaar probleemloos dienst en kan hard zat voor thuis.
Simpele bediening goed geluid kan een stootje hebben. Ben er erg blij mee, met grotere versterkers en cabs heb ik, helaas, geen ervaring. Maar ik eloof dat droombolus erg te spreken is over dit merk.
Maar ik ben dan ook niet al te snugger hé!
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6226
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

OK, even pochen :wink:

Afbeelding
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
superbas42
Berichten: 1255
Lid geworden op: 06 okt 2003, 16:49

Bericht door superbas42 »

Ik had de ah 250gp12 smx met 4 x 10( oudere 4x 10 met de sleuven basreflex ).... :cry:
let's JayDee !
Gebruikersavatar
rsint
Berichten: 291
Lid geworden op: 29 mar 2006, 19:39

Bericht door rsint »

@superbas42: Wat is er mee gebeurd.

@americanidiot: Nice :shock: wat voor speakerkast heb je er aan hangen?
"Ik ben nu echt G.A.S. vrij......... :roll: "
Gebruikersavatar
albi
Berichten: 3277
Lid geworden op: 25 nov 2006, 13:12

Bericht door albi »

rsint schreef:@superbas42: Wat is er mee gebeurd.

@americanidiot: Nice :shock: wat voor speakerkast heb je er aan hangen?
Degene die in zen signature staat?
Fender Japan JB-62US/ Squier VM 70 CS / Squier JB Deluxe 5 =>FX=> Ashdown Little Bastard UK 25/100 + VS212

The Foreign Exchange Program
Gebruikersavatar
rsint
Berichten: 291
Lid geworden op: 29 mar 2006, 19:39

Bericht door rsint »

:oops: toch maar eens een oogmeting laten doen.
"Ik ben nu echt G.A.S. vrij......... :roll: "
Jack

Bericht door Jack »

Aangezien ik voor dit topic was kan ik niet achterblijven,

Afbeelding

al vele jaren Trace fan, dus voor thuis deze 7210.
Dat is dus de linkse. :wink:
Gebruikersavatar
Gothbin
Berichten: 418
Lid geworden op: 22 dec 2006, 09:59

Bericht door Gothbin »

Voor ik mijn Eden/Mesa set had heb ik 10 jaar over de oer 7210 gespeeld. Op het podium kwam ik vermogen te kort, dus was een overstap nodig..... Heb nog wel eens spijt dat ik hem niet meer heb.
Keep it low! :dance:
Jack

Bericht door Jack »

Gothbin schreef:Voor ik mijn Eden/Mesa set had heb ik 10 jaar over de oer 7210 gespeeld. Op het podium kwam ik vermogen te kort, dus was een overstap nodig..... Heb nog wel eens spijt dat ik hem niet meer heb.
Heb 'm laatst op de buhne gehad met een extra 212 van Peavey. dat gaf behoorlijk schrik bij de mensen voor het zaal geluid.. :mrgreen:

maar ja, ik weet uiteraard niet op wat voor podia jij doelt..
Gebruikersavatar
KvE
Berichten: 10968
Lid geworden op: 07 mar 2008, 22:09

Bericht door KvE »

Ik ben helemaal geen trace-fan moet ik bekennen. Toen ik halverwege de nineties op zoek ging naar een basversterker omdat ik met m'n bandje thuis over m'n stereootje speelde, waren ze of onbetaalbaar of het geluid was bagger.

Uiteindelijk heb ik toen een Canadese Yorksville gekocht (eigenlijk ook bagger maar wel goedkoop) die ik een jaar later inruilde op een ampeg b2, die ik nog steeds gebruik (man wat heeft dat ding al moeten doorstaan :) ).

Toen ik semi-pro ging spelen had ik een opvolger nodig voor m'n samick-basje die gewoon niet mee kun komen met wat toen waarschijnlijk de luidste drummer van NL was. Hij vond het een flubberbasje en hij had nog gelijk ook.

Dus op marktplaats zag ik een Fender MIJ '84 Jazz Special (jaha, toen al, we spreken 1998 ofseau) en die kwam met een trace-combootje.

Voor 750 ballen had ik een basgitaar die toen volgens de kenners al het dubbele waard was (die knakker van Guns 'n Roses speelde er ook op) en dat combootje heeft vooral op zolder gestaan. Ik heb 'm nog een poosje als aanvulling gebruikt voor 't hoog, maar na een keer of 10 begaf het eindtrapje het.

Is toen keurig kosteloos gerepareerd door Staffhorst, ik hoefde niet eens een bonnetje te laten zien, ze hebben er gewoon een nieuwe versterker ingehangen!

Sindsdien vertrouwde ik 'm niet meer en staat-ie weer op zolder stof te happen:

Afbeelding

Mocht er iemand serieus interesse in hebben, PM maar! Let wel: Hij heeft geen DI.

Aan de andere kant, de kids beginnen ook interesse te krijgen in muziek, dusss... (kan 'm altijd nog als versterker gebruiken voor de elektriese viool die ik voor m'n dochter wil gaan bouwen)
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Weet wel dat die Boxer combootjes niet de échte Trace bakken zijn zeg maar. :wink:
Gebruikersavatar
KvE
Berichten: 10968
Lid geworden op: 07 mar 2008, 22:09

Bericht door KvE »

deevit schreef:Weet wel dat die Boxer combootjes niet de échte Trace bakken zijn zeg maar. :wink:
+ 1 maar de echte word ik ook niet heel blij van...
Gebruikersavatar
KvE
Berichten: 10968
Lid geworden op: 07 mar 2008, 22:09

Bericht door KvE »

Oh ja, waar ik wel al 20 jaar naar op zoek ben is dit:

Afbeelding

Een Trace SMX dualband compressor. Het schijnt dat die van Ashdown praktisch dezelfde is.

Iemand eentje over?
Plaats reactie