Het grote Trace Elliot topic

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Op Talkbass inmiddels een reactie van een developer van o.a. de Peavey VB3 etc. Hij is eigenlijk de dev van Trace. Hij is nu bezig met nieuwe Trace spullen na het afronden van de Peavey opdrachten.... Dus... wordt vervolgd.

Hier de originele post:

MOSCOWBASS said: ↑
This from Basschat UK dated Sept 2014:

Hello Everyone,

Thank you to those that are still supporting Trace Elliot. I'm sorry there's not been much to see that's new for a while.

I presume I don't need to write out the history of the brand since 1998. I would if specifically requested but I’ll try to keep this reasonably short.

Obviously the brand has been owned by Peavey since 2005 when I was taken on (having been at the original company for 10 years).
We brought out a new range that year, added more cabinets in 2006 and then re-launched Trace Acoustic in 2009.

Unfortunately the UK manufacturing was shut down by Peavey and moved to Mississippi in ~2008. Due to that we had a much longer than expected period waiting for production to start as it got pushed down the queue several times.

In the meantime I was fully integrated into Peavey’s design and engineering team (all great guys to work with) and have been designing such things as the Budda MN-100 (Bully/Preceptor), Peavey Classic range and Peavey ValveKing range. These have been greats project to do and I’m very pleased with them.

However, obviously this has taken my attention away from Trace Elliot. I have made numerous proposals for new products but (without going into company politics) until recently these either did not get approved for me to commence work in earnest, or were put on hold.

The good news is, having finished specific other important design projects that are in the pipeline, I am now currently back full time on new Trace Elliot designs.
I have read this thread with interest and can confirm that many things that people are mentioning are the direction we’re heading in.

Obviously I can’t go into details but we plan to launch a new range next year that will bring the brand up to date and hopefully create a bit of a stir again, like we did in the old days.

Again I apologise it’s been so long, but believe me, it’s been 100 times more frustrating for me and it was getting to the point I was dreading going to trade shows and facing people who were often asking for the same things I wanted to do.

Best regards

Paul
Quote
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Bericht door zomnius »

Ok,

Laat hem maar een nieuwe MP-11-V maken,
met een RA 600 V12 eind amp.


yum..
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
Digidesign
Berichten: 718
Lid geworden op: 18 aug 2004, 14:18

Bericht door Digidesign »

Effe iets anders, wie o wie heeft er een Trace Elliot T-bass? Sorry dat ik deze in het versterker gedeelte van het forum plaats, maar aangezien dit het grote Trace Elliot topic is...
Ik zou heel graag met iemand in contact komen die zo'n bas heeft.
kootje
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 mei 2009, 21:58

Bericht door kootje »

Zojuist een oude 1048 gekocht! Mooi apparaat!

Welke jack ingang moet ik gebruiken? De bovenste of de onderste, er staat nl niets bij.

Bij de nieuwere 1048h is de linker speakon en de onderste jack de input. De rest output. Is dat bij de oude ook zo?

Groet Marco
Trace Elliot Elf
Trace Elliot 1048
Fender Jazz American Standard 2004
Fender Jaguar Shoreline CIJ 1995
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Bericht door PMJ »

Bij mijn 1048H (uit 95 volgens mij) is het de onderste jackingang.
DiMarco

Bericht door DiMarco »

Maakt niet uit. Ze zitten aan elkaar doorgelust.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Dat inderdaad. De eventuele aanduiding welke in- en outgang is, is eigenlijk alleen gedaan voor de consument. Het maakt elektrisch geen drol uit :)
(Er zijn uitzonderingen trouwens, zoals Bag End..maar dat zijn er niet veel)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
kootje
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 mei 2009, 21:58

Bericht door kootje »

Top bedankt!
Trace Elliot Elf
Trace Elliot 1048
Fender Jazz American Standard 2004
Fender Jaguar Shoreline CIJ 1995
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Bericht door PMJ »

Hoe stellen jullie de EQ op een GP12? Daar ben ik benieuwd naar. Met de repetities laat ik alles vaak in het midden, dat klinkt dan prima. Als ik zin heb draai ik de (hoge) mids iets omhoog. In beide settings kom ik prima de mix in.

En gebruiken jullie de Pre-shape functie vaak? Ik vind het een vette sound (icm jazz bass), maar ik pas het mondjesmaat toe omdat ik het vaak lastig te plaatsen/beoordelen vindt.
DiMarco

Bericht door DiMarco »

Hangt af van de bas die ik gebruik. Een Ric door de preshape klinkt afschuwelijk dus dan gebruik ik de EQ voor wat extra laag. Jazz en Warwick met preshape en de EQ vlak.
MB-BASS
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 mei 2008, 19:08

Bericht door MB-BASS »

Ik heb de pre-shape altijd in (122H combo).
Musicman Sterling zonder extra eq.
Fender Roscoe Beck met wat laag eruit en wat mid-hoog erbij.
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Bericht door PMJ »

Van de week heb ik voor het eerst de Trace brightbox op mijn 1048H aangesloten in de oefenruimte. Ik had er eerlijk gezegd niet zoveel van verwacht, maar het totaalgeluid friste er wel degelijk wat van op.
Gebruikersavatar
Digidesign
Berichten: 718
Lid geworden op: 18 aug 2004, 14:18

Bericht door Digidesign »

PMJ schreef:Hoe stellen jullie de EQ op een GP12? Daar ben ik benieuwd naar. Met de repetities laat ik alles vaak in het midden, dat klinkt dan prima. Als ik zin heb draai ik de (hoge) mids iets omhoog. In beide settings kom ik prima de mix in.

En gebruiken jullie de Pre-shape functie vaak? Ik vind het een vette sound (icm jazz bass), maar ik pas het mondjesmaat toe omdat ik het vaak lastig te plaatsen/beoordelen vindt.
Ik haal een heel klein beetje 340 & 660 Hz eruit en pomp er een beetje sprankel bij in. Dan klinkt het mij lekker in de oortjes. (in-ear)
De Pre-Shape zet ik wel eens aan om te klooien maar live staat deze zeker uit, wil de PA dit niet aandoen. :)
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

PMJ schreef:Van de week heb ik voor het eerst de Trace brightbox op mijn 1048H aangesloten in de oefenruimte. Ik had er eerlijk gezegd niet zoveel van verwacht, maar het totaalgeluid friste er wel degelijk wat van op.
:yes: leuk te horen (ik heb 'em geruild/verkocht aan Patrick).
face down in the dirt
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Bericht door PMJ »

Ja tnx Bob :). Zoals het er nu uitziet blijft ie in de standaard setup.
Plaats reactie