hughes & kettner quantum

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
p.berserik
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 jan 2004, 22:51

hughes & kettner quantum

Bericht door p.berserik »

hughes & kettner heeft eind vorig jaar een nieuwe bascombo serie op de markt gebracht. heeft iemand de 400 watt 2x10" geprobeerd. wat zijn de ervaringen
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Ik heb hem op de bassday uitgeprobeerd. Aangezien dat nou niet echt bepaald 'the place to try' is, kan ik je niet echt veel vertellen. Er was erg veel herrie toen om me heen, maar slecht klonk het overigens niet.

Wat wel te zeggen valt is dat het buisje er voor niets zit, dus puur voor het oog. Alles is transistor gestuurd. Bassmatters heeft er een aantal staan, die heeft iha geen troep, dus aan de hand daarvan kun je het altijd daar gaan proberen o.a.

Echter...1200 euro echter voor een H&K vind ik best veel.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
p.berserik
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 jan 2004, 22:51

Bericht door p.berserik »

De Teng schreef:Ik heb hem op de bassday uitgeprobeerd. Aangezien dat nou niet echt bepaald 'the place to try' is, kan ik je niet echt veel vertellen. Er was erg veel herrie toen om me heen, maar slecht klonk het overigens niet.

Wat wel te zeggen valt is dat het buisje er voor niets zit, dus puur voor het oog. Alles is transistor gestuurd. Bassmatters heeft er een aantal staan, die heeft iha geen troep, dus aan de hand daarvan kun je het altijd daar gaan proberen o.a.

Echter...1200 euro echter voor een H&K vind ik best veel.

Dacht ik ook. Even wachten dus tot de prijs daalt .
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

De Teng schreef:Wat wel te zeggen valt is dat het buisje er voor niets zit, dus puur voor het oog. Alles is transistor gestuurd. .
dat zou wel heel afzetterig zijn, als ie alleen voor het oog is...
weet je dat zeker??!? (ik ken de versterker in kwestie zelf niet btw)
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Echt waar hoor. Ik heb met de importeur gepraat op de Bassday, hij vroeg of ik het uit wilde proberen. Qua bas had ik niet zo'n bijzonder hoge pet (nog) op van H&K, dus ik was wel nieuwsgierig. Hij aan de uitleg geslagen natuurlijk, praatje... goed product, noem maar op, buizensimulatie sound...blabla...goed geluid. Toen ik hem vroeg naar het feit dat er in wezen helemaal geen echte buis voor het geluid gebruikt wordt, beaamde hij dat.

'Dus die buis daar voor het raampje zit er slechts voor de sier?'
'Juist.'
'Wat belachelijk zeg, maar goed... ik probeer hem voor je.'

(Puur en alleen om de bas, die achteraf ook niet zo briljant was eigenlijk)
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Plaats reactie