Budget Stack ala Triggerfinger

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Arnold
Berichten: 116
Lid geworden op: 20 nov 2007, 19:28

Bericht door Arnold »

Monsieur Pol !! retegaaf geluid heeft die live!
De laatste keer dat ik ze gezien heb was 4 december, stond recht voor Monsieur Pol's neus, de bas die hij gebruikte was een Fender Precision met Jazz brug element en een oude Hiwatt Custom 100 met ik geloof een 412 Hiwatt. Heb geen Peavey versterker gezien... Wel had hij ook nog een aantal effectpedalen de Boss CS-3 compressor waar Bernardduur het over had en ik dacht ook een Bass juice gezien te hebben.
Gebruikersavatar
yhcmarc
Berichten: 3490
Lid geworden op: 20 apr 2005, 10:43

Bericht door yhcmarc »

my 2 cents:

wegblijven van solid state spul, oude london city DEA top (+-300 euro) en een ok 4x10 of 4x12 basscab erbij. Op de top de 2 kanalen doorlussen en goed opendraaien en je moet al een heel eind komen.

Een bassman100 of Ampeg V4 zou nog beter zijn, maar dat gaat alweer boven budget.
https://perimeteraudio.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.reverbnation.com/herder/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://feast.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Arnold schreef:Monsieur Pol !! retegaaf geluid heeft die live!
De laatste keer dat ik ze gezien heb was 4 december, stond recht voor Monsieur Pol's neus, de bas die hij gebruikte was een Fender Precision met Jazz brug element en een oude Hiwatt Custom 100 met ik geloof een 412 Hiwatt. Heb geen Peavey versterker gezien... Wel had hij ook nog een aantal effectpedalen de Boss CS-3 compressor waar Bernardduur het over had en ik dacht ook een Bass juice gezien te hebben.

Hij heeft ook ergens een leuke blog oid. Een hoop pedalen maakt hij zelf :D
Arnold
Berichten: 116
Lid geworden op: 20 nov 2007, 19:28

Bericht door Arnold »

Bernardduur schreef:Hij heeft ook ergens een leuke blog oid. Een hoop pedalen maakt hij zelf :D
Ow interesant maar is een keer google'en :D
Gebruikersavatar
Gerb
Berichten: 2328
Lid geworden op: 12 jun 2008, 17:55

Bericht door Gerb »

Bernardduur schreef:Investeren nu in een wat oudere buizen amp kan gevaarlijk zijn (met bijkomende kosten en zo).
En ik kan het weten...

Gerbens' Topic
wombatboter schreef:Maar effecten openen zeker je geest (én ledigen je portefeuille)
Sanders over m'n baard schreef:Een beetje de Chriet Titulaer van BGF, minus de zachte G.
Gebruikersavatar
Roro92
ex-ex-gek
Berichten: 8625
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:13

Bericht door Roro92 »

Cloff schreef:
Bernardduur schreef:Investeren nu in een wat oudere buizen amp kan gevaarlijk zijn (met bijkomende kosten en zo).
En ik kan het weten...

Was die Maccs niet zo goed meer dan?
sjoerdbt
Berichten: 102
Lid geworden op: 20 jan 2008, 12:23

Bericht door sjoerdbt »

Update : Ik heb geboden op een 500 Watt Peavey Mark III Bass head + een Custom 2x15inch Basbox en ga waarschijnlijk zaterdag even kijken of het wat is !
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

sjoerdbt schreef:Update : Ik heb geboden op een 500 Watt Peavey Mark III Bass head + een Custom 2x15inch Basbox en ga waarschijnlijk zaterdag even kijken of het wat is !
gaaf! Maar is die amp wel 500W? Had ooit een Mark IV en die was zo VET!

Edit; lees net dat ie 300W aan 2 ohm geeft, 150W aan 4 ohm. 500W AC power consumption
sjoerdbt
Berichten: 102
Lid geworden op: 20 jan 2008, 12:23

Bericht door sjoerdbt »

Aah ik zat net ook al te kijken... Maar ik ga toch maar even kijken , het is bijna om de hoek !
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Blijft een onverwoestbare bak die in staat is véél herrie te produceren ! :D
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
pompompom
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 nov 2003, 10:35

Bericht door pompompom »

sjoerdbt schreef:Update : Ik heb geboden op een 500 Watt Peavey Mark III Bass head + een Custom 2x15inch Basbox en ga waarschijnlijk zaterdag even kijken of het wat is !
Die zoek ik ook nog! :P
"If the words "life, liberty and the pursuit of happiness" don't include the right to experiment with your own consciousness, then the Declaration of Independence isn't worth the hemp it was written on."
- Terence McKenna
Gebruikersavatar
Gerb
Berichten: 2328
Lid geworden op: 12 jun 2008, 17:55

Bericht door Gerb »

Roro92 schreef: Was die Maccs niet zo goed meer dan?
Niet dat ie niet goed meer was, maar Rogier had me laatst een PM gestuurd met dat hij de signaal-condensatoren kon vervangen en de PSU kon vervangen.. en volgens mij nog iets, maar da weet ik nie meer :mrgreen:

Gerbens' Topic
wombatboter schreef:Maar effecten openen zeker je geest (én ledigen je portefeuille)
Sanders over m'n baard schreef:Een beetje de Chriet Titulaer van BGF, minus de zachte G.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Cloff schreef:
Roro92 schreef: Was die Maccs niet zo goed meer dan?
Niet dat ie niet goed meer was, maar Rogier had me laatst een PM gestuurd met dat hij de signaal-condensatoren kon vervangen en de PSU kon vervangen.. en volgens mij nog iets, maar da weet ik nie meer :mrgreen:

Dit zijn gewoon de dingen die als eerste vergaan......... en lekke condensatoren geven een kans op ruis, brom en alles wat daar nog meer mee komt naast dat het signaal niet constant is. Op den duur vergaan ze helemaal en dan is er helemaal geen signaal meer. Vervanging is simpel en kan de levensduur van de amp met jaren verlengen!
Gebruikersavatar
yhcmarc
Berichten: 3490
Lid geworden op: 20 apr 2005, 10:43

Bericht door yhcmarc »

pompompom schreef:
sjoerdbt schreef:Update : Ik heb geboden op een 500 Watt Peavey Mark III Bass head + een Custom 2x15inch Basbox en ga waarschijnlijk zaterdag even kijken of het wat is !
Die zoek ik ook nog! :P
Ik wil idd ook nog eens een keer zo een Peavey MKIII of MKIV aan de collectie toevoegen. Ooit opnames gedaan op een H|H kloon van dat ding, klonk errug vet.
https://perimeteraudio.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.reverbnation.com/herder/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://feast.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

De IV is geniaal! Heb er jaren een als backup gehad en dat ding klonk echt goed.........
Plaats reactie