Fender Bassman Club

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26359
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Toen ik met die kast van mij voor het eerst naar een repetitie kwam, waren er direct reacties van de andere bandleden over hoe goed dat ding klonk en hoe lekker het basgeluid daarmee in de mix lag. Daarvóór hoorde je nooit iemand daarover. Hoeft ook niet natuurlijk, maar dit was wel heel opvallend. En het wordt hiermee alleen maar beter. 8)
Je leest ook op buitenlandse fora allerlei gepapegaai over die kast. Als iemand er een vraag over heeft is een van de eerste reacties "Get rid of the cabinet", "worst design ever" en noem maar op.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Jack

Bericht door Jack »

Hans58 schreef: Je leest ook op buitenlandse fora allerlei gepapegaai over die kast. Als iemand er een vraag over heeft is een van de eerste reacties "Get rid of the cabinet", "worst design ever" en noem maar op.

De goede dingen worden ook bijna nooit gedeeld, het schijnt leuker te zijn om dingen / mensen af te branden op fora.
tsja. :?

Misschien een idee om jouw bevindingen dan eens in het engels te vertalen en tussen al die negatieve reacties te zetten. :idea: :wink:
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26359
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Wie weet, Jack. Maar het blijft natuurlijk een persoonlijke mening en met gepapegaai staat het hele internet vol. :D
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11914
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Nee joh, laat ze maar lekker negatieve verhalen vertellen over die kasten. Wil er zelf ook ooit nog eentje en dit houdt de prijzen laag. :mrgreen:
Gebruikersavatar
saf
Berichten: 6341
Lid geworden op: 14 okt 2005, 15:23

Bericht door saf »

Misschien dat het geluid wat gerichter is dan andere cabs door het design. Op grote podia zette ik de amp dan vaak als side fill nee en liet ik hem zo dwars over het podium blazen. kan hij en iets harder :) En kon ik me overal op het podium goed horen. Tegenwoordig ren ik niet meer zoveel op en neer over het podium en is dat ook een stuk minder nodig.

Heb het ook met optredens op festivalletjes vaak te horen gekregen vooral. ach dat is zo'n waardeloze kast toch? Zou ik weg doen etc etc en dan is het verbazend hoe vaak de amp plus kast op verzoek bleef staan omdat ze hem zo vet vonden klinken :)
Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26359
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Slimme diagnose, dokter. :wink:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
saf
Berichten: 6341
Lid geworden op: 14 okt 2005, 15:23

Bericht door saf »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
Gebruikersavatar
Berend
Berichten: 1222
Lid geworden op: 22 jun 2011, 21:07

Bericht door Berend »

Ja, da's overdaad saf. Doe er maar eentje naar mij. :mrgreen:
Fernandes "the Revival" Precision (1982)
Fremont BW-4CE (2016)
Samick Greg Bennett RLB-2 (2008)
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8334
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Bericht door Mach1 »

Schandalig......wat lekker!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26359
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Tof spul, Sef!
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
steekie
PADDLEMAN
Berichten: 3521
Lid geworden op: 23 dec 2007, 22:57

Bericht door steekie »

Mooiste behang wat ik in tijden heb gezien....
Nog steeds goed bezig....
Gebruikersavatar
johndeboer
Berichten: 233
Lid geworden op: 17 aug 2007, 20:27

Bericht door johndeboer »

Guys; kennis gevraagd!

Kan en mag ik m'n Bassman 135 aansluiten op een Epifani UL310, die 5,3 ohm is? (het "mag" gaat overigens niet om esthethiek :wink: )

Ik hoor het graag!
Neem een Fendur en je bendur!
Pom-piedom-piedom...
Gebruikersavatar
riotriot
Berichten: 1708
Lid geworden op: 02 jan 2007, 17:18

Bericht door riotriot »

Momenteel hier een Mooer Little Monster BM staan. Geleend van de plaatselijke gitaardokter.
Is een 5 watt full tube Bassman kopie met de volgende specs:

- Normal/Bright channel select
- Thin/Mellow switch
- Gain and Volume controls
- 8Ω/16Ω speaker out select
- Full metal construction
- Power Output: 5 Watts
- Preamp Tube: ECC83(12AX7) x 1, ECC81(12AT7) x 1
- Power Tube: 6V6GT x 1

En ik moet zeggen het klinkt te gek. Ideaal voor thuis en klinkt nog behoorlijk overtuigend op laag volume.
Lekkerste vind ik het klinken met de master op 3/4 en dan het volume regelen met de gain knop. Lekkere rand aan het geluid, maar nog genoeg definitie en laag. Met de gain vol open gaat het redelijk over z'n nek, maar absoluut geen full on fuzz en nog behoorlijk bruikbaar.

Heb zelf een nieuwere Super Bassman gehad, maar nooit op de oudjes gespeeld, dus echt vergelijken kan ik het niet.

Afbeelding
Riot riot, it doesn't matter who!
Riot riot, what are you gonna do?
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13430
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Cool! 199 euro zie ik. Dat klinkt als een verdomd leuk speeltje!
Op wat voor cab gebruik je hem?
Gebruikersavatar
riotriot
Berichten: 1708
Lid geworden op: 02 jan 2007, 17:18

Bericht door riotriot »

Ja erg leuk speeltje. Moet m helaas terug brengen, maar ga er zeker over nadenken om er een te kopen.
Heb nu thuis alleen een kast met twee 15" en twee 10", dus zeker niet de meest standaard kast
Riot riot, it doesn't matter who!
Riot riot, what are you gonna do?
Plaats reactie