Fender Bassman Club

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
dejohan

Re: Fender Bassman Club

Bericht door dejohan » 10 nov 2017, 10:02

Houw die ouwe meuk maar uit de buurt van gitaristen :-)

Is als ik me niet vergis trouwens de opa van de eerste Marshalls en de legendarische Mesa Boogie Mark series, m.a.w. die zijn doorontwikkeld uit zo'n basman.
Laatst gewijzigd door dejohan op 02 dec 2017, 00:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Zegt mijn vrouw ook altijd, en die heeft er een boek over gelezen.

Clarence

Bericht door Clarence » 01 dec 2017, 23:07

Clarence schreef:
06 nov 2017, 23:23
Hij klinkt als een beest, heerlijk. Wel 1 punt: ik hoor behoorlijke ruis in het middenfrequentiegebied. Als ik daar de EQ laag draai, verdwijnt het. Ik heb nieuwe, betere speakerkabels besteld, en twee tungsol buizen op advies voor de sound vanuit een ander forum. Wellicht dat dit het toevallig oplost.
De ruis stoort mij niet genoeg om de bassman terug te sturen, of denken jullie dat dit verstandig is toch te retourneren?
Ik heb de amp gekocht bij musicstore voor 120,- korting omdat deze was teruggestuurd...
De ruis bleek gevolg van slechte speakerkabels. Dikke kabel met speakons en klaar.
Wat een heerlijke bak, ik gebruik mijn pedalen niet eens meer! (Overdrive)
De Tungsol buizen heb ik nog niet gebruikt omdat ik nu al dik tevreden ben.
Morgen voor het eerst met mijn deze week gekochte Music Man Stingray 4 over de Bassman 500 spelen, met de fender p-bass lyte was het al één groot feest, kan niet wachten om de Stingray er doorheen te jagen

MR. LEE

Bericht door MR. LEE » 02 dec 2017, 02:09

Ruis door slechte speaker-kabels ? .......nog nooit van gehoord :nono:

Ik hoop voor je dat het geen kwestie van een zgn "intermittent failure" is , mbt de B-stock aanbieding .

Er is namelijk geen enkel bedrijf die een terug-gegeven elektronisch produkt van deze orde langdurig zal verifieren voordat het weer in de verkoop gaat. ( Dat is namelijk uit financieel/zakelijk oogpunt niet te doen )

Overmatige ruis = een defect,.. of een ontwerpfout ( of is in overeenstemming met een matig low budget produkt )

Zo "nu-en-dan" overmatige ruis = een zgn "intermittent failure" ( en dat is een zeer serieus defect ! )

Een luidspreker-kabel kan geen ruis veroorzaken , zelfs al is 'ie van matige kwaliteit :|

Het is overigens WEL aan te bevelen dat i.g.v. een buizen-amp een zeer goede kwaliteit speaker-kabel ( en pluggen ) worden gebruikt.
Een slechte verbinding naar de luidsprekers kan een buizen-versterker verwoesten :!:
Dubbele agenda's ,...ik vermoed dat die ergens in de reclame aangeboden worden...

cluseau

Bericht door cluseau » 02 dec 2017, 11:30

Daar sluit ik me volledig bij aan. Het is echt onmogelijk dat speakerkabels ruis veroorzaken.

Wat wel zou kunnen is een krakende verbinding in de jacks maar dat is dan heel tijdelijk en makkelijk te constateren door de jacks te bewegen.

Het gaat hier toch wel om ruisssssss en niet om brommmmm? Deze items worden vaak gemixed.
Frans.

http://www.amps-unlimited.nl
Reparatie Buizen & Transistor Amps

Clarence

Bericht door Clarence » 06 dec 2017, 20:48

Het gaat echt om ruis, geen brom. Ik ga er helemaal van uit dat jullie reactie mbt ruis en kabels klopt. Wel is de ruis goeddeels weg... (Heel zacht aanwezig, niet noemenswaardig)
Dacht even dat het ook met mijn nieuwe bas te maken kon hebben (musicman Stingray), maar dat is het ook niet.
Wat het dan wel was blijft gissen (of sissen), wellicht is een paar keer jack in-uit de oplossing geweest..

Plaats reactie