Fender Bassman Club

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
dejohan
Berichten: 2789
Lid geworden op: 21 jan 2013, 17:03

Re: Fender Bassman Club

Bericht door dejohan »

Houw die ouwe meuk maar uit de buurt van gitaristen :-)

Is als ik me niet vergis trouwens de opa van de eerste Marshalls en de legendarische Mesa Boogie Mark series, m.a.w. die zijn doorontwikkeld uit zo'n basman.
Laatst gewijzigd door dejohan op 01 dec 2017, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Clarence
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:02

Re: Fender Bassman Club

Bericht door Clarence »

Clarence schreef: 06 nov 2017, 22:23 Hij klinkt als een beest, heerlijk. Wel 1 punt: ik hoor behoorlijke ruis in het middenfrequentiegebied. Als ik daar de EQ laag draai, verdwijnt het. Ik heb nieuwe, betere speakerkabels besteld, en twee tungsol buizen op advies voor de sound vanuit een ander forum. Wellicht dat dit het toevallig oplost.
De ruis stoort mij niet genoeg om de bassman terug te sturen, of denken jullie dat dit verstandig is toch te retourneren?
Ik heb de amp gekocht bij musicstore voor 120,- korting omdat deze was teruggestuurd...
De ruis bleek gevolg van slechte speakerkabels. Dikke kabel met speakons en klaar.
Wat een heerlijke bak, ik gebruik mijn pedalen niet eens meer! (Overdrive)
De Tungsol buizen heb ik nog niet gebruikt omdat ik nu al dik tevreden ben.
Morgen voor het eerst met mijn deze week gekochte Music Man Stingray 4 over de Bassman 500 spelen, met de fender p-bass lyte was het al één groot feest, kan niet wachten om de Stingray er doorheen te jagen
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Fender Bassman Club

Bericht door MR. LEE »

Ruis door slechte speaker-kabels ? .......nog nooit van gehoord :nono:

Ik hoop voor je dat het geen kwestie van een zgn "intermittent failure" is , mbt de B-stock aanbieding .

Er is namelijk geen enkel bedrijf die een terug-gegeven elektronisch produkt van deze orde langdurig zal verifieren voordat het weer in de verkoop gaat. ( Dat is namelijk uit financieel/zakelijk oogpunt niet te doen )

Overmatige ruis = een defect,.. of een ontwerpfout ( of is in overeenstemming met een matig low budget produkt )

Zo "nu-en-dan" overmatige ruis = een zgn "intermittent failure" ( en dat is een zeer serieus defect ! )

Een luidspreker-kabel kan geen ruis veroorzaken , zelfs al is 'ie van matige kwaliteit :|


Het is overigens WEL aan te bevelen dat i.g.v. een buizen-amp een zeer goede kwaliteit speaker-kabel ( en pluggen ) worden gebruikt.
Een slechte verbinding naar de luidsprekers kan een buizen-versterker verwoesten :!:
Gebruikersavatar
cluseau
Berichten: 268
Lid geworden op: 27 jul 2010, 08:54

Re: Fender Bassman Club

Bericht door cluseau »

Daar sluit ik me volledig bij aan. Het is echt onmogelijk dat speakerkabels ruis veroorzaken.

Wat wel zou kunnen is een krakende verbinding in de jacks maar dat is dan heel tijdelijk en makkelijk te constateren door de jacks te bewegen.

Het gaat hier toch wel om ruisssssss en niet om brommmmm? Deze items worden vaak gemixed.
Frans.

https://www.amps-unlimited.nl
Reparatie Buizen & Transistor Amps
Clarence
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:02

Re: Fender Bassman Club

Bericht door Clarence »

Het gaat echt om ruis, geen brom. Ik ga er helemaal van uit dat jullie reactie mbt ruis en kabels klopt. Wel is de ruis goeddeels weg... (Heel zacht aanwezig, niet noemenswaardig)
Dacht even dat het ook met mijn nieuwe bas te maken kon hebben (musicman Stingray), maar dat is het ook niet.
Wat het dan wel was blijft gissen (of sissen), wellicht is een paar keer jack in-uit de oplossing geweest..
Clarence
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:02

Re: Fender Bassman Club

Bericht door Clarence »

Na een paar maanden gebruik word ik steeds enthousiaster over de Bassman 500. Ik ken inmiddels zijn karakteristieken, weet waar de sweet-spots zitten. Ik gebruik geen overdrive-pedalen meer, de Bassman klaart de klus beter. Hier ga ik nog veel plezier mee beleven...
Gebruikersavatar
Fuzzy B.
Berichten: 65
Lid geworden op: 17 nov 2007, 12:03

Re: Fender Bassman Club

Bericht door Fuzzy B. »

Wellicht al ten overvloede besproken maar ik zit met het volgende; laatste tijd als mijn 135 langer als een uur aan staat is hij natuurlijk heet. Maar op een gegeven moment stopt hij er gewoon mee. Als Ik volume knoppen open draai hoor ik in de verte wel iets maar.....

Ene kant wil ik m weg brengen naar nel maar vlg dag doet ie het gewoon weer. Zonder ruis en bijgeluiden overigens.

Zeer graag hoor ik of iemand dit al eens heeft mee gemaakt...

Thnx!
niet lallen maar knallen...
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Fender Bassman Club

Bericht door MR. LEE »

....dan zal ie toch naar de reparateur moeten ,....want met een optreden of repetitie sta je voor joker.

Antw op vraag : Ja ,....dat fenomeen heb ik hier wel vaker mee-gemaakt.

Oorzaak kan divers zijn ,...van onschuldig tot serieus .
Gebruikersavatar
Fuzzy B.
Berichten: 65
Lid geworden op: 17 nov 2007, 12:03

Re: Fender Bassman Club

Bericht door Fuzzy B. »

Hmm niet wat ik wilde horen maar eigenlijk wel wat ik verwachtte...

Ik breng m toch maar weg denk ik.

Thnx
niet lallen maar knallen...
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Fender Bassman Club

Bericht door Hans58 »

Omdat het kan: de Grote Boze Buizen Bassman met de Rick en de Hufter bij het optreden van The Poor op 13 juli jl. :D
Afbeelding
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Re: Fender Bassman Club

Bericht door we tigers »

Ik druk de like knop in!
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8242
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: Fender Bassman Club

Bericht door Mach1 »

Lekkah!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Fender Bassman Club

Bericht door Hans58 »

Dank u, het is altijd weer even sjouwen maar het klinkt geweldig. Beide bassen klinken echt zó lekker op een goed opgewarmde buizenbak. Met dat Höfnertje uit de goedkope lijn is het echt feest; een heel warme, zoete en toch dikke toon. Ook de Rick en de Bassman zijn een geweldige combi.
Zondag a.s. mag dit gezelschap mee naar de muziektent in het Apeldoornse Oranjepark.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4600
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Re: Fender Bassman Club

Bericht door Hagen »

Ik ben dan in Friesland, anders kwam ik echt even kijken, Hans. Volgende keer beter.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Fender Bassman Club

Bericht door Hans58 »

Zou leuk zijn om je een keer te treffen bij een optreden, Gerard!
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Plaats reactie