Fender Bassman Club

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
saf
Berichten: 6341
Lid geworden op: 14 okt 2005, 15:23

Bericht door saf »

Nee, dat weet ik zeker. Zijn alleen andere buizen in gekomen. Heb algemaild met die man en gevraagd of er toch maar weer 6L6 in kan.
Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
UP-B
Berichten: 1448
Lid geworden op: 11 okt 2004, 18:52

Bericht door UP-B »

saf schreef:Nee, dat weet ik zeker. Zijn alleen andere buizen in gekomen. Heb algemaild met die man en gevraagd of er toch maar weer 6L6 in kan.
Ik vraag me af of je niet beter naar iemand anders kan gaan, met mss iets meer verstand ervan. Want voor hetzelfde geld was blijkbaar je Transfo naar de kl*te geweest!
https://www.stereoworx.com - Live & Studio Productions
dejohan

Bericht door dejohan »

Zijn het geen KT66's die er in zitten?
In een bassman kunnen ook KT66's (na rebias), is naar het schijnt een betere (en populaire) buis voor bass amps.
dejohan

Bericht door dejohan »

Bernardduur schreef:
dejohan schreef:
Nu, ik weet er ni zo veel van, maar: mijne heb een 12AT7 als fasedraaier (zelf ingezet, weet niet meer wat er origineel in zat), 2 6L6 en kathode bypass condensatoren. Ik weet niet wat "dikke" consensatoren zijn, maar echt klein zijn ze niet.
Soit, ik geloof je wel hoor, mijn technische kennis om schema's te gaan vergelijken is veels te beperkt, maar hij klinkt wel heel gelijkaardig als de bassman, geeft alleen meer hoog.

https://www.fender.com/support/amp_schem ... ematic.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Haha, geloof me maar, er gebeurd teveel in een Hot Rod deluxe waardoor hij zn bassman geluid kwijtraakt. De deluxe klinkt als een Fender, een bassman klinkt als een Fender, maar ze klinken beide toch net iets anders.

@ Appelmies: wow! Keep us updated!
Ok ik geloof je :D
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

dejohan schreef:Zijn het geen KT66's die er in zitten?
In een bassman kunnen ook KT66's (na rebias), is naar het schijnt een betere (en populaire) buis voor bass amps.
Dat zou zeker wel in deze amp kunnen; KT66's lijken erg op 6L6 buizen!

A number of different KT tubes were later marketed by M-OV. Some, but not all, were versions of existing American beam tetrode tubes or European power pentodes, such as the KT66 (6L6), KT77 (EL34) and KT63 (6V6).
Gebruikersavatar
Lifto
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 dec 2008, 11:34

Bericht door Lifto »

Ik heb hem nu niet meer maar hij hoort wel thuis in dit topic denk ik. De witte pootjes zaten er al op toen ik hem kreeg en lelijk als ze zijn waren ze funcitioneel. Ik had het originele 2x12 cabinet erbij met originele speakers. Tijdje terug verkocht omdat ik het een beetje overdreven vond om als thuis combo's te hebben. Was nu wel leuk geweest voor in de studio. Maar ja daar heb ik nu een B-15n voor.

Fender Bassman '65 BlackfaceAfbeelding

Afbeelding
UP-B
Berichten: 1448
Lid geworden op: 11 okt 2004, 18:52

Bericht door UP-B »

prachtige amp lifto! Zo'n blackface heeft echt een ongekende charme!

Heb een vraagje aan de bassman mensen, hebben jullie deze amp in een case? of vervoeren jullie jullie geliefde amp zonder bescherming?
https://www.stereoworx.com - Live & Studio Productions
Gebruikersavatar
snarie
Berichten: 1399
Lid geworden op: 17 mei 2007, 10:01

Bericht door snarie »

Ik vervoer de amp in een case. de case zat bij de aanschaf inbegrepen, en als dat niet zo was geweest had ik er alsnog één gekocht. Vind het toch niet zo'n fijn idee dat m'n ampje onbeschermd achterin de bus moet...
inderdaad joep :-)
baquba
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jan 2009, 10:51

Bericht door baquba »

Ik heb er ook 1 gehad, helaas verkocht voor weinig. :(
Gebruikersavatar
saf
Berichten: 6341
Lid geworden op: 14 okt 2005, 15:23

Bericht door saf »

Heb eens gemaild met mijn amptech en die had er toch 6L6 ingezet. I kweet eigenlijk niet hoe ik er nu eigenlijk bijkom dat er EL34 ingezet zouden zijn. Kijk het toch voor de zekerheid zaterdag even na.

Vervoer mijn amp en kast overgins zonder bescherming. Die kast van ziet er redelijk gaar uit. Heeft intussen andere handvaten gekregen van die verzonken bij die andere kneep ik mijn handen elke keer. De amp heefteigenlijk nog weinig t e lijden gehad wat gezien hoe wij met onze spullen omgaan en het aantal optredens dat we gedaan hebben best knap is.
Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
Gebruikersavatar
steekie
PADDLEMAN
Berichten: 3521
Lid geworden op: 23 dec 2007, 22:57

Bericht door steekie »

Ik heb een 70 met 2 x 15" in 1978 nieuw gekocht,hij logeert nu even bij Bernardduur maar als hij
weer thuis komt ga ik hem weer gebruiken,met name de contrabas wil ik ermee versterken!
Ondanks de 'slechts' 70 watt heb ik er altijd voldoende aan gehad!
Nog steeds goed bezig....
UP-B
Berichten: 1448
Lid geworden op: 11 okt 2004, 18:52

Bericht door UP-B »

en steekie is member n°8!

Damn eigenlijk meer dan dat ik had verwacht!
Wel leuk om al deze leuke verhalen te lezen! En ook merkwaardig dat we voor elkaar zo veel mogelijk zorg willen dragen voor onze geliefde amp! haha

Bert
https://www.stereoworx.com - Live & Studio Productions
Gebruikersavatar
KvE
Berichten: 10968
Lid geworden op: 07 mar 2008, 22:09

Bericht door KvE »

Heb eigenlijk altijd over m'n ampeg b2 torrenbak gespeeld maar ook een paar maanden in een oefenruimte over zo'n bassman, geen idee welk type. Er zat wel een 2x15 kast bij met van die schuingeplaatste speakers.

Hoewel ik dus in de eerste instantie het diepe vette laag miste wende het heel snel, de compressie en vervorming van zo'n bassman is echt mooi!

We hebben er ook een cdtje mee opgenomen, ik zal de url posten:

https://www.arnoudfaber.com/vanklinken/destination.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Helaas heb ik de centen niet, anders zou ik er zo weer eentje aanschaffen... :roll:

EDIT: "What is real" geeft misschien de beste indruk van het basgeluidje
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

steekie schreef:Ik heb een 70 met 2 x 15" in 1978 nieuw gekocht,hij logeert nu even bij Bernardduur maar als hij
weer thuis komt ga ik hem weer gebruiken,met name de contrabas wil ik ermee versterken!
Ondanks de 'slechts' 70 watt heb ik er altijd voldoende aan gehad!

Je Bassman zal as zaterdag op Noorderslag en de NOS te zien zijn als de amp van de bassist van Marieke Jager.

(ja, ik heb het gevraagd aan Steekie; Henk Jan is erg zuinig op zijn spullen en nog veel zuiniger op andermans. Heb zijn amp nu hier staan)
herriebert
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 aug 2008, 20:23

Bericht door herriebert »

Hier ook een Bassman 135......
100% tukker...
Plaats reactie