De Henry BLAAST !!!

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
André_84
Berichten: 4977
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:12

Bericht door André_84 »

Maar de trap wordt een ander verhaal. Ik heb ook de tecamp s212 geprobeerd (van diederick) Die voldoet aan mijn eisen qua klank en is compacter dan de henry en weegt maar 18 (!) kilo.

Een setje van 2 van der kley 112mt's voldoet aan mijn eisen, en zijn compacter en veul lichter dan de henry.

De henry heeft wel mojo 8)
https://www.coninemusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandberg California JJ custom ofzoiets
Rickenbacker 4003 JG
Homebrew JazzPrecision
GK 700 RB-II
SWR Henry 8x8
SWR Goliath II 4x10 + matching zelfgebouwde 15" (te koop!)
Haico

Bericht door Haico »

De trap?! Sorry, ik heb in mijn verhaal er geen rekening mee gehouden dat niet iedere vrouw/vriendin het accepteert dat de basversterker pontificaal in de woonkamer staat. :D
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

je moet idd alleen thuis geen trap hoeven nemen.... :wink:

ik ben er nl zwaar over aan't denken om mijn trouwe Henry toch maar te gaan inwisselen voor een 2x 1x12 setup, puur voor de handigheid en door mijn thuis situatie met beperkte opslagruimte op de beganegrond.
eigenlijk zou ik een grote en een kleine setup moeten hebben gezien de klusjes die ik doe, maar ik heb nu in werkelijkheid twee grote setups.... :roll:

het enige dat me al maanden ervan weerhoudt, is dat ik maar geen afscheid van die mooie tone kan maken.

nog maar even verder piekeren dus....
Gebruikersavatar
André_84
Berichten: 4977
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:12

Bericht door André_84 »

Haico schreef:De trap?! Sorry, ik heb in mijn verhaal er geen rekening mee gehouden dat niet iedere vrouw/vriendin het accepteert dat de basversterker pontificaal in de woonkamer staat. :D
90% van de tijd zal die in de oefenruimte staan (gewoon op de begane grond :P), dat is dan ook de reden dat ik m niet meteen afgeschreven heb :wink:. Desalniettemin verwacht ik veel van de henry, ik ben heel benieuwd :D
https://www.coninemusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandberg California JJ custom ofzoiets
Rickenbacker 4003 JG
Homebrew JazzPrecision
GK 700 RB-II
SWR Henry 8x8
SWR Goliath II 4x10 + matching zelfgebouwde 15" (te koop!)
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

Jonges, naar wat wikken en wegen doe ik dan toch de mijne weg!

https://link.marktplaats.nl/348984675" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Zo, forumlid Donk is net mijn tweede Henry komen kopen. Ik ben zeker dat hij er tevreden mee zal zijn en heb weer iemand kunnen overbrengen naar 'the dark side' van de 8" speakers :mrgreen:
Zeker in een periode dat het héél modieus is om 12" speakers te kopen.
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
dissonantie
Berichten: 756
Lid geworden op: 30 jun 2007, 23:54

Bericht door dissonantie »

Madmac schreef:Zo, forumlid Donk is net mijn tweede Henry komen kopen. Ik ben zeker dat hij er tevreden mee zal zijn en heb weer iemand kunnen overbrengen naar 'the dark side' van de 8" speakers :mrgreen:
Zeker in een periode dat het héél modieus is om 12" speakers te kopen.
Damn, ik had je komende maand net een berichtje willen gaan sturen :( Affijn, wie weet komt er binnenkort wel weer eentje voorbij...
Drawing the circle
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7204
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

dissonantie schreef:Damn, ik had je komende maand net een berichtje willen gaan sturen :( Affijn, wie weet komt er binnenkort wel weer eentje voorbij...
En jawel! https://link.marktplaats.nl/376635801" onclick="window.open(this.href);return false; :D
Gebruikersavatar
dissonantie
Berichten: 756
Lid geworden op: 30 jun 2007, 23:54

Bericht door dissonantie »

Ah kijk! Maar, nu nog even hopen dat-ie er over een paar weken nog is. Even m'n salaris afwachten...

Trouwens, toch even een vraag: ik zie dat de Henry 480 W @ 4 Ohm is. Zou ik er met een Markbass LM250 (250 W @ 4 Ohm) nog steeds een fatsoenlijk geluid uit kunnen halen?
Drawing the circle
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

Bericht door Thunder »

Volgens mij wel. Het zijn niet de meest luide kasten, ik heb er de afgelopen tijd wat andere kasten naast gehad en steeds waren die iets luider dan de Henry. Maar de Henry klinkt meestal wel het lekkerst. Ik speel met een buizen preamp op een 350 watt eindtrap of met een 130 watt buizentop. Met twee gitaristen in mijn hardrock/metal band gaat dat met beiden nog prima al staat de volumeknop van mijn hybrideversterker dan wel flink open. De buizentop moet op 6 a 7. Moet er wel bijzeggen dat we behoorlijk hard spelen. Het hangt dus ook een beetje af van je versterker en je type geluid.
Ondanks zijn onbekendheid toch zo gewoon gebleven.
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Die 250 watt Markbass heb je toch getest op mijn Henry en ik vond dat toch prima gaan.
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
dissonantie
Berichten: 756
Lid geworden op: 30 jun 2007, 23:54

Bericht door dissonantie »

Qua klank ging 't prima, maar 't was dan wel de Markbass 800 W versie (zonder het buisje ingedraaid). Affijn, proberen dus maar... :)
Drawing the circle
Gebruikersavatar
André_84
Berichten: 4977
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:12

Bericht door André_84 »

ik vond de henry ook errug fijn klinken op de meeting in eeuh waar was het nog maar. Lekkerder dan 2 vanderkley 12"ers. Nog bedankt voor het meenemen van de henry, ludo :wink:. Op termijn wil ik nog wel iets in de plaats voor mijn huidge 4x10. Die henry blijft dan aantrekkelijk, het gewicht blijft wel een beetje een bezwaar. Je hebt ook hele lekkere 2x12"ers of 3 of 4x10 kasten onder de 25 kilo. :roll:
https://www.coninemusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandberg California JJ custom ofzoiets
Rickenbacker 4003 JG
Homebrew JazzPrecision
GK 700 RB-II
SWR Henry 8x8
SWR Goliath II 4x10 + matching zelfgebouwde 15" (te koop!)
Gebruikersavatar
donk
Berichten: 540
Lid geworden op: 13 aug 2009, 16:01

Bericht door donk »

Madmac schreef:Zo, forumlid Donk is net mijn tweede Henry komen kopen. Ik ben zeker dat hij er tevreden mee zal zijn en heb weer iemand kunnen overbrengen naar 'the dark side' van de 8" speakers :mrgreen:
Zeker in een periode dat het héél modieus is om 12" speakers te kopen.
Jazeker! (en nice meeting you, Ludo)
Ik heb 'm nog niet kunnen testen, daarvoor moet ik tot vrijdag wachten maar ik weet zeker dat dat goed komt. Dat ding puncht als 'n dolle (en dat buiten in de achtertuin). Thanks!
Gebruikersavatar
Joost van Laake
Berichten: 2799
Lid geworden op: 10 apr 2006, 13:33

Bericht door Joost van Laake »

Net even bij Haico geweest... ben toch wel redelijk impressed.
Fijn dingetje.
Echt een mooie tussenweg als meer wilt dan een 4x10 maar een 8x10 echt te groot vindt.
Main tools: Peterbuilt CS-P & T-Sonic | Lakland Skyline DJ04 | EICH TH 900 | EICH 612XL | SansAmp Paradriver DI |
Feestboek
Orkestje: All For Nothing
Plaats reactie