GK fanboys

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
MMark
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 jul 2006, 10:50

GK fanboys

Bericht door MMark »

HNZ schreef:GK is in NL niet een heel erg populair merk. En die serie cabs is al wat ouder en hier niet echt goed verkocht. Nu kun je alleen nog de 4x10 en 1x15 nieuw krijgen. Vanwege de prijs en het gewicht kiest men hier niet gauw voor deze cabs. Ook waarschijnlijk omdat men niet weet hoe goed ze zijn. Vandaar dat je ze hier weinig tegenkomt. In de USA staat GK samen met Ampeg aan de top qua basversterking verkoop. Daar zijn deze cabs en andere oudere GK spullen beter verkrijgbaar.

Aha, op die manier. Voor mij was het merk al zeer lang bekend maar het kwam er gewoon niet van. Na het lezen van ervaringen hier over GK en de overstap naar een nieuwe band zag ik deze set op MP en eigenlijk geen moment getwijfeld. Na het sjouwen van de set vind ik het gewicht per cab echt wel meevallen, en m'n bandmaten zijn het inmiddels al gewend om mee te sjouwen :mrgreen:
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7204
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

GK fanboys

Bericht door HNZ »

Ja, jouw 2x10" cabs vallen misschien wel mee. Weet je wat ze wegen?
De 4x10" weegt tegen de 45 kg! En de 1x15" kg zit daar niet ver vanaf.
MMark
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 jul 2006, 10:50

GK fanboys

Bericht door MMark »

Ik heb ze nog niet gewogen, maar ze wegen in ieder geval een stuk minder dan mijn ashdown 4x10 combo hahaha.....
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7204
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

GK fanboys

Bericht door HNZ »

GRIJPT UW KANS!!!

GK 400RB Volgens mij de eerste serie.

Voor een goede prijs! (Mits in orde natuurlijk)
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

GK fanboys

Bericht door PMJ »

Nice. Zoiets lijkt me dus wel wat. Deze is helaas wel een end weg. En eigenlijk moet ik ook eerst wat verkopen, dus laten we maar netjes afwachten :)
Gebruikersavatar
JoostT
Berichten: 684
Lid geworden op: 22 aug 2010, 00:44

GK fanboys

Bericht door JoostT »

Ik heb de verkoper gemaild, lijkt me wel wat als backup en stereo amp voor bij mijn rb700 (diry amp anyone :jaaaaa: :cheer: )
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

GK fanboys

Bericht door PMJ »

JoostT schreef:Ik heb de verkoper gemaild, lijkt me wel wat als backup en stereo amp voor bij mijn rb700 (diry amp anyone :jaaaaa: :cheer: )
En nog wat geworden?
Gebruikersavatar
JoostT
Berichten: 684
Lid geworden op: 22 aug 2010, 00:44

GK fanboys

Bericht door JoostT »

PMJ schreef:
JoostT schreef:Ik heb de verkoper gemaild, lijkt me wel wat als backup en stereo amp voor bij mijn rb700 (diry amp anyone :jaaaaa: :cheer: )
En nog wat geworden?
Heb hem nu in huis, heeft nog wel wat TLC nodig. Het originele snoer met Belgische stekker zat er nog aan. En hij blijkt aan mijn 8 ohm kast ineens erg warm te worden (bij de verkoper op zijn 4 ohm 210) geen centje pijn. Maar aangezien hij het verder gewoon doet (en erg lekker klinkt) ga ik er vanuit dat mijn plaatselijke versterkerdokter daar wel wat aan kan doen...Die was trouwens erg enthousiast over de bouwkwaliteit van deze dingen. En afgelopen vrijdag deed ie braaf bij hem...

Wordt dus nog een tijdje wachten voordat ik hem in gebruik neem voor het ecchie, maar dat is het me wel waard (want het is toch een extraatje met nogal wat MOJO :facepalm: )

(en ik dacht sowieso dat het wel handig is om een versterker uit 89 die een tijdje stil heeft gestaan, goed na te laten kijken...)
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

GK fanboys

Bericht door PMJ »

Je kan beter inderdaad maar van start gaan als je weet dat het helemaal in orde is. Leuk man :). Mocht iemand nog zo'n amp weten tegen een schappelijke prijs; graag even tippen!
Gebruikersavatar
GeertdeJonge
Berichten: 2575
Lid geworden op: 13 nov 2008, 10:29

Bericht door GeertdeJonge »

GeertdeJonge schreef:
GeertdeJonge schreef:de 2de van april spelen wij in de effenaar en ik mag dan over een Gallien-Krueger RB700 top spelen, ben benieuwd!
Da was dus gistere! ik vond hem goed klinken...kon er lekker rauw soundje uit halen...zelfs door een hartke met alu cones
6 jaar geleden. Nu gas voor een 400rb. Jammer dat geen enkele muziekzaak hem in voorraad heeft staan (keymusic, baxshop).
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7204
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

GeertdeJonge schreef:
GeertdeJonge schreef:
...Gas voor een 400rb. Jammer dat geen enkele muziekzaak hem in voorraad heeft staan (keymusic, baxshop)...
NL is onderontwikkeld op GK gebied.

Je kunt hem bestellen bij Thomann en hem dan thuis/in de oefenruimte uitproberen. Bevalt hij niet kun je hem terugsturen. Heb ik ook eens gedaan. Niet met een GK amp natuurlijk, die stuur ik niet terug! :D
Gebruikersavatar
GeertdeJonge
Berichten: 2575
Lid geworden op: 13 nov 2008, 10:29

GK fanboys

Bericht door GeertdeJonge »

Haha. Ja dat kan, maar ik wil niets kopen voordat ik de versterker kan horen. (alsin zelf testen met mijn bas en cab)
Gebruikersavatar
JoostT
Berichten: 684
Lid geworden op: 22 aug 2010, 00:44

GK fanboys

Bericht door JoostT »

GeertdeJonge schreef:Haha. Ja dat kan, maar ik wil niets kopen voordat ik de versterker kan horen. (alsin zelf testen met mijn bas en cab)
Ik heb net een oude rb400 tweedehands aangeschaft. Als ie weer terug is van de ampdokter mag je hem wel komen proberen (heb trouwens ook een rb700 (maar dat is geen oude :-))
MMark
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 jul 2006, 10:50

GK fanboys

Bericht door MMark »

Welke cab past goed bij en kan het geweld aan van de 1001 RBII? Heb 2 210sbx van Gallien krueger paar dagen geleden naar de gallemiesen geholpen.
Wat is de perfecte combi in jullie ogen?

Edit: nu zag ik een hartke hydrive 410 met rms van 1000w. Nu lees ik daar goede recensies over, zou deze wat zijn?
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7204
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

GK fanboys

Bericht door HNZ »

MMark schreef:Welke cab past goed bij en kan het geweld aan van de 1001 RBII? Heb 2 210sbx van Gallien krueger paar dagen geleden naar de gallemiesen geholpen.
Wat is de perfecte combi in jullie ogen?

Edit: nu zag ik een hartke hydrive 410 met rms van 1000w. Nu lees ik daar goede recensies over, zou deze wat zijn?
Ik weet over die Hartke niks te zeggen, maar de ultieme cab voor je 1001RB is natuurlijk deze (mits je van 10"-ers houdt):

Afbeelding

Èn van sjouwen! :D

Cabs aanraden is een tricky thing, vind ik. Van welke speakers word jij bijvoorbeeld blij?
Ik kan alleen zeggen waar ik van houd: Gesloten of front-vented heeft mijn voorkeur. Evenals 10" of 12" speakers.
Qua merken, mits voldoend aan bovenstaande specs: GK, Ampeg, SWR (de oude)

Zo, nou ben je nog weinig verder, vermoed ik. Sorry!
Plaats reactie