GK fanboys

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6226
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Re: GK fanboys

Bericht door AmericanIdiot »

Doe voor de gein die LED lamp eens uit? Daar zitten ook vaak stoorzenders tussen.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Asat77
Berichten: 78
Lid geworden op: 26 jan 2014, 18:13

Re: GK fanboys

Bericht door Asat77 »

Als ik die aanzet, krjg ik nog meer ruis, die limiter gebruik ik niet. Als ik de versterker harder zet (te hard voor de buren...) dan is de ruis op de opname niet meer zo overheersend.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7148
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: GK fanboys

Bericht door HNZ »

Kleine bar set-up van afgelopen weekend en voor het komende. GK mb200 met GK 210rbh en Squier ProTone V precision.
De voorste twee rubber voetjes van de mb200 vervangen door inschroefbare magneten, stuk hoekstaal op de 210rbh geschroefd en kantelen maar!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Aspiradora
Berichten: 260
Lid geworden op: 16 okt 2013, 09:49

Re: GK fanboys

Bericht door Aspiradora »

Zojuist via bax nog een B-stock 112MBP gekocht, binnenkort dus maar eens de 600W 3x12 proberen :D
Bassist bij Californicated, flea fanboy
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7148
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: GK fanboys

Bericht door HNZ »

Afbeelding
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7148
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: GK fanboys

Bericht door HNZ »

Eindelijk gevonden!

Vanmorgen vroeg naar België gereden om een (Ampeg) versterker van mij te ruilen tegen dit combo, Gallien Krueger 400RB-210 combo. De familie is compleet! Bij thuiskomst gelijk geprobeerd; Stand alone en i.c.m. m'n 210RBH cab. HEEEEEERLIJK!

Ook gelijk een A/B test gedaan met m'n MB200/210 RBH combi.

SPECS
De overeenkomsten zijn dat beiden GK versterkers zijn over een 8 Ohm 2x10" tilted design GK cab.
De verschillen zijn:
• De MB200 is een klasse D versterker / de 400RB is een analoge transistor versterker
• De 210RBH is front vented en het combo is front ported
• De MB200 heeft over 4 Ohm 200 Watt / de 400RB 280 Watt
• De MB200 heeft een gain en 4 band eq / de 400RB daarnaast contour, presence, boost en master volume
• De 210RBH cab heeft een instelbare tweeter / het combo heeft geen tweeter

SOUND
Settings: EQ - bij beiden trebble en high mid iets af en bass en low mid iets op. Verder bij het combo alles afgerold/uit. Zonder verder uit te wijden: Door de tweeter klinkt de MB200-210RBH combi helderder dan het combo. Die laatste klinkt warm en vol, maar iets minder drukkend door het front vented ontwerp van de kast van de MB200-210RBH combi. Met de tweeter uitgeschakeld is de sound van beiden nagenoeg gelijk. Uiteraard kan je door de eq te tweeken beiden anders laten klinken... Duidelijk is dat de dynamische vermogens van de analoge transistoren het winnen van de klasse D eindtrap van de MB200. Die klinkt heerlijk, maar in een 1:1 vergelijking ga je z'n sound al gauw als 'afgevlakt' ervaren t.o.v. de 400RB.

POWER
Ik heb beiden niet op "vol" vermogen kunnen testen. Maar ik weet zeker dat de 400RB iets meer power heeft dan de MB200. Dat neemt niet weg dat ik met de MB200-210RBH combi met een drummer, gitarist, hammond organisatie en zang in kroegen en kleine clubs nooit tekort aan vermogen heb gehad.

CONCLUSIE
Ik blijf een enorme fan van de GK MB versterker serie, maar in een 1:1 test wint de analoge versterker glansrijk als het op dynamiek en responsiveness aankomt. Iets dat trouwens niet beperkt is tot GK. Ik heb de zelfde ervaringen met Ampeg. En het is de reden dat Markbass het voor mij nooit is geworden. Net zoals topjes van GenzBenz, Ibanez etc.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

)* Heel lang op zitten gassen. Hoe lang? HEEEEEEEEEUL LANG!!!
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15073
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Re: GK fanboys

Bericht door padawatje »

Nice ! Ik dacht begrepen te hebben dat die 400RB technisch erg lijkt op mijn GK Backline. Waar ik ook nog steeds erg blij mee ben. (behalve het gewicht dan)
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7148
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: GK fanboys

Bericht door HNZ »

Ik weet het niet; ben niet zo'n techneut. Maar als die Backline (net zo) lekker klinkt... :jam:

Gewicht? Ach, alles is relatief toch? :wink:
Ben er wel achter dat ik de kasten die wat meer wegen meestal wel lekkerder vind klinken.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7148
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: GK fanboys

Bericht door HNZ »

O, GK Fanboys (and -girls), DIT is zoooo fantastisch!

Ooit bezat ik gedurende lange tijd een GK MB112 combo. Ik kon er moeilijk van scheiden, want het klonk echt super.
Maar mijn voorkeur voor 10" speakers heeft me uiteindelijk over de rand geduwd.

Van mijn MB200 topje houd ik zielsveel, ondanks mijn lichtelijke afkeer van class-D eindtrappen. Die kleine rakker is simpel en heeeeel klein en klinkt groots. Toen ik een GK 210RBH cab kon kopen heb ik die "voor de grap" eens geprobeerd met de MB200. WAUW! Wàt een sound en ook volume! Dat werd al gauw "my rig of choice ". Maar de 210RBH is best groot en behoorlijk zwaar en voor kleine kroegjes zou het kleiner kunnen.

Mijn zoektocht naar klein en compact èn 10" speakers bracht me bij een Yamaha BBT110 cabje. Zelfde bouwwijze als de RBH serie en 4 Ohm, dus met één cabje aan de MB200 aan z'n top. En oho,o,o,o,o,o,ooooo, wat klinkt dat cabje goed! Diep, zwaar, vol, warm, punchy, heel erg RBH-achtig!
Nu vond ik een tweede èn de oplossing om twee 4 Ohm cabs aan m'n MB200 aan te sluiten: De Palmer Cab Merger! Twee 4 Ohm cabs in serie levert 8 Ohm op!
EN om de Yamaha's als GK-tjes te vermommen past een cover bedoeld voors de GK MB112 perfect, maar dan ook PERFECT op zo'n cabje.

Ik kan nu kiezen wat ik meeneem:
• MB200 + 1x Yamaha BBT110
• MB200 + 2x Yamaha BBT110
• MB200 + GK 210RBH
• GK 400RB-210 combo
• GK 400RB-210 combo + GK 210RBH

I'M IN AMP HEAVEN!!!

Dat wou ik even delen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: GK fanboys

Bericht door wombatboter »

Wist zelfs niet dat dat allemaal bestond ! :-) Veel plezier ermee !
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7148
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: GK fanboys

Bericht door HNZ »

Ha, ha, ik ook niet Geert! :D
Gebruikersavatar
Treb
Berichten: 327
Lid geworden op: 23 feb 2007, 18:07

Re: GK fanboys

Bericht door Treb »

Leuke Smurfen-stack!
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3682
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Re: GK fanboys

Bericht door aap »

Zijn er hier mensen met ervaring met de GK fusion 500/800 ??
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7148
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: GK fanboys

Bericht door HNZ »

Sorry, ik niet, apie. Check de GK club op Talkbass.
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Re: GK fanboys

Bericht door bobbelmans »

Hans, wat is die cab merger voor ding?
(Ja, ik ga het nu ook even googelen)
face down in the dirt
Plaats reactie