GK fanboys

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7148
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: GK fanboys

Bericht door HNZ »

Een te gek dingetje, Bob!

Het kastje kan de cabs in serie plaatsen waardoor je er twee 4 Ohm cabs mee kan aansluiten op een versterker die maximaal 4 Ohm aankan.
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15073
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Re: GK fanboys

Bericht door padawatje »

HNZ schreef: 18 okt 2017, 10:26 O, GK Fanboys (and -girls), DIT is zoooo fantastisch!

Ooit bezat ik gedurende lange tijd een GK MB112 combo. Ik kon er moeilijk van scheiden, want het klonk echt super.
Maar mijn voorkeur voor 10" speakers heeft me uiteindelijk over de rand geduwd.

Van mijn MB200 topje houd ik zielsveel, ondanks mijn lichtelijke afkeer van class-D eindtrappen. Die kleine rakker is simpel en heeeeel klein en klinkt groots. Toen ik een GK 210RBH cab kon kopen heb ik die "voor de grap" eens geprobeerd met de MB200. WAUW! Wàt een sound en ook volume! Dat werd al gauw "my rig of choice ". Maar de 210RBH is best groot en behoorlijk zwaar en voor kleine kroegjes zou het kleiner kunnen.

Mijn zoektocht naar klein en compact èn 10" speakers bracht me bij een Yamaha BBT110 cabje. Zelfde bouwwijze als de RBH serie en 4 Ohm, dus met één cabje aan de MB200 aan z'n top. En oho,o,o,o,o,o,ooooo, wat klinkt dat cabje goed! Diep, zwaar, vol, warm, punchy, heel erg RBH-achtig!
Nu vond ik een tweede èn de oplossing om twee 4 Ohm cabs aan m'n MB200 aan te sluiten: De Palmer Cab Merger! Twee 4 Ohm cabs in serie levert 8 Ohm op!
EN om de Yamaha's als GK-tjes te vermommen past een cover bedoeld voors de GK MB112 perfect, maar dan ook PERFECT op zo'n cabje.

Ik kan nu kiezen wat ik meeneem:
• MB200 + 1x Yamaha BBT110
• MB200 + 2x Yamaha BBT110
• MB200 + GK 210RBH
• GK 400RB-210 combo
• GK 400RB-210 combo + GK 210RBH

I'M IN AMP HEAVEN!!!

Dat wou ik even delen.
Dat is grappig Hans, ik heb ooit van een forumlid twee zelfbouw 10" cabjes overgenomen die gebaseerd waren op de specificaties van die Yamaha cabs. De sound daarvan kwam inderdaad heel erg in de buurt van mijn 2x10 GK BLX cab. Die cabjes zijn nadien naar Bobbelmans gegaan en die heeft ze ,dacht ik, vervolgens weer doorgesluisd naar Hajvb ...
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7148
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: GK fanboys

Bericht door HNZ »

Te gek, Jeroen! Wat een avonturen! Die Yamaha kastjes klinken diep, zwaar, punchy en erg hard.
Indertijd is die BBT reeks van Yamaha geen succes geworden. Maar imho wat betreft de cabs ten onrechte.
Bassdude BE
Berichten: 170
Lid geworden op: 10 feb 2010, 16:12

Re: GK fanboys

Bericht door Bassdude BE »

Hoi mede BGF'ers,
Ik heb net Gilze zen MB112 combo + MBP112 powered cab overgenomen.
22635215_1315235085249777_577581833_n.jpg
22635215_1315235085249777_577581833_n.jpg (77.46 KiB) 4042 keer bekeken


Na een tijdje op een GK MB200 met een 210 cab gespeeld te hebben leek me dit een goeie opvolger, zelfde sound (maar dan 2 x12" en 200 watt meer power met extension cab) en de mogelijk tot splitsen zodat ik enkel de combo kan gebruiken voor kleine gigs/jams, maar toch de optie heb er een volledige 400watt stack van te maken als dat nodig is.


HELAAS....
heb ik er nietveel geluk mee gehad, bij Gilze heeft de combo en cab een jaar lang foutloos gewerkt en transport via koerier van NL naar BE later deed de amp het echter opeens niet meer,,, Hij is aangekomen heb m +- 10 minuutjes kunnen testen, lekkere klank, voldoende volume, ik was een tevreden bassist.. tot opeens poef geen geluid meer en het blauwe lampje begon te switchen tussen blauw en roze (klank/geen klank) tot ie op den duur enkel nog op roze bleef staan en geen kik meer gaf.. :(

Ik wat opzoekwerk gedaan , blijkt dat dit een veelvoorkomend probleem is met de MB combos en dat de switching power suply bij een groot deel van de verkochte combos uiteindelijk vervangen moet worden... :shock:

Gelukkig was ie nog onder garantie bij Bax en was Gilze zo vriendelijk van mij het combo onder zijn naam te laten terugsturen voor herstelling, maar voor mensen waarbij de garantie verlopen is en/of het combo tweedehands zonder garantie hebben gekocht kan dit echt wel een dooddoener zijn gezien de herstelling bij GK bijna evenveel kost als een nieuw combo.

Om eerlijk te zijn schrok ik hier wel even van, het probleem bestaat blijkbaar al een tijdje en het internet staat vol met klachten van mensen waarbij de voeding van hun combo en/of extension cab het heeft begeven, dus ik had nu toch wel gedacht dat een bedrijf als GK dat toch een goede reputatie had als het op kwaliteit aankomt dit probleem zou aanpakken ipv de combos zo te blijven verkopen wetende dat 20-30% vroeg of laat last gaat krijgen met de voeding... :o

Nu heb ik toch wel een beetje spijt dat ik niet gewoon men MB200 + cab heb gehouden, die ging niet zo luid, maar die werkte tenminste zoals het hoorde.. :(

Zijn er hier toevallig nog mensen met gelijkaardige ervaringen??
Gebruikersavatar
thomaskm
Berichten: 185
Lid geworden op: 10 mei 2010, 11:45

Re: GK fanboys

Bericht door thomaskm »

Ik zit te denken aan een GK MB-200 versterker. Zou deze cabinet daar goed bij passen?

viewtopic.php?f=2&t=68054

Ik speel op een music man sterling (een Amerikaanse uit '93). Ik zou de rig vooral willen gebruiken voor thuis en kleinere optredens (cafeetjes e.d.)
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7148
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: GK fanboys

Bericht door HNZ »

thomaskm schreef: 10 dec 2017, 21:00 Ik zit te denken aan een GK MB-200 versterker. Zou deze cabinet daar goed bij passen?

viewtopic.php?f=2&t=68054

Ik speel op een music man sterling (een Amerikaanse uit '93). Ik zou de rig vooral willen gebruiken voor thuis en kleinere optredens (cafeetjes e.d.)
Ja hoor, past prima.

Ik speel zelf vaak over Eem MB200 met een oudere GK 2x10" (210RBH) in cafées ed. Hard zat en een killer sound.

Afbeelding
Gebruikersavatar
thomaskm
Berichten: 185
Lid geworden op: 10 mei 2010, 11:45

Re: GK fanboys

Bericht door thomaskm »

Ik heb inmiddels een MB200 op Marktplaats op de kop getikt. Een erg goed geluid, maar hij is absoluut niet stil! Er is duidelijk een 'hiss' aanwezig, Ik lees dat dit een veel voorkomend probleem is met deze versterkers. De hiss wordt vanzelfsprekend erger als ik er een compressor tussenzit. Dit is wel echt een groot probleem voor in de thuisstudio. Heeft een van jullie hier ervaringen mee gehad?
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: GK fanboys

Bericht door wombatboter »

Ik heb er al twee gehad maar mij viel dat niet op..misschien omdat ik ook niet zo veel treble hanteer in mijn klanken, nét een randje en dat volstaat.
Voor de rest is het wel een beest van een versterkertje, zet het op een Ampeg 8x10 en je blijft nog overeind
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7148
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: GK fanboys

Bericht door HNZ »

Ook hier geen hisss. Absoluut stil. (?)
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4340
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Re: GK fanboys

Bericht door Unlord »

Ik heb de MB200 van Geert en het geen hiss. Als je een hiss in je geluid hebt die maar een beetje erger wordt als je je volume knop opendraait, dan ligt het aan de chip in je eindversterker. Check even of de hiss na een paar minuten minder wordt. Zit het volume van de hiss gekoppeld aan de gain, dan kan het je voorversterker zijn of je tweeter die te ver open staat.
Gebruikersavatar
thomaskm
Berichten: 185
Lid geworden op: 10 mei 2010, 11:45

Re: GK fanboys

Bericht door thomaskm »

Dank voor jullie reacties :). Ik heb de GK lopen naar een Focusrite, en vanaf mn focusrite luister ik via een koptelefoon. Ik heb een beginnersfout gemaakt door de gain van mijn Focusrite vol te zetten, en de gain van mijn GK juist laag. Nu ik het andersom doe is een hele hoop van de hiss weg. Met compressor aan wel nog hoorbaar. Tegen de tijd dat ik daadwerkelijk een cab heb nog maar eens luisteren hoe groot het probleem dan is :).
butters
Berichten: 1348
Lid geworden op: 12 sep 2005, 17:15

Re: GK fanboys

Bericht door butters »

heb er ook eentje, geen hiss hier. maar heb het ook al gelezen op verschillende sites dat dit voorkomt.

bij die van mij kan ik in de speakon (speaker out) geen jack steken (wat volgens de handleiding wel zou moeten kunnen... bij mijn mb500 kan het wel)

voor de rest leuk en handig ding en krachtig voor zijn formaat...
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7148
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: GK fanboys

Bericht door HNZ »

Bij mij gaat er ook geen jack in de speaker output. Ik heb er een verloop plug speakon <-> jack voor; werkt prima.

Als je de MB200 met de "juiste' cab gebruikt is het, zoals Geert al zei, een beest van een versterkertje.
Mijn ervaring is dat een stevige kast met een front ported of gesloten constructie het best "het beest" van de MB200 naar buiten brengt.
Met m'n 210RBH gromt-ie dat het een lieve lust is!

Afbeelding
Gebruikersavatar
thomaskm
Berichten: 185
Lid geworden op: 10 mei 2010, 11:45

Re: GK fanboys

Bericht door thomaskm »

Hoi allemaal!

Een tijdje terug heb ik hier mijn beklag gedaan over de 'hiss' die mijn GK MB200 head produceert. Je hoort de hiss niet alleen via de DI, maar ook via een cab, kom ik nu achter. Ik heb er een opname van gemaakt, die jullie in de bijlage terug vinden. De tweeter staat op de opname uit, als ik hem aanzet wordt het erger. Het volume staat laag, en ik heb gebruik gemaakt van een dynamische microfoon die redelijk dicht op de speaker staat van mijn GK CX210 cab. Overigens: de hiss is ook nog hoorbaar als de gain op 0 staat!

Wat vinden jullie? Is dit normaal, of niet?
Bijlagen
GK hiss.mp3
(625.99 KiB) 74 keer gedownload
Gebruikersavatar
Treb
Berichten: 327
Lid geworden op: 23 feb 2007, 18:07

Re: GK fanboys

Bericht door Treb »

Als je een echte DI gebruikt en daar als eerste inprikt? Het kan ook uit je bas komen.
Plaats reactie