GK fanboys

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7203
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

GK fanboys

Bericht door HNZ »

Slimme set, Geert. Great sound en heel veelzijdig.
Daar kan je elke klus mee aan.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22620
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

GK fanboys

Bericht door wombatboter »

Ik ben eigenlijk nog op zoek naar een GK MB-200 versterkertje, mocht er iemand eentje over hebben of weten staan..
Ik had er één maar heb die moeten verkopen omdat de koper van een speaker alleen een verkoop wou doen voor de twee samen maar ik mis dat ding.
Er staat er ééntje op tweedehands.be maar ook die wil het alleen in combinatie met een speaker verkopen en dat zie ik niet zitten..
Nieuw kosten ze 319 euro dus anders koop ik gewoon een nieuw exemplaar als het te lang duurt voor er één opduikt..
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

GK fanboys

Bericht door PMJ »

Bax heeft nu een B-stock exemplaar voor 279,- zag ik net.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7203
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

GK fanboys

Bericht door HNZ »

Juist!
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22620
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

GK fanboys

Bericht door wombatboter »

Bedankt ! Heb 'm zo net besteld !
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

GK fanboys

Bericht door PMJ »

wombatboter schreef:Bedankt ! Heb 'm zo net besteld !
:thumbsup:
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22620
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

GK fanboys

Bericht door wombatboter »

Het gaat wel héél snel, hij is hier al :-)
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

GK fanboys

Bericht door PMJ »

Gaaf. Pluspuntje voor Bax :) .

Het ziet ernaar uit dat ik binnenkort weer wat te besteden heb, en dan wil ik lichtgewicht speakerkastjes kopen. Laatst kon ik 2 MBE212' kasten van GK overnemen van een aanbieder, welke niet te duur waren. Helaas besloot de verkoper zich toen niet aan de afspraak te houden en bleken ze verkocht te zijn aan een ander. Het lijken mij wel ideale kastjes met een goede prijs-kwaliteit verhouding 2e hands.

Twee stuks van 2x12 lijkt me ideaal om te hebben zodat je kunt kiezen tussen 1 of 2 cabs om mee te nemen zonder dat je geluid heel anders wordt. Een set van een 15'' en 2x10'' is ook een optie, maar dan moet 1 van de 2 ook wel voldoende zijn als standalone en genoeg hoog/laag geven.
Nu heb ik eigenlijk enkel een 2x15'' cab (oude trace kast met EVM15L speakers) welke heel prima klinkt, maar voor kleinere gelegenheden natuurlijk niet geheel praktisch is. Momenteel treden we even niet op, maar tegen de tijd dat we weer een setje op orde hebben is het wel fijn om wat handzaams te hebben als dat in de situatie ruim voldoende is.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2828
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

GK fanboys

Bericht door Sjtevel 1984 »

De 700RB is binnen!
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7203
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

GK fanboys

Bericht door HNZ »

SOHEE! Allemaal nieuwe spulletjes :D

@Geert: Wat voor cab(s) heb je onder je MB200?

@Sjtevel: MOOI! Dat wordt genieten! Is het die 2ehands van je vorige berichten of heb je een nieuwe gekocht?

EN DAN:
Nog een heel fijn berichtje van/voor mij: De RBH210 die ik onlangs 2dehands heb gevonden blijkt (bijna) niks te mankeren. Het rare bijgeluid is er alleen als ik de cab op z'n kant zet, maar zodra hij 'gewoon' staat of in de tilted positie is er niets aan de hand. Zaterdag een optreden meegedaan en met m'n 'antieke' 400RB zorgde het setje voor een punchy en toch warm romige sound. HEERLIJK! :D
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

GK fanboys

Bericht door Thunder »

Die RBH210 heeft toch een metalen uitklapbaar handvat aan die kant? Was dat wellicht aan het resoneren?
Ondanks zijn onbekendheid toch zo gewoon gebleven.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2828
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

GK fanboys

Bericht door Sjtevel 1984 »

@HNZ: Ja dat klopt, dat is die tweedehandse. Ik kende de bassist nog van zo'n 10 jaar terug, dus hij ging mee in mijn bod van €400,- exclusief de case. :mrgreen:
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7203
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

GK fanboys

Bericht door HNZ »

Goeie deal! Veel speelplezier met de 700RB. Je zal zien dat je veel meer dynamiek in je geluid hebt dan je uit je Markbass en TC topjes kreeg.

@Thunder: Klopt, het is een metalen uitklap handvat - met rubber grip. Maar het bijgeluid kwam duidelijk uit één speaker. Waarschijnlijk een draadje oid dat in die positie net even niet lekker zat.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22620
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

GK fanboys

Bericht door wombatboter »

Gisteren eens een boel dingen samen aangesloten die de laatste tijd aangekomen waren : heb mijn bas voorzien van de goedkope Fender-snaartjes (40-100) en mijn GK MB200-versterkertje door mijn tweedehands Epifani 2x10 gestuurd en ik hou wel van die "eerlijke" klank.
GK staat nog niet de helft open en toch regeert het ding al de ruimte..ik heb wel de db-reductie schakelaar ingeschakeld om de vervorming te beperken (mijn bas is actief en kan nogal beginnen blaffen wanneer je doorspeelt) maar verder staan de controls gewoon flat. Geweldig ding en mooi imo in combinatie met de Epifani.
Dan zit je voor iets van een 675 euro toch aan een pittige combinatie.

what fools these mortals be
cees
Berichten: 45
Lid geworden op: 04 jul 2009, 19:53

GK fanboys

Bericht door cees »

Vandaag een Fusion 550 binnen gekregen. Van Great British Bass Lounge. The brexit effect.. Voorlopig super tevreden. Zaterdag testen in mijn bandje.
Plaats reactie