GK fanboys

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Durk fan Titanium
Berichten: 622
Lid geworden op: 05 nov 2005, 13:49

Bericht door Durk fan Titanium »

Ik doe ook mee, op de foto een 700RB met m'n Avatar 2x12, niet op de foto m'n GK 2x10 omdat die even ergens anders staat.
In de loop van de GK heb ik een Boss RDD-10 voor chorus en een RCL-10 compressor, het is alleen wat onnozel dat die FX loop aan de voorkant zit, nu moet ik dus heel omslachtig met 2 snoertjes van voor naar achter, onbegrijpelijk :?

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Roro92
ex-ex-gek
Berichten: 8625
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:13

Bericht door Roro92 »

Ik vind het ook niet handig dat de patchbay voorop zit. Dan maak je een rackmountable amp, dat zal vrijwel iedereen dus ook doen. Vaak komt er dan een racktuner of rackeffecten bij en dan maak je je loop aan de voorkant :S.
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Tja, GK hé :roll: Ik vind niets aan die versterkers logisch, en wat niet logisch is, druist in tegen mijn gevoel. Wat indruist tegen mijn gevoel stoot ik af...
Laatst gewijzigd door Madmac op 31 jan 2009, 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
Bazz Lightyear
Berichten: 5354
Lid geworden op: 27 okt 2007, 17:44

Bericht door Bazz Lightyear »

ik vind die rooie lettertjes er altijd een beetje goedkoop uit zien..
Everyones a pilot in the night sky
Moonlight that cures loneliness
Todays meal is Nissin Cup Noodle Cup Noodle Cup Noodle
Gebruikersavatar
koentje_bassist
Berichten: 1684
Lid geworden op: 05 okt 2006, 21:48

Bericht door koentje_bassist »

Madmac schreef:Tja, GK hé :roll: Ik vind niets aan die versterkers logisch, en wat niet logisch indruist in tegen mijn gevoel. Wat indruist tegen mijn gevoel stoot ik af...
In het begin voelde het ook zo aan. Maar tegenwoordig weet ik beter, veel beter. Ik ben mijn 3 cabs nu aan het vergelijken om te zien of er eventueel nog een vervanging zou komen (lichtere cab inruilen voor zowel de 410 als 115), en dan zoek je bij elke cabsamenstelling naar een zo goed mogelijke instelling op de amp. En weet je: wat ik denk (bvb. bij alleen de 115, die is lekker in de laag midden, en knort zalig warm) kan ik gelijk ook open-of dichtdraaien op men gk. Wat lo-mid erin, boost een beetje verder open, master iets dichtknijpen en bam, daar heb je die sound in mijn hoofd. Je moet er mee kunnen spelen. Maar alles wat ik wil, zit erin. Die top doe ik nooit weg, of ik moet echt een vergelijking met een andere kunnen doen die wat beter is.
Little Mark II - Traveler 102 - een hoop effecten - EBMM Stingray 4+5
Gebruikersavatar
B4SSi3
Berichten: 479
Lid geworden op: 21 jan 2007, 08:21

Bericht door B4SSi3 »

Bazz Lightyear schreef:ik vind die rooie lettertjes er altijd een beetje goedkoop uit zien..
rode letters, paarse letters, gele letters.. wat maakt het uit?

Ze zijn hard, helder en simpel..

Afbeelding
tja ....

Fender Geddy Lee Jazz , EBMM Stingray IV, Gallien-Krueger 1001RBII - 410 SBX
Gebruikersavatar
AREA
Berichten: 167
Lid geworden op: 20 okt 2007, 18:50

Bericht door AREA »

Yup, I love my GK 700 RB-II

Afbeelding
Gebruikersavatar
Roro92
ex-ex-gek
Berichten: 8625
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:13

Bericht door Roro92 »

Wat me opvalt is dat zo'n beetje iedereen de beugels op de rackoren eraf haalt (Ik zelf ook). Waarom bij jullie, ik zie dat bijvoorbeeld Haico dat niet gedaan heeft.

Ze zijn er bij mij af omdat dan de deur van de kist er maar net om kan, en dat ik niks uitstekens wil hebben. Kabels erdoorheen halen is niet handig. Ik heb wel eens gelezen dat iemand die zo z'n kabel lockte bij z'n amp z'n stack wel eens omgetrokken heeft...
Gebruikersavatar
dumBASS
Berichten: 448
Lid geworden op: 23 dec 2004, 00:52

Bericht door dumBASS »

Misschien is dit een mooie oplossing om die patchkabels netjes naar achteren te leiden?


https://www.thomann.de/nl/thon_kabeldurc ... ng_1he.htm
Gebruikersavatar
Roro92
ex-ex-gek
Berichten: 8625
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:13

Bericht door Roro92 »

Ik heb 'm via deze naar achter lopen:

Afbeelding

Dat werkt het beste denk ik, onder de pootjes door. Houd er dan wel rekening mee dat je in een normaal rack (4.6mm per unit, altijd wat speling) met een 5U rack nog 6 mm van de pootjes af moet halen of andere pootjes moet bestellen bij bv Conrad.

Ik heb nog geen andere pootjes maar die komen er wel zodra die kist vol komt, anders past het gewoon niet.
Gebruikersavatar
Durk fan Titanium
Berichten: 622
Lid geworden op: 05 nov 2005, 13:49

Bericht door Durk fan Titanium »

Ik vindt het ook maar een dom gezicht, die grote beugels erop.
En het deksel past amper dicht.

Qua ontwerp en uiterlijk vindt ik persoonlijk die ouwere (jaren 80) series veel mooier dan de nieuwe, maar het geluid hé :D

Zo'n soort cab met dat blauw/rose is wel erg fout natuurlijk, maar toch wel weer cool 8)
Afbeelding

Zelfs Duff McKagan had een paar van die blauw/rose dingen op de Appetite for Destruction tour:
Afbeelding
Gebruikersavatar
AREA
Berichten: 167
Lid geworden op: 20 okt 2007, 18:50

Bericht door AREA »

Roro92 schreef:Wat me opvalt is dat zo'n beetje iedereen de beugels op de rackoren eraf haalt (Ik zelf ook). Waarom bij jullie, ik zie dat bijvoorbeeld Haico dat niet gedaan heeft.

Ze zijn er bij mij af omdat dan de deur van de kist er maar net om kan, en dat ik niks uitstekens wil hebben. Kabels erdoorheen halen is niet handig. Ik heb wel eens gelezen dat iemand die zo z'n kabel lockte bij z'n amp z'n stack wel eens omgetrokken heeft...
As you can see here, I still use them. I just turn them around so that they are inverse now. Fits with the Rackdoors. No Problem.

Afbeelding
Gebruikersavatar
André_84
Berichten: 4977
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:12

Bericht door André_84 »

ik heb ze ook omgedraaid en weg is het probleem. en ja ik ben ook een GK fanboy. Ik wil nog wel een andere bas, en andere (of meer) cabs, maar een andere top hoef ik niet! heb em eigenlijk gekocht zonder te testen, voornamelijk omdat telkens wanneer een bassound mij opviel, er een GK versterker mee gemoeid was. beetje simpel, mar het was een goeie gok. Ik denk dat er weinig mensen zijn die er niets mee kunnen. beetje taste like chicken idee zeg maar :lol:

't is gewoon een van de meest stoere tranistor tops 8)
Afbeelding

Afbeelding
https://www.coninemusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandberg California JJ custom ofzoiets
Rickenbacker 4003 JG
Homebrew JazzPrecision
GK 700 RB-II
SWR Henry 8x8
SWR Goliath II 4x10 + matching zelfgebouwde 15" (te koop!)
Gebruikersavatar
Roro92
ex-ex-gek
Berichten: 8625
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:13

Bericht door Roro92 »

Afbeelding

:D
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Crossposts !!!
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Plaats reactie