GK fanboys

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

GK fanboys

Bericht door Sjtevel 1984 »

Bij Thomann en Bax :oops:
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Kaasknaap
Berichten: 1728
Lid geworden op: 24 jan 2010, 23:15

GK fanboys

Bericht door Kaasknaap »

Jij wilt hem wel heeeel graag. :lol: Ben wel benieuwd dan wat je er van vindt. Hoe ga je hem gebruiken trouwens?
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

GK fanboys

Bericht door Sjtevel 1984 »

De bedoeling is om hem aan het eind van mijn chain op mijn pedalboard te zetten. Mochten er optredens zijn waar ik mijn eigen amp niet kan/meenemen, kan ik hem nog altijd op de effect return van een andere amp inprikken. Zo behoud ik toch 'mijn' geluid.

Als preamp dus....
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

GK fanboys

Bericht door Sjtevel 1984 »

Na heeeeeeeeel lang wachten is hij binnen! De bezorger was vroeg, dus ik heb de hele middag kunnen testen. Een uitgebreide review volgt, maar hier mijn eerste bevindingen:

Geen bijgeluiden, noise of hiss. Het topic op talkbass staat hier vol mee, maar ik heb niks kunnen ontdekken. Alleen bij extreme instellingen op de compressor, maar heeft elke compressor last van. De overdrive is 'leuk'. Goed genoeg als je niks anders bij je hebt, maar een od is heel persoonlijk. Niet mijn ding.
De tuner doet wat hij moet doen.
De compressor is bruikbaar, niet heel uitgebreid, maar bruikbaar.
Het pedaal is zeer solide gebouwd, maar de draaiknoppen kunnen misschien wat 'flimsy' aanvoelen.
Ik krijg hem gevoed door mijn 400mA output van mijn voeding. Dus de bijgeleverde voeding is niet noodzakelijk.
De eq is waar dit pedaal om draait en dat doet hij meer dan goed!
IMG_8148.JPG
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

GK fanboys

Bericht door SpcMnk »

Cool!
Doet de headphone amp het ook op 400 mA?
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

GK fanboys

Bericht door Sjtevel 1984 »

Jazeker!
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Kaasknaap
Berichten: 1728
Lid geworden op: 24 jan 2010, 23:15

GK fanboys

Bericht door Kaasknaap »

Werkt de overdrive ook als een soort van 'clean' boost op de laagste drive setting?
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

GK fanboys

Bericht door Sjtevel 1984 »

100% clean zal het niet zijn, maar de od is zéér minimaal. Je kan ook de gain op 0 zetten en level vol open om dit nog verder te minimaliseren.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
MMark
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 jul 2006, 10:50

GK fanboys

Bericht door MMark »

Gisteren tijdens repetitie een probleempje ondervonden waarvan ik niet weet waardoor het komt.

Ik heb een 1001RBII met daarop aangesloten een hartke 4x10 hydrive. Mn bas is een passieve precision en op mn pedalboard staat een sansamp bassdriver. Ik zag dat de GK af en toe clipte, maar hoe laag ik de input gain ook zette hij bleef dit zeer af en toe doen. Tijdens het spelen viel de versterker uit. Andere gitaar aangesloten, zelfde effect. Gitaar rechtstreeks in versterker zonder tussenkomst van pedalboard, zelfde effect. Na paar minuten werkte de versterker weer. Enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Gebruikersavatar
JoostT
Berichten: 684
Lid geworden op: 22 aug 2010, 00:44

GK fanboys

Bericht door JoostT »

MMark schreef:Gisteren tijdens repetitie een probleempje ondervonden waarvan ik niet weet waardoor het komt.

Ik heb een 1001RBII met daarop aangesloten een hartke 4x10 hydrive. Mn bas is een passieve precision en op mn pedalboard staat een sansamp bassdriver. Ik zag dat de GK af en toe clipte, maar hoe laag ik de input gain ook zette hij bleef dit zeer af en toe doen. Tijdens het spelen viel de versterker uit. Andere gitaar aangesloten, zelfde effect. Gitaar rechtstreeks in versterker zonder tussenkomst van pedalboard, zelfde effect. Na paar minuten werkte de versterker weer. Enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Heb een keer zoiets gehad met een 700rb (mijn huidige versterker). Oplossing was: steek het netsnoer weer goed achterin het ding...(die was niet helemaal er in gestoken, ding zit in een flightcase en snoer had zich losgewerkt)
MMark
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 jul 2006, 10:50

GK fanboys

Bericht door MMark »

JoostT schreef:
MMark schreef:Gisteren tijdens repetitie een probleempje ondervonden waarvan ik niet weet waardoor het komt.

Ik heb een 1001RBII met daarop aangesloten een hartke 4x10 hydrive. Mn bas is een passieve precision en op mn pedalboard staat een sansamp bassdriver. Ik zag dat de GK af en toe clipte, maar hoe laag ik de input gain ook zette hij bleef dit zeer af en toe doen. Tijdens het spelen viel de versterker uit. Andere gitaar aangesloten, zelfde effect. Gitaar rechtstreeks in versterker zonder tussenkomst van pedalboard, zelfde effect. Na paar minuten werkte de versterker weer. Enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Heb een keer zoiets gehad met een 700rb (mijn huidige versterker). Oplossing was: steek het netsnoer weer goed achterin het ding...(die was niet helemaal er in gestoken, ding zit in een flightcase en snoer had zich losgewerkt)
O wacht, ik zal het verduidelijken.....amp stond wel aan maar kwam geen geluid uit. Lampje brandde gewoon blauw
Gebruikersavatar
Anthony
Berichten: 1374
Lid geworden op: 10 aug 2010, 19:00

GK fanboys

Bericht door Anthony »

Hey freaking fanboys!!!

Ik speel al jaren over Ampeg maar wil iets "anders" erbij. Nu heb ik afgelopen zomer op Jera on Air over een GK (ik dacht een 700rb) gespeeld en dat ding klonk echt awesome!! Ik zou zelf nooit aan GK denken (puur omdat ik er geen ervaring mee heb) als ik voor mijn hardcore/punkrock bandje een amp zou moeten kopen...zou dan toch weer aan Ampeg denken...

Het blijft toch kriebelen en wil zon 700rb stiekem wel een aantal repetities/optredens goed uitproberen. Blijven die jongens zonder dat ze worden uitversterkt overeind? Spelen meestal in kraakpanden/festivals voor zon 1-50man. Mijn cab is een Ampeg 8x10 en bas is uiteraard een Precision.
Gebruikersavatar
JoostT
Berichten: 684
Lid geworden op: 22 aug 2010, 00:44

GK fanboys

Bericht door JoostT »

Anthony schreef:Hey freaking fanboys!!!

Ik speel al jaren over Ampeg maar wil iets "anders" erbij. Nu heb ik afgelopen zomer op Jera on Air over een GK (ik dacht een 700rb) gespeeld en dat ding klonk echt awesome!! Ik zou zelf nooit aan GK denken (puur omdat ik er geen ervaring mee heb) als ik voor mijn hardcore/punkrock bandje een amp zou moeten kopen...zou dan toch weer aan Ampeg denken...

Het blijft toch kriebelen en wil zon 700rb stiekem wel een aantal repetities/optredens goed uitproberen. Blijven die jongens zonder dat ze worden uitversterkt overeind? Spelen meestal in kraakpanden/festivals voor zon 1-50man. Mijn cab is een Ampeg 8x10 en bas is uiteraard een Precision.
Lijkt mij geen enkel probleem...
Gebruikersavatar
Anthony
Berichten: 1374
Lid geworden op: 10 aug 2010, 19:00

GK fanboys

Bericht door Anthony »

Heb er uiteraard nog maar 1x op een festival over gespeeld maar is dit voor mijn muziekstijl (hardcore / punkrock) een goede amp? Na 1 optreden kan ik natuurlijk nog niet echt goed oordelen. Meer mensen in dit genre die deze amp gebruiken? Ik speel voornamelijk met plectrum en af en toe een Sansamp ervoor. Ik zoek een strak / laag / punchy sound voor naast mijn SVT Classic.....gewoon omdat het kan ;-)

Staat er nu 1 op MP. Daar ben ik mee aan het mailen...is € 425,- een redelijke prijs?

Hoe zit het eigenlijk met dat Bi-Ampen? Mijn Ampeg heeft natuurlijk geen tweeter...
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

GK fanboys

Bericht door Sjtevel 1984 »

Dat moet zeker te doen zijn. €425,- is een nette prijs. Bij een 'normaal' cabinet gebruik je alleen de wooferknop voor het volume.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Plaats reactie