geluidsverschil kasten

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
emielow

geluidsverschil kasten

Bericht door emielow »

ik wil een hartke 3500 (350 watt 4 ohm, 240 8 ohm) gaan kopen.

als je er nu een 8 ohm kast bij koopt, klinktie dan veel minder hard, dan als je er een 4 ohm kast bij koopt?
Gebruikersavatar
superbas42
Berichten: 1255
Lid geworden op: 06 okt 2003, 16:49

Bericht door superbas42 »

tja, er is wel iets verschil.... maar op gehoor maar net een beetje...en immers is het vermogen op 8 ohm best wel voldoende voor normale optredens, bij grote zalen wordt je toch meestal met PA uitversterkt. Je versterker staat nooit helemaal volluit, dus.... de keuze is aan jou, met de 4 ohm kun je alles uit de versterker halen.
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

Bericht door Wheezl »

Yeah, met 8 Ohm zal je op iets van 75% van je totaal volume zitten denk
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Kijk niet alleen naar het wattage. Uiteindelijk gaat het vnl. om de hoeveelheid drukverplaatsing.

Ik had een 4 ohm 2.10" ding, 350 W gaf mijn amp toen af. Na een 8 ohms 4.10" (beiden Bag End overigens, met coaxiale tweeter) gebruikt te hebben, was ik echt onder de indruk van die power, terwijl je als je het theoretisch gaat bekijken, dat je dan -in dit geval- 70W minder zou hebben.

Verkijk je er dus niet op. ;)
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

Bericht door Wheezl »

Tuurlijk... Speakeroppervlak komt er ook bij kijken. Een 2 ohm 1*10 of 8 ohm 8x10.. De 8x10 zal een stuk luider aandoen... Ik had het ook een beetje over een vergelijking met identieke kasten met alleen een impedantie verschil..
Plaats reactie