novanex

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Esmee
Berichten: 68
Lid geworden op: 18 feb 2005, 01:38

novanex

Bericht door Esmee »

na een tijdje zoeken op dit forum en niks vinden, ga ik het toch maar vragen... wat is/hoe is een novanex... ?
ik heb er een heel goedkoop gezien, en ik vroeg me dus af of het wel een redelijke versterker is... (?)
ik bedoel... 35 euro van 100 w is toch niet veel ofwel?

owja ik gebruik m alleen voor in mn kamer...
"your pussy's glued to a building on fire"
John Frusciante
Gebruikersavatar
Venomer
Berichten: 557
Lid geworden op: 18 jun 2004, 15:15

Bericht door Venomer »

Je bedoelt deze: https://www.marktplaats.nl/index.php3?ur ... /29150.htm ?

Ik ken Novanex niet, maar 35 euro voor een 100W versterker is inderdaad weinig. Ik zou zelfs zeggen verdacht weinig, oftewel: wat is er mis met dat ding?
We triple check evryhing.
Gebruikersavatar
urje
Berichten: 1062
Lid geworden op: 26 jan 2005, 00:24

Bericht door urje »

ik ken het ook niet, en zelfs harmony-central kent het niet. mocht je hem willen kopen: check iig waar die 100W op slaat. misschien is het gewoon de maximale powerconsumption ofzo...
Gebruikersavatar
Esmee
Berichten: 68
Lid geworden op: 18 feb 2005, 01:38

Bericht door Esmee »

Venomer schreef:Je bedoelt deze: https://www.marktplaats.nl/index.php3?ur ... /29150.htm ?

Ik ken Novanex niet, maar 35 euro voor een 100W versterker is inderdaad weinig. Ik zou zelfs zeggen verdacht weinig, oftewel: wat is er mis met dat ding?
ja idd... dat dacht ik ook precies...
ik denk dat ik diegene maar even ga mailen... :?
"your pussy's glued to a building on fire"
John Frusciante
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26364
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Ik dacht (opa graaft in zijn geheugen) dat Novanex een oud Nederlands versterkermerk was. Ergens in het begin van de jaren '70 werd er nog mee geadverteerd. Het merk timmerde een tijdje behoorlijk aan de weg en er was zelfs een rudimentaire vorm van endorsement: er was destijds een Nederlandse band die zich "Novane" noemde, de bandnaam stond zelfs op de versterkers: ze hadden met tape de "X" afgeplakt.
Kwaliteit was niet overdonderend, het zat volgens mij in dezelfde hoek als het oude Italiaanse merk "Davoli".
(ik heb inmiddels ook op de link geklikt en dat bevestigt mijn verhaal; alleen het logo zal in de loop van de jaren wel eens veranderd zijn. Met mijn lange-termijn geheugen is dus nog niet zoveel mis :lol: )
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
dombolo
Berichten: 458
Lid geworden op: 25 okt 2004, 23:26

Bericht door dombolo »

absolute goedkope rommel!!!!blijf eraf.is absoluut niets waard.toen niet en nu zeker niet
found cheap strings
Gebruikersavatar
Esmee
Berichten: 68
Lid geworden op: 18 feb 2005, 01:38

Bericht door Esmee »

dombolo schreef:absolute goedkope rommel!!!!blijf eraf.is absoluut niets waard.toen niet en nu zeker niet
owkee duidelijke praat 8)
ik zoek zeker verder... vond het al een beetje onlogisch...
"your pussy's glued to a building on fire"
John Frusciante
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Hans58 schreef:...Het merk timmerde een tijdje behoorlijk aan de weg en er was zelfs een rudimentaire vorm van endorsement...
Hehe, er is nog een nederlandse band die dat deed: De Gigantjes (Rockabilly), ontstaan uit de naam van een versterker: Gigant.

ON TOPIC: Ik zou er ook niet aan beginnen, beter een paar centen meer uitgeven voor iets wat je ook ooit weer kunt verkopen als je een "upgrade" wilt hebben. Hartke heeft bijv. leuke instapmodellen zoals de Kickback 10 of 12.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

Haha, de eerste versterker waar ik op baste was een novanex van pak m beet 15 watt. Niet geweldig, maar hij had een gave tremolo-functie. Heel wat lol mee gehad, maar volgens mij heb ik die kast om zeep geholpen voor ik doorhad waar bassen op sloeg...
Pas op, achter je!!
Gebruikersavatar
Trigger
Berichten: 659
Lid geworden op: 10 dec 2003, 16:04

Bericht door Trigger »

Hans58 schreef:Ik dacht (opa graaft in zijn geheugen) dat Novanex een oud Nederlands versterkermerk was. Ergens in het begin van de jaren '70 werd er nog mee geadverteerd. Het merk timmerde een tijdje behoorlijk aan de weg en er was zelfs een rudimentaire vorm van endorsement: er was destijds een Nederlandse band die zich "Novane" noemde, de bandnaam stond zelfs op de versterkers: ze hadden met tape de "X" afgeplakt.
Kwaliteit was niet overdonderend, het zat volgens mij in dezelfde hoek als het oude Italiaanse merk "Davoli".
(ik heb inmiddels ook op de link geklikt en dat bevestigt mijn verhaal; alleen het logo zal in de loop van de jaren wel eens veranderd zijn. Met mijn lange-termijn geheugen is dus nog niet zoveel mis :lol: )
Esmee, jij komt uit Nijmegen toch? Deze versterkers komen uit Wijchen. Dan weet je eigenlijk al dat het niks kan zijn... :wink:
https://www.blackbottleriot.com" onclick="window.open(this.href);return false; (guitar)
https://www.myspace.com/mellotones" onclick="window.open(this.href);return false; (bass)
Gebruikersavatar
en Adriaan
Berichten: 4083
Lid geworden op: 02 jan 2004, 19:44

Bericht door en Adriaan »

Hans58 schreef:Ik dacht (opa graaft in zijn geheugen) dat Novanex een oud Nederlands versterkermerk was. Ergens in het begin van de jaren '70 werd er nog mee geadverteerd. Het merk timmerde een tijdje behoorlijk aan de weg en er was zelfs een rudimentaire vorm van endorsement: er was destijds een Nederlandse band die zich "Novane" noemde, de bandnaam stond zelfs op de versterkers: ze hadden met tape de "X" afgeplakt.
Kwaliteit was niet overdonderend, het zat volgens mij in dezelfde hoek als het oude Italiaanse merk "Davoli".
(ik heb inmiddels ook op de link geklikt en dat bevestigt mijn verhaal; alleen het logo zal in de loop van de jaren wel eens veranderd zijn. Met mijn lange-termijn geheugen is dus nog niet zoveel mis :lol: )
Maar zoals je weet moet je je ook pas echt zorgen maken wanneer je korte-termijn geheugen je in de steek gaat laten. :wink:
Gebruikersavatar
Esmee
Berichten: 68
Lid geworden op: 18 feb 2005, 01:38

Bericht door Esmee »

Trigger schreef:
Hans58 schreef:Ik dacht (opa graaft in zijn geheugen) dat Novanex een oud Nederlands versterkermerk was. Ergens in het begin van de jaren '70 werd er nog mee geadverteerd. Het merk timmerde een tijdje behoorlijk aan de weg en er was zelfs een rudimentaire vorm van endorsement: er was destijds een Nederlandse band die zich "Novane" noemde, de bandnaam stond zelfs op de versterkers: ze hadden met tape de "X" afgeplakt.
Kwaliteit was niet overdonderend, het zat volgens mij in dezelfde hoek als het oude Italiaanse merk "Davoli".
(ik heb inmiddels ook op de link geklikt en dat bevestigt mijn verhaal; alleen het logo zal in de loop van de jaren wel eens veranderd zijn. Met mijn lange-termijn geheugen is dus nog niet zoveel mis :lol: )
Esmee, jij komt uit Nijmegen toch? Deze versterkers komen uit Wijchen. Dan weet je eigenlijk al dat het niks kan zijn... :wink:
haha komen ze uit wijchen ja? nou dan vergeet ik het wel helemaal ja :P
"your pussy's glued to a building on fire"
John Frusciante
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26364
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

en Adriaan schreef:
Hans58 schreef:Ik dacht (opa graaft in zijn geheugen) dat Novanex een oud Nederlands versterkermerk was. Ergens in het begin van de jaren '70 werd er nog mee geadverteerd. Het merk timmerde een tijdje behoorlijk aan de weg en er was zelfs een rudimentaire vorm van endorsement: er was destijds een Nederlandse band die zich "Novane" noemde, de bandnaam stond zelfs op de versterkers: ze hadden met tape de "X" afgeplakt.
Kwaliteit was niet overdonderend, het zat volgens mij in dezelfde hoek als het oude Italiaanse merk "Davoli".
(ik heb inmiddels ook op de link geklikt en dat bevestigt mijn verhaal; alleen het logo zal in de loop van de jaren wel eens veranderd zijn. Met mijn lange-termijn geheugen is dus nog niet zoveel mis :lol: )
Maar zoals je weet moet je je ook pas echt zorgen maken wanneer je korte-termijn geheugen je in de steek gaat laten. :wink:
He? waar had je het nou over? :lol:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Plaats reactie