wie van de 2....

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
enkel4fun
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 feb 2009, 11:10

wie van de 2....

Bericht door enkel4fun »

Al blijft het persoonelijk wil ik proberen hierbij van mijn twijfels af te komen.

Als eerste optie heb ik staan:

Hartke HA5500, Versterker Top 500 Watt
in combinatie met
Hartke 4 5XL, 400 Watt
Voor een budget van € 799.90

Als 2de optie heb ik staan:

Gallien-Krueger Backline 600, 300 watts
in combinatie met
Gallien-Krueger Backline 410BLX, 400 Watts
Voor een budget van € 678,-

Welke wijze basman kan mij raadzaam advies geven ?
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7185
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Over de GK-Backline serie heb ik weinig goeds gehoord (Zelf geen ervaring mee)
Hartke is gewoon goed voor het geld, waarbij de XL serie cabinetten de betere serie is.

Dus...
Ik zou voor de Hartke set gaan. Maar probeer ze allebei eerst zelf even, zou ik zeggen.
Gebruikersavatar
Bertjefred
Berichten: 3065
Lid geworden op: 20 aug 2007, 22:18

Bericht door Bertjefred »

Die xl's hebben wel alu speakers wat een hele eigen sound heb dus wel kijken of je daar van houdt. De tops van hartke zijn in na mijn mening erg ok. daar kan je lang mee doen en je kan er veel kanten mee op. Die kan je dus ook met een andere speaker kast combineren. om het maar nog wat moeilijker te maken :D
Jazzor
Berichten: 606
Lid geworden op: 20 mar 2006, 16:55

Bericht door Jazzor »

Hartke tops zijn inderdaad okay, natuurlijk ook kwestie van smaak, maar die Alu cones cabinetten vind ik persoonlijk niet lekker. Maar zoals hierboven geschreven, kun je er andere cabinets onder hangen. Luister eens naar de Ashdown cabinets, voor een leuke prijs een heel lekker geluid.
https://www.myspace.com/coyotebutts" onclick="window.open(this.href);return false;
Haico

Bericht door Haico »

Ik heb wel ervaring met de Backline 600... en met deze versterker is niets mis. Heb je er ook over nagegacht om de GK versterker te combineren met de Hartke Hartke 4.5XL?? Dat kan ook, je hoeft niet binnen hetzelfde merk te blijven!

Kijk/luister ook eens naar Warwick cabinetten. Die zijn ook niet duur. De Warwick W 411PRO is dan wel de duurdere variant, maar daar krijg je wel een in Europa geproduceerd cabinet voor: volledig berkenmultiplex, goed afgewerkte hoeken, Eminence speakers en een goede customer support. Dat is de meerwaarde zeker waard...

Trouwens, de Hartke HA5500 heeft weinig meerwaarde ten opzichte van de Hartke HA3500. Als je bang bent dat volume te kort komt, kan je beter voor de HA3500 gaan en het prijsverschil investeren in een efficienter cabinet.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

De Warwick speakers kan ik vanuit mijn ervaring ook zeker aanraden. Die 411 pro is een heerlijke kast waarvan ik het geluid zou omschrijven als "more punch than a drunken sailor". Voor het 'echte' laag zou ik er wel een 15" onder zetten denk ik..maar het is een prima stand-alone kast voor kleinere zalen, juist doordat het echte sublaag het geheel dan erg modderig kan maken.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Tussenoplossingen:
- een Hartke HA 3500 met een Warwick 611 Pro 4ohm.
- een GK Backline met een 4 ohmPeavey TVX (wel zwaar).
- een Warwick ProFet 5.1 en een Warwick 611 Pro 4ohm.
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
albi
Berichten: 3277
Lid geworden op: 25 nov 2006, 13:12

Bericht door albi »

Ik zou voor de combo Nemesis RS-400/één of ander Nemesis cabinet gaan.
Daar kan je eigenlijk ook niet verkeerd mee gaan...
Fender Japan JB-62US/ Squier VM 70 CS / Squier JB Deluxe 5 =>FX=> Ashdown Little Bastard UK 25/100 + VS212

The Foreign Exchange Program
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Ik weet niet waar je woont, maar misschien kun je eens bij een van de Duitse megastores gaan (Musik Produktiv, Musicstore), daar hebben ze over het algemeen een groot stuk van wat binnen je budget valt wel staan (Hartke, Warwick, Ashdown, Peavey enz) en kun je eens lekker gaan luisteren wat je bevalt.

Succes!
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 496
Lid geworden op: 09 okt 2003, 13:07

Bericht door roberto »

Die Hartkes geven best wel veel knal voor je geld. Als je een goeie bas erbij hebt klinkt het best goed.

Ik maakte de fout om veel geld uit geven aan versterking (ca. 3,5K) terwijl ik het meestal niet nodig heb.

Bijvoorbeeld, die PV TNT combo's klinken als een dijk, kosten nix en kun je van een trap af gooien en klinken daarna nog beter.
'Let Beavis & Butthead preach to our youth about fire'
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

Als het rond de 800 euro mag kosten, dan zou ik gaan voor een 2e hands Eden 2x10 XST
En voor de resterende 300 euro haal je zeker een leuke hartke van marktplaats.

Persoonlijk zou ik niet nieuw kopen voor voor dit budget.
Juist omdat het vaak "net niet" is.
Maar 2e hands kun je vaak enorm goede kwaliteit scoren.

succes :wink:
Gebruikersavatar
Archibald
Berichten: 3431
Lid geworden op: 14 okt 2008, 16:00

Bericht door Archibald »

https://www.2dehands.be/hartke-ha3500-ba ... ?qq=hartke" onclick="window.open(this.href);return false;

net geen 300 :D
B-J
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 okt 2008, 16:09

Bericht door B-J »

hartke,want ik ben super blij met dat strakke buizenversterkertje! klinkt echt lekker :mrgreen:
Gebruikersavatar
enkel4fun
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 feb 2009, 11:10

Bedankt voor de tips

Bericht door enkel4fun »

Allemaal bedankt voor de goede tips.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor een aanbieding waar ik geen nee op kon zeggen.
Hartke HA3500
in combinatie met
Hartke VX410
Dit samen voor een bedrag van € 500,- met 1 jaar garantie.

Als instap model ben ik hier heel blij mee....
Gebruikersavatar
Roro92
ex-ex-gek
Berichten: 8625
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:13

Bericht door Roro92 »

Foteaus!
Plaats reactie