FMC cabinets

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Bericht door Freddy Lee »

Chino schreef:Cab weg zien rijden? Iemand ooit meegemaakt?
Weet niet op wat voor podia jij speelt maar meestal is het geen steile helling toch? En een cab van 30 kilo of meer gaat niet zomaar rijden denk ik.
Als je hem in zijn turbo zet wel hoor............. :D
Zal niet snel gaan rijden idd, maar ik vind het wel prettig als ik hem vast kan zetten. Kan nu ook met mijn EBS.
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Gebruikersavatar
4snaarinstrument
Berichten: 5288
Lid geworden op: 10 aug 2010, 17:49

Bericht door 4snaarinstrument »

Ik heb al meerdere malen over de FMC cab van Didi gespeeld. Het geluid is zeker mooi. Ik heb me nu even in dit merk verdiept en ook wat betreft prijs is dit toch wel erg OK. Heeft iemand ervaring met hun neo cabs? En dan tov de pro?
Fender
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6226
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Chino schreef:Cab weg zien rijden? Iemand ooit meegemaakt?
Weet niet op wat voor podia jij speelt maar meestal is het geen steile helling toch? En een cab van 30 kilo of meer gaat niet zomaar rijden denk ik.
Oh ja hoor. Geen enkel podium is 100% waterpas. Zet nooit ongeremde kasten neer, je staat gek te kijken als tijdens je gig de boel van het podium rijdt... :!:

Als je wielen onder een cab zet (wat ik nooit zou toen) altijd minimaal 2 geremde nemen. Beter nog een flightcase nemen waar de cab in past en die je als voetstuk gebruikt...best of all worlds. Uiteraard met 4x 100mm zwenkers waarvan 2x geremd.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
Chino
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 nov 2008, 13:19

Bericht door Chino »

Sorry hoor, maar ik kan me niet voorstellen dat een cab van 30-50 kilo ineens gaat bewegen. Dan moet je de wielen allemaal netjes dezelfde kant opzetten en in een gootje, dan zou het misschien lukken. Maar ik heb op verschillende gammele podia gespeeld met wieltjes (zonder rem of zonder dat ik de rem gebruik) onder mijn cabs en er is nog nooit een gaan bewegen. Ik moet altijd zelfs een flinke duw geven om ze verder te krijgen. Maar ik gebruik ook geen supergrote wielen. Iets van 7-10 cm. Misschien maakt dat uit.

Maar goed, misschien dat mensen het echt hebben meegemaakt... Het lijkt mij sterk (zonder denigrerend of beledigend te willen overkomen)... Maar misschien is dit :offtopic: omdat het weinig met FMC te maken heeft.
Gibson LP Junior Tribute DC bass - Epiphone Rivoli ‘97 - Contrabas - Orange AD200B - Ampeg Heritage 810E

Bands:
Them Dirty Dimes
Jonathan Rhodes
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2525
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Bericht door Bolobass »

Ik Heb deze week een fmc neo 4123 + 8 besteld, met bijpassend 4he 19"rack :D
4x12 1x8" en een 3inch tweeter, alle hoge tonen regelbaar.
Wieltjes eronder (4, waarvan 2 geremd. Ook bij laden/lossen wil je dat je cab blijft staan), zwart stalen gridje ervoor, zwart metalen hoekjes en grijs bekleed front zodat je de speakers goed ziet zitten. 4 Ohm want ik denk niet dat ik hier nog extra cabs naast nodig ga hebben, het ding geeft 1000watt rms :mrgreen:
Bijna twee maanden wachttijd meldt Hans, dat is wel lang om op zo'n lekker pakketje te wachten, maar hij belooft zijn best te doen om het zo snel mogelijk klaar te hebben.
Natuurlijk maak ik foto's zodra het spul binnen is...

Echt helemaal super dat je zo je eigen spul kan customizen, en voor een prijs die nog steeds de concurrentie het nakijken geeft. Zelfs inclusief verzending!

edit:spelling
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
mroekalea
Berichten: 309
Lid geworden op: 21 jan 2011, 10:36

Bericht door mroekalea »

Klinkt goed...althans...dat denk ik. Ik heb 2 weken geleden in Duitsland op iemand zijn FMS 4x12 mogen spelen (nam zijn Craaft 2x15 over). De FMS was nog een oude type met alleen tweeter, maar hij klonk echt OK. Ik heb nog geprobeerd de verloper over te halen zijn 4x12 te verkopen maar dat was echt een NoNo!

Voor mijzelf staat een FMC redelijk hoog op mijn lijstje!
Jazz bas, buizen en 12 inch!
Gebruikersavatar
matsjuw
Berichten: 1592
Lid geworden op: 15 nov 2010, 18:48

Bericht door matsjuw »

Op waalwijk zul je de mijne kunnen testen, 212 NEO cab met 8" tweeter.
Moet wel zeggen dat die tweeter niet echt hoorbaar verschil maakt.
MM Stingray 4
FMC 2128 NEO
Sound City "Model T modded"
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7351
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

Bolobass schreef:Ik Heb deze week een fmc neo 4123 + 8 besteld, met bijpassend 4he 19"rack :D
Natuurlijk maak ik foto's zodra het spul binnen is...
Dat is wel gaaf zeg. Ik ben heel benieuwd naar die fotos. Ik wil zelf nog een keer een 2 x 12" laten maken in dezelfde stijl als mijn 1 x 15" Boogie Diesel Cabs.
Gebruikersavatar
mroekalea
Berichten: 309
Lid geworden op: 21 jan 2011, 10:36

Bericht door mroekalea »

Wat ik begrijp uit het verhaal achter de 8 inch driver is dat deze fullrange is, maar het sterkst versterkt in de mid-range, kwa hoge frequenties schijnt deze minder te werken als een normale tweeter.

Dat testen in Waalwijk voor wie was die bedoelt, ik zou het leuk vinden maar ik ben echt een 2x15 fanaat/idioot!
Jazz bas, buizen en 12 inch!
Gebruikersavatar
matsjuw
Berichten: 1592
Lid geworden op: 15 nov 2010, 18:48

Bericht door matsjuw »

Was meer een algemene boodschap over het testen aangezien ik momenteel de enige ben met een FMC NEO, die klinken iets anders dan de gewone cabs.
MM Stingray 4
FMC 2128 NEO
Sound City "Model T modded"
Gebruikersavatar
riotriot
Berichten: 1708
Lid geworden op: 02 jan 2007, 17:18

Bericht door riotriot »

Bij mijn 4x12 zat ook een 6" driver en die hoorde je ook bijna niet. Heel subtiel verschil, maar had 'm eigenlijk altijd uit staan.
Riot riot, it doesn't matter who!
Riot riot, what are you gonna do?
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2525
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Bericht door Bolobass »

Mijn redenatie was: als je hem hebt kan je hem wegdraaien, als je hem niet hebt kan je hem niet bijdraaien.
Voor de meerprijs hoef je het niet te laten; €40 in dit geval 8)
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
matsjuw
Berichten: 1592
Lid geworden op: 15 nov 2010, 18:48

Bericht door matsjuw »

Bij mij is het echter niet bijdraaien of wegdraaien, is een 3-way switch die je op "high" "low" en "off" kan zetten.
En dacht gelezen te hebben dat het dan highmid, lowmid of jah ... uit was :P
MM Stingray 4
FMC 2128 NEO
Sound City "Model T modded"
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2766
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Bericht door Jerry »

Net bij Hans een offerte opgevraagd voor een 80/60/40 2x15 Neo 1 leichtbau, zonder 6" er. 25 kilo voor een 2x15 is INSANE!
Gebruikersavatar
saf
Berichten: 6341
Lid geworden op: 14 okt 2005, 15:23

Bericht door saf »

dat is heerlijk licht idd!
Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
Plaats reactie