FMC cabinets

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Jazzor
Berichten: 606
Lid geworden op: 20 mar 2006, 16:55

FMC cabinets

Bericht door Jazzor »

Aansluitend op het topic over de Mywatt versterkers, heeft iemand ervaring met deze cabs?? De prijzen zijn nl. nogal interessant en de commentaren nogal lovend....Klinken ze echt goed? Hoe zijn ze in vergelijking met andere cabs?
Thanks!
https://www.myspace.com/coyotebutts" onclick="window.open(this.href);return false;
*Pieter*
Berichten: 266
Lid geworden op: 03 jan 2006, 14:29

Bericht door *Pieter* »

Check collega-forum https://www.bassic.ch" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.bassic.ch/forum/topic.asp?TOPIC_ID=14779849


33 pagina's reacties in het topic 'FMC Erfahrungsberichte'

Meest positief! :D
Cpt. Noco
Berichten: 155
Lid geworden op: 13 apr 2008, 12:04

Bericht door Cpt. Noco »

Ik heb ze es gemaild voor wat meer info over zo'n 4x12 cabinet van de reeks Proline... het ziet er alvast wel solide uit. 499 EUR als basisprijs (+ eventueel wat extra's zeker?) is best te pruimen!

:jam:
Jazzor
Berichten: 606
Lid geworden op: 20 mar 2006, 16:55

Bericht door Jazzor »

Precies, de prijs is zeer verleidelijk. Als de geluidskwaliteit dan ook nog eens op een behoorlijk niveau is dan mogen we spreken over een koopje.
https://www.myspace.com/coyotebutts" onclick="window.open(this.href);return false;
Haico

Bericht door Haico »

Redelijke wachtrij... dat wel.
Cpt. Noco
Berichten: 155
Lid geworden op: 13 apr 2008, 12:04

Bericht door Cpt. Noco »

Ai, zo lang wachten? :shock:
Fenderman
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 mar 2009, 15:09

FMC okay

Bericht door Fenderman »

Oei, zojuist enkele reacties geplaatst omdat ik dacht dat FMC nog helemaal niet bekend was .... sorry.
Ik heb net een FMC uit Duitsland mogen ontvangen; de 2128 Light ; prachtig kastje van 25 kilo die alles kan en tweemaal 12 inch kombineert met een 8 inch. Van scherpe funk tot zware blues en big band moet hij kunnen en tot nu toe is elke repetitie een feest !!
Mijn ervaring is zeer positief en de bouwer maakt alles ook naar wens, bijvoorbeeld de mijne heeft 4 ohm, omdat ik toch alleen deze box gebruik en geen andere meer erbij, zoals vroeger een 15 inch met daarop een aparte tweemaal 10 inch. Alleen die 2 X 10 inch was al zwaarder dan de FMC. Met de 4 ohm krijg ik het volle vermogen dus in één box en dat bevalt prima.
Kijk op zijn site, deze man is goed bezig en al voor ruim drie maanden volgeboekt!!
Het adres; fmc-audio.de
Succes,
Bert D.
Gebruikersavatar
riotriot
Berichten: 1708
Lid geworden op: 02 jan 2007, 17:18

Bericht door riotriot »

Even een oud topic omhoog bonjouren met een mini review.

Vorige week (ik dacht) donderdag werd ik op het werk van kantoor geplukt omdat er een pakketje voor mij werd aangeboden. Pakketje? Understatement van het jaar? Huge ass doos, van +- 60 kg zul je bedoelen. Het bleek dus de voor mij gebouwde FMC 4126 te zijn! (4x12" + regelbare 6")

Na deze 's avonds al uitgepakt en bewonderd te hebben was het gisteren (dinsdag) dan eindelijk testin'-time!

Verpakking - verzending
De kast zat zeer netjes verpakt in een dikke kartonnen doos. Rondom netjes geklemd met platen piepschuim. Verzending heeft alles bij elkaar ongeveer 3 dagen geduurd, wat in mijn ogen vanuit Duitsland zeer acceptabel is.

Afwerking - Constructie
De kast ziet er super degelijk uit! Alles is zeer netjes afgewerkt en de kast is gebouwd als een tank. Waar ik me wel aan stoor is dat ik zelf de wieltjes, die wel meegeleverd zijn, zelf nog dien te monteren. Of hij is ze vergeten te monteren en kwam er opeens achter dat ik dit wel besteld had of ivm vervoer leek dit hem beter. Geen idee, maar ik baal der wel een beetje van dat ik nu zelf nog aan de kast moet gaan klussen (ook al stelt dit niks voor).

Onder de motorkap 'glimmen' de vier 12" speaker en linksboven in de hoek verschuilt zich nog het kleine broertje die zich 6" noemt. Mij leek een regelbare 6" vooral voor op de buhn ideaal voor net dat beetje meer definitie.
Wat me wel meteen opviel bij het eraf halen van de gril is dat het frame van een wel erg lichte houtsoort is gemaakt (waaiboom ofzo?) en het speakerdoek is ook niet van het dikste. Beetje jammer, zeker omdat de rest oerdegelijk is.

Sound
Dan waar het natuurlijk echt om gaat. De sound!

Met mijn nieuw aangeschafte 'ultra dure-mega dikke-dus het zal wel goed zijn-speakon-speakon' speakerkabel sluit ik de Weber Mywatt200 aan op de FMC kast. Buisjes lekker op laten waren.....go!

Wat me meteen opvalt is de enorme wal van geluid die er uit deze kast komt. Het gaat snoei hard en alles klinkt lekker open en gedefinieerd zonder dat het über high-end aanvoelt. Het dikke ronkende P geluid heeft mij nog zelden zo lekker in de oren geklonken.

Normaal krijg ik nauwelijks een randje aan mijn geluid met de Weber, ondanks dat ik de gain vol open heb staan. In dit geval is het even anders! Gain flink open en het klink me zowaar Ampeg-ish in de oren. Dik/vol laag, lekker vette punch in het midden en heerlijke hogen tonen.

De 6" heb ik ook nog getest, maar doet niet mega mega veel. Er zit achterop een 'volume' regelaar en een switch die zegt LO-OFF-HI. Dit lijken mij een Low- en een Highpass filter, maar hoe dit precies werkt is mij niet helemaal duidelijk. Handleiding ontbreekt ook, normaal niet heel belangrijk bij een speakerkast, maar in dit geval zou het handig zijn geweest.

Either way, je merkt duidelijk wanneer de 6" erbij ingedraaid wordt, maar hij is niet zo aanwezig als een tweeter dat kan zijn. De 6" 'licht' het hoog een beetje op zou je kunnen zeggen. Kan me dus ook voorstellen dat dit op het podium net dat beetje meer hoorbaarheid oplevert zonder je geluid meteen te veranderen. Of ik deze veel ga gebruiken weet ik niet. Daar kom ik tijdens het spelen wel achter.

Verdict
Al met al ben ik een blij mens en is dit echt een erg lekkere cab voor een zeer nette prijs. (Ik heb er ongeveer 700 voor betaald ex verzendkosten, maar met de upgrade van de Mywatt look ter waarde van 120 euro).
De minpuntjes (nog te monteren wieltjes, niet heel degelijke gril en het ontbreken van een handleiding) wegen absoluut niet op tegen de heerlijke sound die ik eruit weet te krijgen, de constructie van de kast en de service die Hans levert.

Me is happy! :cheer:

ps. foto's volgens asap
Riot riot, it doesn't matter who!
Riot riot, what are you gonna do?
Gebruikersavatar
RANURA
Berichten: 680
Lid geworden op: 03 jan 2006, 21:04

Bericht door RANURA »

!! PICTURES !!

Fender J-Bass USA, MarkBass LM II, FAD, BAG END

https://www.myspace.com/AutoPilotSwalmen" onclick="window.open(this.href);return false; (coverband)
Gebruikersavatar
Timon
Berichten: 742
Lid geworden op: 16 mar 2008, 21:01

Bericht door Timon »

Gave review! Veel plezier ermee!!

Ik heb net in een ander topic verkondigd dat deze cabs voor mij volkomen gass waardig zijn:

Afbeelding

In mijn geval dan de cab met 2x12'' + 8'' + tweeter
Proud Ibanez ATK & Gallien Krueger owner
Didi 1.0

Bericht door Didi 1.0 »

Ik heb vandaag de 2128 pro besteld. :cheer:
Ik wacht nog even op hoe te betalen. Gaat dat vooraf ? Kan het met paypal ?

Wat zal ik blij zijn als ik van dat gesjouw met mijn 2 x 15 Hartke af ben. En ik verheug me op het geweldige bereik van die kasten.
Gebruikersavatar
riotriot
Berichten: 1708
Lid geworden op: 02 jan 2007, 17:18

Bericht door riotriot »

Geld maak je gewoon over een op zijn rekeningen en je hoeft pas te betalen als de kast klaar is. Zoals je wellicht weet is er een behoorlijke wachttijd, maar ik had er geen haast mee, dus mij stoorde het niet.

Ik weet zeker dat het je gaat bevallen!

edit: zie net dat hij pas in juni weer een gaatje vrij heeft om te gaan bouwen. Vanaf dat moment moet je op ongeveer 2 weken tellen voordat de kast ook daadwerkelijk klaar is.
Riot riot, it doesn't matter who!
Riot riot, what are you gonna do?
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Hmm...interessant zeg. Ik neig af en toe naar een overstap op 12-inchers. Een tijdje terug heb ik de 12"Avatars van forummer Kloffie eens mogen proberen en dat beviel me wel. Ik ben benieuwd naar meer ervaringen met deze 12-inchers. Fenderman klonk al uitermate tevreden en ik hoor t.z.t. graag hoe jou die 12" bevalt, Didi.
Dank voor je duidelijke verhaal, riotriot.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
riotriot
Berichten: 1708
Lid geworden op: 02 jan 2007, 17:18

Bericht door riotriot »

Ik ben overgestapt naar 12", omdat ik de sound van 15" geweldig vind, maar daarbij altijd het directe van 10" mis.
Mijn verstand zegt mij dan dat 12" 'the best of both worlds' zou moeten zijn. Dit was een pure gok, omdat ik helemaal geen ervaring heb met 12" voor bas.

Ik heb de kast nog niet in band verband kunnen testen (gaat vanavond gebeuren), maar tot op heden bevalt me de sound heel erg goed!
Laatst gewijzigd door riotriot op 23 apr 2010, 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Riot riot, it doesn't matter who!
Riot riot, what are you gonna do?
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Ik heb een fijne combi van 115 en 410, maar heb soms het idee dat ik "iets" mis, en 2 stuks 212 zou ik wel eens willen proberen.
Echte concrete plannen zijn er vooralsnog niet (budget ook niet) maar ik ben nieuwsgierig.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Plaats reactie