FMC cabinets

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Woodstock
Berichten: 462
Lid geworden op: 22 okt 2006, 19:15

Bericht door Woodstock »

Waar woon je? Je kan altijd een keer komen luisteren. Ik woon in Nunspeet en oefen met de band bij Deventer.
Gebruikersavatar
PeterR
Berichten: 2232
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:51

Bericht door PeterR »

Same here, Woon in Hoofddorp en oefen in Voorhout. Ga tevens naar de P-meet en wil hem best meenemen, geen probleem
Gear: Sandberg California PM4 : Sandberg California Vs4 : TC electronic rh450
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Bericht door aap »

Woodstock schreef:Waar woon je? Je kan altijd een keer komen luisteren. Ik woon in Nunspeet en oefen met de band bij Deventer.
Nunspeet is 100km ongeveer, das nog wel een keer te overbruggen. Welke heb je?
Woodstock
Berichten: 462
Lid geworden op: 22 okt 2006, 19:15

Bericht door Woodstock »

De 2128 pro Light
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Bericht door aap »

Woodstock schreef:De 2128 pro Light
Oke jou aanbod ga ik onthouden! Heb zelf intresse in de 2128pro of 112pro 2*, volgens mij gebruiken beide de celestion speakers.
Woodstock
Berichten: 462
Lid geworden op: 22 okt 2006, 19:15

Bericht door Woodstock »

Prima :). Drop maar een PM als je langs wilt komen.
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Wielen onder FMC

Bericht door Freddy Lee »

Ik ga een FMC 410 CL bestellen en wil er graag vaste wielen onder laten zetten. Er zijn bassisten die dat afraden om contact met de vloer te houden en die dat aanraden juist i.v.m. het voorkomen van resonantie op het podium. Wat is verstandig? Ik hoor het graag van jullie.
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Gebruikersavatar
PeterR
Berichten: 2232
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:51

Bericht door PeterR »

Je hebt ook wieltjes die je onder je cab vandaan kan halen. Je kunt dan kiezen en je weet zeker dat wat er ook gezegd wordt je het altijd goed kunt doen.
staan in dit lijstje
Gear: Sandberg California PM4 : Sandberg California Vs4 : TC electronic rh450
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Wieltjes op de zijkant kan ook (of je cab op zijn zij gebruiken). Het verschilt per situatie, op een hol podium is het vaak juist gewenst om geen contact met de vloer te hebben. Op beton schijnt het weer gewenst te zijn om zoveel mogelijk contact met de vloer te hebben.
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Bericht door Freddy Lee »

Thanks mannen. Je kunt bij FMC kiezen uit vaste (waarvan twee geremd) of verwijderbare wieltjes (niet geremd). Dat laatste is weer erg onpraktisch als je ze (afhankelijk van het podium) wilt laten zitten tijdens de gig en je je cab langzaam weg ziet rijden. :roll:
Ik kan natuurlijk aan Hans vragen of hij twee van de verwijderbare wielen geremd wil leveren........... :jaaaaa:
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Bericht door Freddy Lee »

Het is toch geen FMC geworden.............. :roll:
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Gebruikersavatar
PeterR
Berichten: 2232
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:51

Bericht door PeterR »

De EBS 410 toch?
Gear: Sandberg California PM4 : Sandberg California Vs4 : TC electronic rh450
Gebruikersavatar
Chino
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 nov 2008, 13:19

Bericht door Chino »

Profile30 schreef:Thanks mannen. Je kunt bij FMC kiezen uit vaste (waarvan twee geremd) of verwijderbare wieltjes (niet geremd). Dat laatste is weer erg onpraktisch als je ze (afhankelijk van het podium) wilt laten zitten tijdens de gig en je je cab langzaam weg ziet rijden. :roll:
Ik kan natuurlijk aan Hans vragen of hij twee van de verwijderbare wielen geremd wil leveren........... :jaaaaa:
Cab weg zien rijden? Iemand ooit meegemaakt?
Weet niet op wat voor podia jij speelt maar meestal is het geen steile helling toch? En een cab van 30 kilo of meer gaat niet zomaar rijden denk ik.
Gibson LP Junior Tribute DC bass - Epiphone Rivoli ‘97 - Contrabas - Orange AD200B - Ampeg Heritage 810E

Bands:
Them Dirty Dimes
Jonathan Rhodes
Didi 1.0

Bericht door Didi 1.0 »

Ik heb een los karretje waar de FMC-cab invalt. Als je wieltjes hebt kun je er toch ook altijd voor kiezen om 'm te kantelen, toch ? ? De mijne is vierkant vanaf van de voorzijde gezien dus het maakt geen verschil.
Profile30 schreef:Het is toch geen FMC geworden.............. :roll:
Ik zou bijna zeggen, jammer, ware het niet dat vast iets anders uitstekends hebt gekocht.
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Bericht door Freddy Lee »

PeterR schreef:De EBS 410 toch?
Yep, een EBS 410 Classic Line.............vanavond ff uitproberen in de bandsetting. Krijgt goede reviews en ik zal er financieel geen buil aan vallen.

@Didi: Zie boven
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Plaats reactie