HA3500 + ???

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
emiliano
Berichten: 84
Lid geworden op: 24 apr 2006, 21:50

HA3500 + ???

Bericht door emiliano »

Ik kan een ha3500 voor € 125 kopen. Is dit een goede prijs? Of verdacht weinig?
Is het een goed all round versterker? Luid genoeg voor kleine optredens?

Ik heb niet meteen budget om bijpassende cabs te kopen, maar ik neem aan dat ik genoeg keuze zal hebben als ik er wil kopen? Het is toch niet zo dat ik Hartke cabs moet kopen? Eender welk merk zal wel lukken zeker?
Fender Standard Jazz 2008 Made in America
Fender Fretless Jazz 2001 Made Mexico
Fender Musicmaster Bass 1975
Kustom II Bass SC
Line6 Pod x3 live
Gebruikersavatar
rsint
Berichten: 291
Lid geworden op: 29 mar 2006, 19:39

Bericht door rsint »

Je hebt per ongeluk twee keer hetzelfde bericht gepost. :dance:

In antwoord op je vraag, 125 is helemaal niet duur voor de deze amp.
Het is een redelijk betrouwbare no-nonsense versterker in de budget range.
Er zit zelfs een buisje in de voortrap.
Je kan er elk willekeurige speakerkast onder zetten, zolang je maar niet onder de 4 ohm belasting komt.
"Ik ben nu echt G.A.S. vrij......... :roll: "
Rickfender
Berichten: 737
Lid geworden op: 27 apr 2008, 20:51

Bericht door Rickfender »

Prima prijs! Kopen dus
Hellmondtrooper
Berichten: 38
Lid geworden op: 28 mei 2006, 13:33

Bericht door Hellmondtrooper »

Kopen, hele goede prijs voor een prima allround top.
Gebruikersavatar
-AR-
Berichten: 338
Lid geworden op: 02 feb 2009, 13:50

Bericht door -AR- »

Yup, goeie versterker, en niet duur. Heb er een gebruikt bij repetities icm een VX410 cabinet, klonk heel erg OK. Veel mids, dus je hoort jezelf ook beter. Wel een nogal aanwezige koelventilator aan boord. Kopen dat ding.

-AR-
Rickfender
Berichten: 737
Lid geworden op: 27 apr 2008, 20:51

Bericht door Rickfender »

Het klinkt nog eens goed ook. Maar daar zijn wel de meningen over verdeeld.

Afbeelding
Gebruikersavatar
ikheetbas
Berichten: 2124
Lid geworden op: 06 feb 2008, 14:42

Bericht door ikheetbas »

hoi Emiliano!

dat is een zeer goede prijs voor een HA3500, mazzel! maar wel even goed opletten natuurlijk. check of alle knopjes het lekker doen en of alles er nog op en aan zit.
ik vind (ongetwijfeld samen met vele anderen) het een degelijke versterker waar je jaren met plezier mee vooruit kan. veel waar voor je geld, en zeker voor die prijs.

cabinets zijn weer een heel ander verhaal. 1 of 2, zwaar of licht, grote speakers of kleine speakers, het ohm-verhaal (check even de versterkerFAQ!)... dat is iets om over na te denken. 1 ding is zeker: je bent niet gebonden aan hartkecabinets, je kan wat voor merk/type je ook wil aanschaffen.
die hier zo nu en dan weer is
Gebruikersavatar
dr.nonzero
Berichten: 3257
Lid geworden op: 31 jul 2007, 10:47

Bericht door dr.nonzero »

Voor dat geld zou ik er ook nog wel een bij kopen :mrgreen: .
Zeker een versterker waar je veel mee kunt. Over volumes hoef je je niet druk te maken, ook op grotere optredens niet. Met de juiste cabs eraan blaas je iedereen zo van het podium.
Inderdaad even checken of alles werkt, is dat zo dan niet lang twijfelen. De gangbare 2e hands prijzen zijn zeker het dubbele van dat.
Met cabs kun je veel kanten op. zolang je de 4ohm grens in de gaten houdt.
Niet ieders kopje thee qua sound, maar ik heb er altijd uitgekregen wat ik zocht. Alleen wollige vintage sounds moet je niet verwachten.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26364
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

De twee HA3500-onderwerpen samengevoegd tot 1 topic- Hans58
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
heskez
Berichten: 2068
Lid geworden op: 13 aug 2004, 09:53

Bericht door heskez »

Mocht het toch na een tijdje jouw geluid niet meer zijn kun je hem altijd nog als eindtrap gebruiken.
-- It's the hat that keeps the funk --
Gebruikersavatar
jelles
Berichten: 915
Lid geworden op: 17 feb 2005, 13:40

Bericht door jelles »

Dat zou ik minder snel doen.. Het blijft een hartke. Prima als startersset maar als je upgrade kun je beter die hartke weer verpatsen..
Fender jazz '78 | De Gier Soulmate #60 | Lakland 5501 | Vanderkley
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2909
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Bericht door MagicOnion »

Een HA3500 voor 125 euro vind ik eigenlijk verdacht weinig :D ik heb de mijne gekocht voor 250 en dan heb ik toch wel een maandje of 2, 3 lang reacties op zoekertjes gestuurd. Ze wilden er allemaal 300 of meer voor. Nu ja, als alle knopjes lekker werken, dan is dat een zeer goede prijs. Onder mijn HA3500 heb ik een Peavey TVX 410 staan, wat het zeer goed doet. :) De reacties zijn wel duidelijk: een zeer goede versterker voor het geld. En als je hem later van de hand wilt doen, dan zal dit ook nog makkelijk zijn.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26364
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Weet je zeker dat-ie niet gejat is? :wink: De prijs is inderdaad bijzonder laag.
Overigens vind ik een HA3500 geen startersversterker hoor. Maar laten we daar geen zinloze discussies over gaan voeren.
Met een stel goede speakers er onder (Hartke XL's, als je daar van houdt, maar iets anders kan ook goed) heb je een set waar je altijd goed mee uit de voeten kunt, want hij is erg betrouwbaar en gaat hard zat.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
bor
Berichten: 210
Lid geworden op: 05 jan 2007, 13:51

Bericht door bor »

Ik heb mijn Hartke al jaren en zou voor de afwisseling wel eens iets anders willen maar niet omdat de Hartke geen goede versterker is. Zeer allround en veel power. Je gaat nog niet voor en cab erbij begrijp ik. Zoals magische ui al zegt is zeker de combinatie met een Peavey TVX410 erg aan te bevelen. Ik had de combi met een (oude) TX410 en die twee leken voor elkaar gemaakt. En zoals reeds vaker gezegd. Is echt een erg lage prijs!
Jazzbas USA Fender
Fender Nate Mendel Precision
OLP MM3 5 snaar
Squier VM Precision
EBS Fafner
SWR Goliath III 4x10
Maruszczyk Barabass
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26364
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Ik heb een flink aantal jaren met een HA3500 gespeeld. Eerst met een set van 2 stuks H&K 410's er onder, maar eind 2000 kocht ik een set ABM's (210 en 115) en dat was een flinke verbetering.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Plaats reactie