Hartke 3500

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

Equalizer schreef:Meestal hoor ik van mensen dat je bij slappen transistor moet hebben, maar bij de Hartke geeft het buizenkanaal naar mijn mening een lekkerdere pop. Misschien zegt dat meer over het transistorgedeelte, maar goed. :P
ja daar heb je inderdaad gelijk in! Het buizen gedeelte klinkt veel lekkerder om mee te slappen!
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
Pedulla
Berichten: 753
Lid geworden op: 29 dec 2003, 14:30

Bericht door Pedulla »

ik moet toch ff wat kwijt over die hartke 3500

eergister een bandbattle gehad waar een 3500 stond met hartke cab eronder, allu cones. ik ben blij dat ik mijn eigen set mee had en er niet over hoefde te spelen want poeh he wat klonken die bassisten slecht zeg. veelste veel hoog, en erg klikkerige plokkerige sound ( hoe omschrijf je dat) miste echt alle warmte en bas :( brute afstelfout of beetje hartke karakteristiek)
erikjrnk
Berichten: 458
Lid geworden op: 27 nov 2003, 18:32

Bericht door erikjrnk »

hmmm, toch een verkeerde afstelling van de eq denk ik....

ik heb een poosje geleden gespeeld op een hartke 3500 top en 2x10 en 1x15 XL kasten.
klonk verrassend goed. strak en warm, nadat ik de eq iets bijgesteld had (ongeveer recht met een klein boostje in het mid en midlaag...)
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

@Pedulla

Misschien zaten er Transporter cabs onder, die vind ik ook niet geweldig klinken, de XL's daarentegen wel.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

AmericanIdiot schreef:Misschien zaten er Transporter cabs onder, die vind ik ook niet geweldig klinken, de XL's daarentegen wel.
Ik heb laatst ook over een 3500 (heb zelf een 5500) gespeeld met transporter cabs eronder en die klonken helemaal niet slecht. Heb inderdaad wel de Treble Contour een heel stuk terug gedraait. Is dus gewoon een kwestie van een crappy afstelling geweest. Die cabs zijn gewoon te fel in't hoog en dat moet je er dus zelf uitdraaien, dan klinken ze goed.
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

dat zou best kunnen ja, want aan die top zal het niet liggen.

ik heb vaak trouwens de buizen half open en de transistor op een kwart.
klinkt idd lekker ook bij slap, maar ietwat doffer...
als je de transistor opendraait krijg je erg veel grom en een bolle sound uit de hartke. dat walst wel ehehe, maar ik vind het buizen kanaal echt mooier klinken...
emielow

Bericht door emielow »

mmwoa, alleen buizen vind ik te dun klinken, de transistor maakt het mooi rond idd.

en @pedulla, ik denk inderdaad ook dat het een kwestie van verkeerde instelling is, want ik kan er toch een aardig geluid uit halen, kheb hartke 3500 + 4x10 XL cab. klinkt niet mis. (kan ook aan de basgitaren van de andere bassisten liggen natuurlijk :D )
Gebruikersavatar
Pedulla
Berichten: 753
Lid geworden op: 29 dec 2003, 14:30

Bericht door Pedulla »

voor zover ik gezien heb was de EQ midcut, typische smiley, ik weet niet hoe de knoppen verder stonden, wel erg transistor kanaal dat wel. in de bassen zat wel aardig variatie, van '70 fender in natural met black block inlays ( MOOI DING! ) tot van die ibi sound gears ( die imo t beroerds van ieder klonken, yug). maar t gebrek aan bas bij de bassisten viel veel mensen op ( waardoor wij weer positief opvielen...publieksprijs :D )
emielow

Bericht door emielow »

ik vin de mids juist het belangrijkst, als je die cut, krijg je echt zo'n wazig geluid, waardoor je absoluutniet hoorbaar meer bent. als je alleen zit te kutten is het wel gaaf om je mids er uit te halen waardoor je alleeen laag en hoog hebt, maar in bandsituatie werkt dit niet
Plaats reactie