Ibanez SW65 goede keus?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Robbedoes
Berichten: 80
Lid geworden op: 14 jul 2004, 23:19

Ibanez SW65 goede keus?

Bericht door Robbedoes »

Hallo allemaal,

Ik ben het gesleep van mijn zware bascombo ongeveer 55kg meer dan zat naar iedere repetitie. Daarom heb ik gesloten om een kleinere versterker erbij te kopen waarmee ik ook op de repetities kan spelen. Nu is mijn oog gevallen op de Ibanez SW65. Is redelijk klein licht ongeveer 20 kilo en met een prijs van 239 euro ook nog eens betrekkelijk goedkoop. In de onderstaande link komt ie in de test ook nog eens goed naar voren.

https://members.chello.nl/~w.m.huetink/b ... evard.html

Mijn vraag nu; zijn er mensen die ervaring hebben met deze versterker en deze met mij willen delen? Of mischien andere sugesties hebben? :idea:

Groetjes Rob
Aria Pro II 1983
Squier Jazz 1987
Fender Precision USA 2009
Fender American Pro II Jazz Bass 2023
GRbass ONE 800
GRbass 212 Tslim cabinet
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

ja het is een goeie combo, alleen zou 65 watt wel's wat te weinig kunnen zijn in sommige bandsituaties... en daarom is vooral de vraag: wat voor gitaristen heb je?
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Robbedoes
Berichten: 80
Lid geworden op: 14 jul 2004, 23:19

Bericht door Robbedoes »

Nou niet spectaculair hoor. Een gitarist en dan een beetje top 40 muziek. By the way; voor optredens wil ik dan nog steedsa die andere combo gaan gebruiken maar het gaat ff over een versterkertje voor in huis en alleen maar repetities!

Groetjes Rob
Aria Pro II 1983
Squier Jazz 1987
Fender Precision USA 2009
Fender American Pro II Jazz Bass 2023
GRbass ONE 800
GRbass 212 Tslim cabinet
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

ja maar juist tijdens repetities moet je jezelf horen, zodat 't tijdens een optreden met toevallig slechte omstandigheden niet zo veel boeit dat je jezelf (bijna) niet hoort.

Maarja, het gaat er vooral om tegen hoeveel distortion je op moet boksen tijdens de repetities.
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
Equalizer
Berichten: 967
Lid geworden op: 25 dec 2003, 17:27

Bericht door Equalizer »

Ik heb wel eens op een zekere versie van zo'n Ibanez SW gespeeld, en die trok het niet in de oefenruimte. Spijtig genoeg weet ik het wattage niet meer.
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

RobertoEDB605 schreef:Maarja, het gaat er vooral om tegen hoeveel distortion je op moet boksen tijdens de repetities.
Of tegen een drummer die keihard mept :lol: .... waardoor de rest de boel ook flink opendraait.... en idd om dan ook nog door een Marshall-muur heen te breken is 65 watt echt te weinig.

Of je sluit je amp via de line-out op de tafel aan, meestal heb je toch een zanginstallatie in de oefenruimte. Zo heb ik dat vroeger ook wel eens gedaan met een te klein bascombo-tje.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
HALFWITT
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 jul 2004, 22:02

Bericht door HALFWITT »

Ik oefen thuis op me slaapkamer zelf ook op een SW 65, het is een leuk combotje om thuis te oefenen, hoewel ik hem zelf Te neutraal/kaal vind, maar zoals de rest al zegt: 65 Watt is echt te weinig, ik heb hem zelf een keer geprobeerd met mijn bandje en je hoort niks. Je zou natuurlijk wel inderdaad de line-out kunnen gebruiken, heb ik ook eens gedaan met een school optreden over de PA, maar dan zou ik een versterker kiezen die minder kaal klinkt, maar ik weet verder ook niet wat je budget is.

groeten en succes,

Toine
-- infant -- Give me a chance to shine and I'll blind the world! -- Halfwitt --
Plaats reactie