Gezien op 2de hands, Marktplaats, ... enz versterkerafdeling

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7919
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Bericht door BassKees »

Cloff schreef:mij is
IK BEN, Cloff, niet mij is... :nono:
Gebruikersavatar
vincent136
Berichten: 2488
Lid geworden op: 22 jun 2008, 18:58

Bericht door vincent136 »

nog ff over hevos; https://link.marktplaats.nl/227155962" onclick="window.open(this.href);return false;

is dat wat?
Haico: Moraal van het verhaal. Vinnie heeft (bijna) altijd gelijk! :D :D
-
'Vintage' jazz (gepimpt) - Yamaha BB350 fretless
Eden WT550 - Glockenklang 2x10
-
Website
Persoonlijk
Gebruikersavatar
riotriot
Berichten: 1708
Lid geworden op: 02 jan 2007, 17:18

Bericht door riotriot »

Riot riot, it doesn't matter who!
Riot riot, what are you gonna do?
BramSLW
Berichten: 168
Lid geworden op: 04 dec 2006, 20:08

Bericht door BramSLW »

vincent136 schreef:nog ff over hevos; https://link.marktplaats.nl/227155962" onclick="window.open(this.href);return false;

is dat wat?
lijkt me nice, al zou ik niet weten hoe hij effectief klinkt. ben er wel nieuwsgierug naar. Maar jammer dat het zo ver is voor mij
The Curse Of Millhaven

*Ibanez BTB06ltd *LTD EC 404 *MARKBASS little tube 800 *Ampeg SVT410HLF
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

vincent136 schreef:nog ff over hevos; https://link.marktplaats.nl/227155962" onclick="window.open(this.href);return false;

is dat wat?
Klinkt te gek, maar ik hoop voor je dat het hard genoeg gaat.. Ik had een Hevos eindtrap die hetzelfde uitzag als deze, maar dan 2x 800 watt en die moest soms helemaal open.. Efficiënt was dat ding niet.
Monolith
Berichten: 1848
Lid geworden op: 06 mar 2005, 12:39

Bericht door Monolith »

deevit schreef:
vincent136 schreef:nog ff over hevos; https://link.marktplaats.nl/227155962" onclick="window.open(this.href);return false;

is dat wat?
Klinkt te gek, maar ik hoop voor je dat het hard genoeg gaat.. Ik had een Hevos eindtrap die hetzelfde uitzag als deze, maar dan 2x 800 watt en die moest soms helemaal open.. Efficiënt was dat ding niet.
Zal niks met efficientie te maken hebben gehad, eerder met een weinig efficiente cabinet / slechte EQ / slechte opbouw van je gainstructuur... Wattage zegt niet zo veel over 'hard gaan'.
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Toch gaat de 2x500 watt die ik nu op dezelfde speakers heb staat veel harder op dezelfde speakers.. De voorversterker die ik had was ook van Hevos dus dan lijkt het me dat die combinatie zo ongeveer op hetzelfde neerkomt?
Monolith
Berichten: 1848
Lid geworden op: 06 mar 2005, 12:39

Bericht door Monolith »

deevit schreef:Toch gaat de 2x500 watt die ik nu op dezelfde speakers heb staat veel harder op dezelfde speakers.. De voorversterker die ik had was ook van Hevos dus dan lijkt het me dat die combinatie zo ongeveer op hetzelfde neerkomt?
Hoeft niet, kan ook met de ingangsgevoeligheid van de eindtrap te maken hebben. Maar snel weer terug ontopic voordat dit weer verzandt in een eindeloze discussie over wie wat(t) gelooft... :mrgreen:
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Het maakt me weinig uit hoor, feit is dat deze die ik nu heb kleiner is, lichter is, harder gaat, er beter uitziet en nog beter klinkt ook. Ik geloof het allemaal wel, zolang ik geen loeizware racks meer hoef te slepen. :wink:
Monolith
Berichten: 1848
Lid geworden op: 06 mar 2005, 12:39

Bericht door Monolith »

deevit schreef:Het maakt me weinig uit hoor, feit is dat deze die ik nu heb kleiner is, lichter is, harder gaat, er beter uitziet en nog beter klinkt ook. Ik geloof het allemaal wel, zolang ik geen loeizware racks meer hoef te slepen. :wink:
Word!

(Dat dacht ik ook toen ik van mijn CS800x (20+ kilo) naar mijn DPC750 ging (8 kilo)...)
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Precies! (ik ging van een rack van zo'n beetje 40 kg die eigenlijk net te groot was om normaal te tillen naar een topje van nog geen 8 kg in een tas) :D
Gebruikersavatar
Jarno
antipassief
Berichten: 7606
Lid geworden op: 25 apr 2007, 21:27

Bericht door Jarno »

Monolith schreef:
deevit schreef:Het maakt me weinig uit hoor, feit is dat deze die ik nu heb kleiner is, lichter is, harder gaat, er beter uitziet en nog beter klinkt ook. Ik geloof het allemaal wel, zolang ik geen loeizware racks meer hoef te slepen. :wink:
Word!

(Dat dacht ik ook toen ik van mijn CS800x (20+ kilo) naar mijn DPC750 ging (8 kilo)...)
LOL, heb jij een CS800 rondgesjouwd? Gelukkig wel een "x" en niet zo'n ouwe met zo'n fraai gegoten front, die waren volgens mij nog zwaarder.
Afbeelding
Mooi!
They're all active if they're electric basses.The only difference is where the first stage of active electronics is, a few inches away in a cavity of the body or at the end of a 20 foot cable in what's called either the preamp or the amp. -Rick Turner-
NURZE
basflatulent
Berichten: 8644
Lid geworden op: 19 jul 2005, 16:11

Bericht door NURZE »

SVT voor geen geld in de UK

Op twee cabs van 8 ohm werkt hij zeker he. Dan wordt ie naar 4ohm geschakeld

Maar zou hij werken op een kast van 8ohm?

Dit is ECHT cheap voor die head...
2 black Musicman stingrays 3eq - 1 natural Musicman stingray 3eq - boss effects - Ampeg svt classic - Ampeg 810

www.instagram.com/xhakonx
Gebruikersavatar
albi
Berichten: 3277
Lid geworden op: 25 nov 2006, 13:12

Bericht door albi »

Tuurlijk werkt hij dan.
Het is slecht als je bv een 8 en een 4 of 2 4ohm's cabinetten aan de versterker koppelt...
Ik had wel eens gehoord dat buizenbakken hier minder voor vatbaar zijn?
Fender Japan JB-62US/ Squier VM 70 CS / Squier JB Deluxe 5 =>FX=> Ashdown Little Bastard UK 25/100 + VS212

The Foreign Exchange Program
Gebruikersavatar
KvE
Berichten: 10968
Lid geworden op: 07 mar 2008, 22:09

Bericht door KvE »

NURZE schreef:SVT voor geen geld in de UK

Op twee cabs van 8 ohm werkt hij zeker he. Dan wordt ie naar 4ohm geschakeld

Maar zou hij werken op een kast van 8ohm?

Dit is ECHT cheap voor die head...

Op zo'n ding heb ik gespeeld bij m'n laatste optreden in januari.

De gain is ongelooflijk gevoelig, als je 'm iets te ver opendraait gaat-ie enorm in de vervorming. Alles of niks dus.

Maar 't is wel een mooie sound. Er zaten trouwens wel 2 speakerkasten onder. Ging hard zat. Als je zoveel geld gaat uitgeven voor een top zou ik niet te moeilijk doen over de cabs.
Plaats reactie