Rickenbacker TR120B

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hummel
Berichten: 168
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:18

Rickenbacker TR120B

Bericht door hummel »

Ik heb vanmiddag over dit combo'tje gespeeld, even om wat afstellingsproblemen versterkt te kunnen horen. Was aangenaam verrast over het geluid... een 15" met een horn/piezo.

Het ziet er nogal jaren 70 uit, maar ik begreep dat het een jaren 80 product is van Rickenbacker.
Serienummer is #006312 en made in the USA.

De obligate hypothetische vraag: wat zou een reeële waarde zijn, zijn ze gewild/zeldzaam?

zo ziet het eruit (van 't net geplukt)
Afbeelding
Ashdown minicab's te koop / Hagstrom FXB350 bas te koop
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7360
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

hummel schreef:Ik heb vanmiddag over dit combo'tje gespeeld, even om wat afstellingsproblemen versterkt te kunnen horen. Was aangenaam verrast over het geluid... een 15" met een horn/piezo.

Het ziet er nogal jaren 70 uit, maar ik begreep dat het een jaren 80 product is van Rickenbacker.
Serienummer is #006312 en made in the USA.

De obligate hypothetische vraag: wat zou een reeële waarde zijn, zijn ze gewild/zeldzaam?
O, die is gaaf! Hebben! Als die te koop is mag je me inseinen! ;-)

Maar Rickenbacker versterkers zijn wel zeldzaam, maar niet gewild (dit begint ietsje te veranderen). Ze hebben geen verzamelaarswaarde (behalve voor mij dan) Echt veel zou die dus niet mogen opbrengen. De beste site die ik tot nog toe hebben kunnen vinden over Rickenbacker versterkers is deze (klik)
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Re: Rickenbacker TR120B

Bericht door PMJ »

Hoi Bump

Via een ruil heb ik een dergelijk combo verkregen. Hij klinkt inderdaad verassend goed en lekker punchy. Ik had er om een of andere reden minder van verwacht.

Afbeelding
Afbeelding

Hij heeft het serienummer 006318:)

Dit exemplaar heeft wel iets aandacht nodig, er zit een zachte ruis op de achtergrond en op hoger volume trilt er iets mee. Het is wel een ding dat de moeite waard is in ieder geval.
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7360
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Re: Rickenbacker TR120B

Bericht door berth »

Gaaf. 😊 Ik heb nu zelf een RB30.

[Edit] en een B-115 die gerestaureerd moet worden.
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Re: Rickenbacker TR120B

Bericht door PMJ »

Cool! Rickenbacker heeft zo te zien (al googlend) nog aardig wat modellen gemaakt in het verleden...
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7360
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Re: Rickenbacker TR120B

Bericht door berth »

Yep klopt. Rickenbacker was de allereerste muziekinstrumenten versterker bouwer. Ze zijn er ergens in de 80ies mee gestopt omdat de kosten van verzekeren tegen aansprakelijkheids schades te duur werd (voor een kleine fabrikant).
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Rickenbacker TR120B

Bericht door Muziekschuur »

Dat was topklasse in het verleden. Let op! Onderdelen waar een handtekening op staat. Of ergens waar een bouw notificatie staat (dat het een bepaalde bewerking heeft gehad) in tact houden. Dit is een waardevol item en dient als zodanig behandeld te worden.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Yabbadehut
Berichten: 416
Lid geworden op: 18 feb 2014, 16:21

Re: Rickenbacker TR120B

Bericht door Yabbadehut »

PMJ schreef: 09 mar 2017, 17:14 Hoi Bump

Via een ruil heb ik een dergelijk combo verkregen. Hij klinkt inderdaad verassend goed en lekker punchy. Ik had er om een of andere reden minder van verwacht.

Afbeelding
Afbeelding

Hij heeft het serienummer 006318:)

Dit exemplaar heeft wel iets aandacht nodig, er zit een zachte ruis op de achtergrond en op hoger volume trilt er iets mee. Het is wel een ding dat de moeite waard is in ieder geval.
Gaaf ding!
Plaats reactie