Het grote HIWATT / MYWATT topic

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Chris P schreef:Ik kan er naast zitten, maar zijn niet alle moderne Hiwatts ptp en alleen de 80s en 90s versies pcb?

Ik heb goed contact met Hiwatt en altijd binnen het uur mail. Laat maar weten als je iets wilt weten ofzo.

Slechte phonefoto van mij, maar ik heb inmiddels betere gekregen van Hiwatt. het uiterlijk is even wennen ja. De knoppenwinkel wordt nog iets anders qua volgorde en ik heb geopperd een top te maken. Gaan ze misschien doen. Prototype komt iig mijn kant uit voor een test.
Nope; het dure segment is turrentboard (VERGEET DAT PTP EENS!!!! :)) maar de goedkopere (HighGain bv) zijn echt met een PCB (wel gelijkend HiWatt circuit)....... het zijn identieke PCB's als de Orange modellen (met zo'n union jack erop) en gelijkende banen / circuits......... maar dus ook met de buisvoeten OP de PCB gesoldeerd (brrrr)

Afbeelding

Ik heb verschillende mails naar HiWatt gestuurd maar niets op teruggehoord....... ik laat de klant gewoon een klacht indienen en de unit door een HiWatt reparateur nakijken (met mijn notities erbij dan).
Laatst gewijzigd door Bernardduur op 30 mar 2012, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Lonnystingray
Berichten: 2864
Lid geworden op: 18 nov 2006, 18:21

Bericht door Lonnystingray »

Maar Chris, was jij op de NAMM dit jaar? Dan hadden we daar (ook) samen een pilsje kunnen drinken..
Ik krab waar het jeukt..

Maarten: Wat een ontzettende Stoere-Mannen Bas!

ikke!
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

Chris P schreef:Ik kan er naast zitten, maar zijn niet alle moderne Hiwatts ptp en alleen de 80s en 90s versies pcb?

Ik heb goed contact met Hiwatt en altijd binnen het uur mail. Laat maar weten als je iets wilt weten ofzo.

Slechte phonefoto van mij, maar ik heb inmiddels betere gekregen van Hiwatt. het uiterlijk is even wennen ja. De knoppenwinkel wordt nog iets anders qua volgorde en ik heb geopperd een top te maken. Gaan ze misschien doen. Prototype komt iig mijn kant uit voor een test.
:worship:

Jij hebt echt een mooie job!
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6226
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Bernardduur schreef:...Dat icm bv buisvoeten die op de PCB zijn gemonteerd (veel druk op de PCB bij wisselen van buizen) en een trafo die eigenlijk niet bestand is voor de druk die deze amps leveren........
+ dat vooral bij eindbuizen die buisvoeten behoorlijk wat hitte op de printplaat afgeven. Je krijgt flink rek en krimp wat zeker niet ten goede komt van de betrouwbaarheid. Maarja, in de productie is het goedkoper en dat zal de hoofdreden hiervan zijn....

Tis wat offtopic maar als ik dat Orange mainboard hierboven zie vind ik dat best wel beschamend voor zo'n dure amp :? .
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
Chris P
Berichten: 2254
Lid geworden op: 28 mei 2007, 22:57

Bericht door Chris P »

Sorry, nope, alleen Messe dit jaar. Alleen vorig jaar NAMM... Enne baan? Hobby hoor:)

Mijn DR201 (Modern) is anders volgens mij.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Klopt het niet dat de goedkope lijn van Hiwatt van de USA eigenaar is en dat alle turrentboard handgebouwde versies van Hiwatt UK is? Dit is omdat de rechten van Hiwatt in de States aan Reeves ofzo (misschien andere partij)is verkocht. Daardoor heb je de Maxwatt versies (dus chinees maar via US eigenaar) en de custom Hiwatt's uit Engeland... Een reden om, als je een mail stuurt aan Hiwatt UK dat ze stil blijven? Al zou dat niet een probleem van de klant moeten zijn...).
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Zou kunnen.......

Maar ja, vind ik het nog steeds slecht dat ze helemaal niets terugmailen......
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Uitteraard... Zoals gezegd... Dat zou niet jouw probleem moeten zijn.

Nederland Muziekland had Hiwatt in het assortiment. Die is er ook vanaf gestapt. En voor zover ik weet is er geen Hiwatt meer in Nederland... Ik ben benieuwd of ze tegen de crisis kunnen.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

We'll see..........
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2766
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Bericht door Jerry »

En anders hebben we altijd nog Mywatt :mrgreen:
Gebruikersavatar
Watt
Berichten: 478
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:52

Bericht door Watt »

En anders hebben we altijd nog Mywatt

Die overigens wel goed gebouwd zijn!
FENDER and SQUIER basses| HEVOS 400D AMP | HEVOS POWERSET CABS | LINE 6 G30 RELAY | DUNLOP PICKS | SOME SECRET STUFF
Gebruikersavatar
5zbass
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 okt 2009, 22:32

Bericht door 5zbass »

Ik begrijp niet hoe Burnel zo kon klinken op een HiWatt. Ik heb zelf een MyWatt, die een nagebouwde HiWatt zou zijn, maar die klinkt heel erg clean.
Er hangt een Marshall VBC412 aan.
Gebruikersavatar
matsjuw
Berichten: 1592
Lid geworden op: 15 nov 2010, 18:48

Bericht door matsjuw »

5zbass schreef:Ik begrijp niet hoe Burnel zo kon klinken op een HiWatt. Ik heb zelf een MyWatt, die een nagebouwde HiWatt zou zijn, maar die klinkt heel erg clean.
Er hangt een Marshall VBC412 aan.
Hierdoor:
The origin of the sound is far more accidental, as Cornwell explained in the book The Stranglers Song By Song: ‘Jean had a speaker cabinet that was about the size of a door with 16 or so 10" speakers. They all blew one after another, so he ended up with a huge bass cabinet with blown speakers, but the sound got dirtier and dirtier and became a feature of the band.'
MM Stingray 4
FMC 2128 NEO
Sound City "Model T modded"
rik1990
Berichten: 119
Lid geworden op: 23 dec 2010, 19:56

Bericht door rik1990 »

marijnslot schreef:
Archibald schreef:
aan de Mywatt 200-eigenaars:
moet je deze eigl vaak tot het maximum van zijn kunnen drijven?
of zou je met een mywatt 100 ook al een heel eind komen
(ben nog ah twijfelen, ik denk dat 100 watt wel voldoende zal zijn, aangezien wij toch niet in ZO grote zalen spelen tot nu toen,
maar langs de andere kant wil ik wel ook dat de versterker over de hele lijn clean blijft...)
Ik draai ook vaak de pre-amp wat meer open... ook patch ik de 2 kanalen door dus dan heb je ook dubbel preamp volume. Kom ook nooit boven 40% van de master. Op basis daarvan zou ik dus zeggen dat 100 ook genoeg zou moeten zijn... maar wat riot zegt: headroom to spare is een fijn gevoel.

Laatst ook weer gepraat met iemand die over een ampeg v4 100w speelt en die zegt toch wel dat ie vaak live headroom te kort komt.

Om maar even een oud bericht aan te halen. het gaat mij om het stukje "Ik draai ook vaak de pre-amp wat meer open... ook patch ik de 2 kanalen door dus dan heb je ook dubbel preamp volume."

Kan dit met Mywatt 200 en hoe precies en wat is het nut/voordeel ervan?
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Je preamp kan dan de eindversterker makkelijker in de oversturing drukken.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Plaats reactie