Het grote HIWATT / MYWATT topic

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Kaasknaap
Berichten: 1728
Lid geworden op: 24 jan 2010, 23:15

Bericht door Kaasknaap »

Jurren schreef:
Kaasknaap schreef:Wat zijn een aantal lekkere cabs die onder een hiwatt 200 gaat? :lol:
Ik zou voor een Hiwatt 4x10 en Hiwatt 1x15 gaan met Fane speakers.

Weet eigenlijk niet of een SE4122 ook 200 watt aankan, anders zou ik die zeker ook aanraden!
Hier ook iemand eens geprobeerd met ampeg cabs? Bijv. de 410hlf ofzo?
Heel erg benieuwd hoe dat zou zijn.
marijnslot
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 apr 2008, 16:06

Bericht door marijnslot »

Als ik bas speel over mn hiwatt gebruik ik een ampeg svt he... ben ik erg content mee!
Gebruikersavatar
riotriot
Berichten: 1708
Lid geworden op: 02 jan 2007, 17:18

Bericht door riotriot »

Voor de liefhebbers:

https://www.basgitaarforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=28129" onclick="window.open(this.href);return false;
Riot riot, it doesn't matter who!
Riot riot, what are you gonna do?
Gebruikersavatar
riotriot
Berichten: 1708
Lid geworden op: 02 jan 2007, 17:18

Bericht door riotriot »

Wat is eigenlijk een reële prijs voor een Hiwatt 200 uit '69 - ''70?
https://www.picasaweb.google.com/dustblowboro/hiwatt" onclick="window.open(this.href);return false;
Riot riot, it doesn't matter who!
Riot riot, what are you gonna do?
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Tja, marktwerking. Ik verwacht zo tussen de 1000 en 1500 als reeel.......
Gebruikersavatar
riotriot
Berichten: 1708
Lid geworden op: 02 jan 2007, 17:18

Bericht door riotriot »

Dan is £1450,- (€1700+) teveel. Hij staat in Polen te koop en wij spelen over een maandje in de stad waar ie te koop staat. Dus zou mooi te combineren zijn... Maar ik wil een Model T!! ;)
Riot riot, it doesn't matter who!
Riot riot, what are you gonna do?
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Wel een versterker in een heel goede conditie. Die is waarschijnlijk een paar jaar geleden geheel nagezien. M.a.w. daar heb je (als hij nu goed is) de komende 5 jaar geen omkijken naar (behalve buizen en biassen dan). M.a.w. de meerprijs van .... 200 euro is dan redelijk (gezien de lijken die je soms tegenkomt).

En dit is een amp in een geweldige staat (tolex & emblemen).
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Livius
Berichten: 137
Lid geworden op: 22 aug 2009, 18:44

Bericht door Livius »

Hoe klinken die HIWATT/MYWATT amps eigenlijk als ze beginnen te oversturen? Ik heb namelijk pas een oude full-tube head gekocht (Winston BA 200; gemaakt door Echolette in 1969) maar vanaf dat hij over't randje zou moeten gaan, komt er alleen een heel vieze, over the top, fuzzklank uit, wat zowel m'n oren als m'n speakers niet zo tof vinden.. Kapot?
dejohan

Bericht door dejohan »

De technici kunnen hier misschien meer over zeggen, maar ik heb ooit eens geleerd dat bij de meeste overdrives etc. de lage tonen er uit gecut worden, omdat die tonen vaak lelijke onharmonische fuzzy boventonen produceren. Waarschijnlijk is dat een van de redenen waarom die amp niet zo mooi overstuurt.
Livius
Berichten: 137
Lid geworden op: 22 aug 2009, 18:44

Bericht door Livius »

In dat geval zou de bass (EQ) terugdraaien al een verbetering moeten teweegbrengen e? Kzal't morgen eens proberen, maar kvrees dat het daarmee niet opgelost gaat zijn.. Waar zitten de techneuten? :)
dejohan

Bericht door dejohan »

Kan je anders eens een soundsample posten? Zelfs de overdrive die ik uit m'n Ampeg V4-BH haal vind ik redelijk fuzzy in vergelijking met veel overdrive pedalen.
Livius
Berichten: 137
Lid geworden op: 22 aug 2009, 18:44

Bericht door Livius »

Hmm, sampletje zal voor volgende week zijn als ik er de tijd voor vind.
De ''distortion'' is ook heel plots, vanaf dat ik de volume over de helft draai is hij er volle bak, zonder mooie gradaties..
Toegegeven, kheb er nog wel niet al te lang mee kunnen prutsen.. meer info en samples volgen :)
dejohan

Bericht door dejohan »

Hoe oud zijn de buizen, en is hij recent gebiassed?
Livius
Berichten: 137
Lid geworden op: 22 aug 2009, 18:44

Bericht door Livius »

Volgens wat ik kon uitmaken van de uitleg van de verkoper, zijn de eindtrapbuizen een jaar of 4 geleden vervangen geweest (maar sindsdien weinig werkuren gehad) en de preampbuizen ECC 808 zijn volgens mij nog de orginele.
dejohan

Bericht door dejohan »

Als hij ineens van niks naar overdrive gaat dat klopt er toch iets niet.
Klinkt een beetje als een slecht component zodat je ingangssignaal plots te hevig wordt na een bepaalde volume setting.
Maar kan evengoed dat je amp slecht gebiassed is. Het is niet de eerste keer dat ik hoor dat iemand maar eindlampen in een amp duwt zonder de bias te checken. Je amp kan dan te heet (of te koud) gebiassed zijn.
Misschien eens laten biassen bij een amp technieker?

Wat je al wel kan doen: check eens of de ijzeren plaatjes in de eindbuizen kersrood opgloeien (dus niet de gloeidraad, maar de plaatjes zelf)? Indien dit het geval is, moet je sowieso je buizen vervangen en laten rebaissen, want dat zijn je lampen véél te heet gebiassed, en zijn ze na 4 jaar ook aan het einde van hun leven.
Plaats reactie