Welke Combo 2x10/Losse top met 2x10 cabinet?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
rvdbrand
Berichten: 775
Lid geworden op: 27 jun 2007, 15:03

Bericht door rvdbrand »

Bogey schreef:
Hoe bevalt jouw Genz Benz shuttle?
Heerlijk, lekker licht, tikkie hifi-ig en ook rauw als je de gain ver open draaid. Ik krijg er uit wat ik wil, al was het veel uitproberen met de mid om die goed te krijgen icm de 215 die ik heb.
G&L L2000 ('09) / G&L L2000 ('83)
GenzBenz Shuttle 6.0 / MesaBoogie 1516 / 115
Bogey
Berichten: 1564
Lid geworden op: 14 aug 2004, 13:26

Bericht door Bogey »

rvdbrand schreef:
Bogey schreef:
Hoe bevalt jouw Genz Benz shuttle?
Heerlijk, lekker licht, tikkie hifi-ig en ook rauw als je de gain ver open draaid. Ik krijg er uit wat ik wil, al was het veel uitproberen met de mid om die goed te krijgen icm de 215 die ik heb.
Vind Ed Friedland op youtube altijd erg goed klinken, met verschillende bassen, op zijn genzbenz set.
Gebruikersavatar
vincent136
Berichten: 2488
Lid geworden op: 22 jun 2008, 18:58

Bericht door vincent136 »

Lichtgewicht & 1500 euro: https://www.genzbenz.com/?fa=detail&mid= ... 610&cid=95" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb hem getest afgelopen week en ik vind hem erg goed. Zeker lichtgewicht zonder te verliezen in definitie. Aanrader.

Zelf speel ik over een combinatie van Nemesis/Glockenklang. Hier op het forum stond deze week nog een Soul top van Glockenklang te koop. Echt tegek. Hun speakers zijn ook retegoed. Wel wat zwaarder, maar een heerlijke sound!
Haico: Moraal van het verhaal. Vinnie heeft (bijna) altijd gelijk! :D :D
-
'Vintage' jazz (gepimpt) - Yamaha BB350 fretless
Eden WT550 - Glockenklang 2x10
-
Website
Persoonlijk
Bogey
Berichten: 1564
Lid geworden op: 14 aug 2004, 13:26

Bericht door Bogey »

Gaaf ding ook, al zou ik dan misschien liever kiezen voor de 1x12 combo met extensiecabinet. Glockenklang is topspul, ik had hiervoor de heartrocktop met glockenklang cabinet, supergeluid, maar wel loodzwaar.
Sam
Berichten: 174
Lid geworden op: 23 nov 2007, 00:58

Bericht door Sam »

In augustus komt Ibanez met de promethean versterker-serie.
1x10" combo
1x10" extension speaker

Dan heb je voor +- 21kg (12+9) een heel draagbare en vrij goedkope set van 500W.
Ik heb geen idee hoe dat hij klinkt, er is nog niet zo veel over te vinden, maar ze worden voorgesteld aan het publiek tijdens de summer NAMM show.
Maar misschien is het wel de moeite om even voor te wachten
Gebruikersavatar
albi
Berichten: 3277
Lid geworden op: 25 nov 2006, 13:12

Bericht door albi »

Verdorie, die was ik helemaal vergeten dat die uitkwam :?
Ben eens benieuwd...
Fender Japan JB-62US/ Squier VM 70 CS / Squier JB Deluxe 5 =>FX=> Ashdown Little Bastard UK 25/100 + VS212

The Foreign Exchange Program
Gebruikersavatar
vincent136
Berichten: 2488
Lid geworden op: 22 jun 2008, 18:58

Bericht door vincent136 »

Bogey schreef:Gaaf ding ook, al zou ik dan misschien liever kiezen voor de 1x12 combo met extensiecabinet. Glockenklang is topspul, ik had hiervoor de heartrocktop met glockenklang cabinet, supergeluid, maar wel loodzwaar.
Zonde dat je dat weg hebt gedaan. Klinkt tegek man.

Maar ik zou voor een 2x10 kiezen dan. Heeft toch wat meer druk en power. 2x10 is in feite een 20inch speaker. 2x12 gaat echter weer harder dan een 2x10, maar dan moet je toch wel aardig uit de portemonnee. Ga anders eens langs bij Bassmatters ofzo.. die hebben vast wel leuke dingen staan :)
Haico: Moraal van het verhaal. Vinnie heeft (bijna) altijd gelijk! :D :D
-
'Vintage' jazz (gepimpt) - Yamaha BB350 fretless
Eden WT550 - Glockenklang 2x10
-
Website
Persoonlijk
Gebruikersavatar
Chris90
Berichten: 1283
Lid geworden op: 13 jul 2007, 12:12

Bericht door Chris90 »

SWR "the Redhead"?
Warwick fanboy.

EBS - Vanderkley - Glockenklang
Bogey
Berichten: 1564
Lid geworden op: 14 aug 2004, 13:26

Bericht door Bogey »

Redhead heb ik ook over na zitten denken, maar voor dat geld neig ik eerder naar Eden metro. Vraag me niet waarom, maar ik heb Eden wat hoger staan dan SWR. Staat er nu 1 op m-plaats (oude versie van 240 watt) voor 750,-. Niet duur, maar heeft denk ik aardig wat km's erop staan.
Gebruikersavatar
albi
Berichten: 3277
Lid geworden op: 25 nov 2006, 13:12

Bericht door albi »

Op 2dehands.be staat een SWR combo 2x12 die ik nog nooit gezien heb, kan je ook een natrekken misschien?
Fender Japan JB-62US/ Squier VM 70 CS / Squier JB Deluxe 5 =>FX=> Ashdown Little Bastard UK 25/100 + VS212

The Foreign Exchange Program
Bogey
Berichten: 1564
Lid geworden op: 14 aug 2004, 13:26

Bericht door Bogey »

Silverado, staat geloof ik ook op BGF aangeboden, coole bakken, maar relatief duur vind ik, als je ziet hoe licht en hoeveel power versterkers van de laatste jaren in verhouding hebben.
Gebruikersavatar
michielluik
Berichten: 27
Lid geworden op: 25 apr 2009, 11:39

Bericht door michielluik »

eden metro is wat mij betreft één van de beste 2x10 combo's op de markt. Helaas ook één van de duurste. Op het moment staat er één bij feedback in rotterdam voor maar 1400 euro!!! Dat is echt een spotprijs. Doe er je voordeel mee.
Gebruikersavatar
albi
Berichten: 3277
Lid geworden op: 25 nov 2006, 13:12

Bericht door albi »

Maar wel niet erg licht.
Dan zou ik eerder voor de Tecamp gaan :mrgreen:
Fender Japan JB-62US/ Squier VM 70 CS / Squier JB Deluxe 5 =>FX=> Ashdown Little Bastard UK 25/100 + VS212

The Foreign Exchange Program
Bogey
Berichten: 1564
Lid geworden op: 14 aug 2004, 13:26

Bericht door Bogey »

michielluik schreef:eden metro is wat mij betreft één van de beste 2x10 combo's op de markt. Helaas ook één van de duurste. Op het moment staat er één bij feedback in rotterdam voor maar 1400 euro!!! Dat is echt een spotprijs. Doe er je voordeel mee.
Die is al verkocht, maar dat was een mooie prijs. Ik heb ze van de week gemaild in welk filiaal die stond.
Gebruikersavatar
michielluik
Berichten: 27
Lid geworden op: 25 apr 2009, 11:39

Bericht door michielluik »

Bogey schreef:
michielluik schreef:eden metro is wat mij betreft één van de beste 2x10 combo's op de markt. Helaas ook één van de duurste. Op het moment staat er één bij feedback in rotterdam voor maar 1400 euro!!! Dat is echt een spotprijs. Doe er je voordeel mee.
Die is al verkocht, maar dat was een mooie prijs. Ik heb ze van de week gemaild in welk filiaal die stond.
Dat is jammer! Er is tegenwoordig wel lekker veel keuze en je moet zelf weten of je licht of zwaar wilt. Ik vind de lichtgewicht combo's niet altijd even lekker klinken, maar dat verschilt ook weer compleet per merk. Ik heb vroeger een Gallien Krueger 700RB/115 combo gehad. Dit ding was ook totaal niet licht, maar supermakkelijk te verplaatsen met de wieltjes en het uitschuifbare handvat.
Plaats reactie