Welke Combo 2x10/Losse top met 2x10 cabinet?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Bogey
Berichten: 1564
Lid geworden op: 14 aug 2004, 13:26

Welke Combo 2x10/Losse top met 2x10 cabinet?

Bericht door Bogey »

Ik zoek een nieuwe versterker, ik ben er wel uit dat hij 2x10 (of 2x12) moet zijn.
Eisen zijn:

- Minimaal 250 watt power
- Licht (alhoewel ik een fafner top erg vet vind, en het niet erg vind daarmee te sjouwen)
- Max €1500,-

1e keuze Kandidaten zijn: Gallien Krueger, Eden, SWR, Ampeg, TC electronics, EBS, Genz Benz, Aguilar (geen ervaring mee maar lijkt me topsspul).

2e keuze: Ashdown (heeft mij tot nu toe niet zoveel gedaan), Glockenklang (heel goed, maar duur, en niet bepaald sexy om te zien), Epifani (buiten budget denk ik), Trace (betrouwbaar, maar niet echt voor mij).

Kandidaten:
Ampeg ba 600 2x10 Combo
https://www.musik-service.de/ampeg-ba-60 ... 221de.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; (of het iets lichtere broertje)
Markbass 2x10 Combo
https://www.musik-service.de/markbass-cm ... 876de.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Eden metro (heb ik wel goedkoper gezien)
https://www.musik-service.de/eden-dc-210 ... 319de.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
SWR Working Pro 2x10
https://www.thomann.de/nl/swr_workingpro_2x10c.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Phil Jones Suitcase
https://www.thomann.de/nl/phil_jones_suitcase.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Gallien Krueger 2x12 combo
https://bass-guitars.musiciansfriend.com ... sku=481420" onclick="window.open(this.href);return false;

Qua geluid vind ik het lastig wat ik zoek. Eigenlijk moet het gewoon strak klinken, niet hifi, maar allround. Ik speel nu in een rockbandje, maar hiervoor soul/funk en wie weet wat er in de toekomst nog komt. Ik heb hierboven geen losse heads/cabinets meegenomen.
Laatst gewijzigd door Bogey op 18 jun 2009, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jeroentg
Berichten: 592
Lid geworden op: 04 apr 2007, 17:46

Bericht door jeroentg »

Ik heb alleen (uitgebreide) ervaring met Markbass i.c.m. met Vanderkley en kan je dit echt aanbevelen! Ik vind de LMII echt super met een Vanderkley 210MT. Over de cabs van Markbass ben ik dan weer iets minder te spreken. Overigens, Markbass heeft de LMIII en diverse varianten net gelanceerd. Vanderkley heeft net een lichtgewicht serie op de markt gebracht.
Fender LE Lightweight Ash Am. Prof. J Bass • Fender AS P Bass • Yamaha Superbass 1200S • Yamaha BB414 • Yamaha BB415 • Kala UBass • RMI/Lehle Basswitch IQ DI • Tech21 Bass Fly Rig • SansAmp BDDI V2 • Fender Rumble 100 •
Bogey
Berichten: 1564
Lid geworden op: 14 aug 2004, 13:26

Bericht door Bogey »

jeroentg schreef:Ik heb alleen (uitgebreide) ervaring met Markbass i.c.m. met Vanderkley en kan je dit echt aanbevelen! Ik vind de LMII echt super met een Vanderkley 210MT. Over de cabs van Markbass ben ik dan weer iets minder te spreken. Overigens, Markbass heeft de LMIII en diverse varianten net gelanceerd. Vanderkley heeft net een lichtgewicht serie op de markt gebracht.
Ik heb die markbass top ook gehad, inderdaad een goeie top. Ik had hem op een hevos kastje. Vanderkley heb ik geen ervaring mee, binnenkort maar eens proberen, schijnt heel goed te zijn. Hoe is de combinatie geel/rood :D ? Ik vind trouwens de cabs van Markbass (en dus ook de combo) ook niet super, beetje wollig op de een of andere manier...
Gebruikersavatar
rvdbrand
Berichten: 775
Lid geworden op: 27 jun 2007, 15:03

Bericht door rvdbrand »

[reklame]

Toevallig heb ik nog een 102H markbass cabje over ;-) 2x10, 400 watt, 8 ohm

[/reklame]

;-)
G&L L2000 ('09) / G&L L2000 ('83)
GenzBenz Shuttle 6.0 / MesaBoogie 1516 / 115
Gebruikersavatar
jeroentg
Berichten: 592
Lid geworden op: 04 apr 2007, 17:46

Bericht door jeroentg »

Bogey schreef:
jeroentg schreef:Ik heb alleen (uitgebreide) ervaring met Markbass i.c.m. met Vanderkley en kan je dit echt aanbevelen! Ik vind de LMII echt super met een Vanderkley 210MT. Over de cabs van Markbass ben ik dan weer iets minder te spreken. Overigens, Markbass heeft de LMIII en diverse varianten net gelanceerd. Vanderkley heeft net een lichtgewicht serie op de markt gebracht.
Ik heb die markbass top ook gehad, inderdaad een goeie top. Ik had hem op een hevos kastje. Vanderkley heb ik geen ervaring mee, binnenkort maar eens proberen, schijnt heel goed te zijn. Hoe is de combinatie geel/rood :D ? Ik vind trouwens de cabs van Markbass (en dus ook de combo) ook niet super, beetje wollig op de een of andere manier...
Het went, dat geel/rood - ik zou, buiten Orange, niets anders meer willen. :wink:
Fender LE Lightweight Ash Am. Prof. J Bass • Fender AS P Bass • Yamaha Superbass 1200S • Yamaha BB414 • Yamaha BB415 • Kala UBass • RMI/Lehle Basswitch IQ DI • Tech21 Bass Fly Rig • SansAmp BDDI V2 • Fender Rumble 100 •
Bogey
Berichten: 1564
Lid geworden op: 14 aug 2004, 13:26

Bericht door Bogey »

rvdbrand schreef:[reklame]

Toevallig heb ik nog een 102H markbass cabje over ;-) 2x10, 400 watt, 8 ohm

[/reklame]

;-)
Hoe bevalt jouw Genz Benz shuttle?
Gebruikersavatar
Analog Kid
Berichten: 492
Lid geworden op: 16 feb 2008, 10:42

Bericht door Analog Kid »

Ik heb ook nog een set te koop:
Yamaha BBT500H top (500 watt, strak en allround) + een SWR Goliath Jr. III.
Heb hiermee eerst in een coverband gespeeld, een kerbandje, een rockband en nog afentoe wat jazz. Het klinkt gewoon altijd goed. ;)

[/spam]
Baspingelaar in limbo
Gebruikersavatar
albi
Berichten: 3277
Lid geworden op: 25 nov 2006, 13:12

Bericht door albi »

Als je er 100 euro bij doet kan je een Tecamp Puma 500/212 combo kopen.
Kun je zelfs nog kiezen of de interne speaker 8 of 4 ohm moet zijn.
Dit is dé lichtste(21 kilo geloof ik) en imo best klinkende 212 combo.(ook wel één van de duurste)
Deze vakantie staat er bij mij hoop ik ook zo één :)
Laatst gewijzigd door albi op 18 jun 2009, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Fender Japan JB-62US/ Squier VM 70 CS / Squier JB Deluxe 5 =>FX=> Ashdown Little Bastard UK 25/100 + VS212

The Foreign Exchange Program
Gebruikersavatar
kris_d
Berichten: 72
Lid geworden op: 22 feb 2006, 12:50

Bericht door kris_d »

Waarom geen Roland D-bass 210?
Ik heb er zelf een sinds kort. Zo'n Roland voldoet zeker aan je vereisten: 400W, slechts 24 kg, 2x10" en een (regelbare) tweeter. En hij heeft veel klankmogelijkheden (zelf heb ik hem op standje "tube").
Kris.
Bogey
Berichten: 1564
Lid geworden op: 14 aug 2004, 13:26

Bericht door Bogey »

Analog kid, bedankt maar niet mijn ding die top.
Albi, dat ziet er goed uit, stond laatst in de bassist getest toch?
Kris, ziet er uit als een goede versterker maar de looks doen het niet voor mij, modeling trekt me ook niet zo.
Gebruikersavatar
albi
Berichten: 3277
Lid geworden op: 25 nov 2006, 13:12

Bericht door albi »

Bassist weet ik niet, maar hij stond wel in BGM 2 edities geleden geloof ik.
Heb hem zelf ook getest en ik was er helemaal weg van :shock:
Fender Japan JB-62US/ Squier VM 70 CS / Squier JB Deluxe 5 =>FX=> Ashdown Little Bastard UK 25/100 + VS212

The Foreign Exchange Program
Bogey
Berichten: 1564
Lid geworden op: 14 aug 2004, 13:26

Bericht door Bogey »

waar heb je hem kunnen testen?
Gebruikersavatar
albi
Berichten: 3277
Lid geworden op: 25 nov 2006, 13:12

Bericht door albi »

Duitsland :?
Fender Japan JB-62US/ Squier VM 70 CS / Squier JB Deluxe 5 =>FX=> Ashdown Little Bastard UK 25/100 + VS212

The Foreign Exchange Program
Bogey
Berichten: 1564
Lid geworden op: 14 aug 2004, 13:26

Bericht door Bogey »

Duitsland is groot :D !
Gebruikersavatar
albi
Berichten: 3277
Lid geworden op: 25 nov 2006, 13:12

Bericht door albi »

Musik schmidt in Frankfurt :D
Was er in de Paasvakantie eens binnegeweest!
Fender Japan JB-62US/ Squier VM 70 CS / Squier JB Deluxe 5 =>FX=> Ashdown Little Bastard UK 25/100 + VS212

The Foreign Exchange Program
Plaats reactie