Aanschaf Nieuwe Versterker

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Whopper
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 jan 2005, 16:48

Aanschaf Nieuwe Versterker

Bericht door Whopper »

Hallo Allemaal.

Aangezien ik nu met een super crappy ibanez amp zit opgezadelt ( zat in starter pakket ) wilde ik graag ergens volgende maand een nieuwe gaan aanschaffen.

budget is helaas ongeveer 300 euro ( ik zal jullie de arme student verhalen besparen ;-) ). ik heb zelf al de Ashdown Five Fifteen 100w getest, en vond hem best lekker klinken.

ik vroeg me af of jullie nog aanraders hebben rond deze prijsklasse?
( met het oog op band repetities in de toekomst)
Monolith
Berichten: 1848
Lid geworden op: 06 mar 2005, 12:39

Bericht door Monolith »

Als we het toch over combo's hebben: 'n Peavey TNT of TKO?
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26360
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Tot 300 euri moet het mogelijk zijn een goede gebruikte Peavey bascombo te scoren, kijk maar:
https://www.marktplaats.nl/markt/muziek/ ... /30452.htm

Ashdown five-fifteen is een goed ding, maar als je in band-verband wilt spelen wel een beetje aan de lichte kant.
Mogelijk tref je voor 300 euri zelfs een Peavey combo 300 (die zijn er nog wel te vinden) en dan heb je een redelijk zwaargewicht te pakken. Beetje wollig op hoog volume maar voor de prijs (wel een gebruikte) zeker de moeite waard. Is zelfs voorzien van een crossover, dus je kunt er voor het hoog nog een aparte combo (bv een TNT 150) aanhangen.
Peavey's zijn behoorlijk onverwoestbaar.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
rendering_rebel
Berichten: 443
Lid geworden op: 13 aug 2004, 12:27

Bericht door rendering_rebel »

Ik zou geen oude peavey combo kopen als ik jou was...
Die dingen klinken echt ruk(naar mijn mening dan..)
Ik zou wat meer geld sparen en meteen een vette rig regelen
Trespassers in Stereo
If video games influenced us, the Pacman generation will be running in dark rooms, eating pills and listening to repetitive music...
Whopper
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 jan 2005, 16:48

Bericht door Whopper »

Hmm, ja vette rig regelen lijkt me leuk. zit alleen ook met ruimte gebrek.
combo past nog wel.... maar dan heb je het ook wel gehad ben ik bang...

verder heb ik nogal nare ervaringen met 2e hands spul. ( op de een of andere manier gaat dat altijd dood bij mij... )

ik ga over een weekje wel gewoon een shitload testen bij de feedback in zo'n testhok ofzo. Wie weet kom ik wat leuks tegen 8)
Gebruikersavatar
MazeMouse
Berichten: 714
Lid geworden op: 23 dec 2004, 20:03

Bericht door MazeMouse »

Ga dan voor een 'goedkope' halfstack optie (check Behringer als je het echt goedkoop wil met toch nog vrij aardig geluid. Ashdown heeft in hun MAG series ook vrij veel geluid voor nog vrij weinig geld)

Behringer BX3000T + BA410 (of de BB410 als je papercones wil) heb je al rond de 600 euro. Dan heb je 300 watt aan power, wat genoeg moet zijn om je te redden tot je geld hebt voor je Ampeg/EDEN/SWR/etc rig aan te schaffen ;))
Abathur schreef:Plectrums op een bas is net zoiets als patat uit een puntzak gaan eten met bestek. Onhandig, stijlloos en niet lekker
Gebruikersavatar
urje
Berichten: 1062
Lid geworden op: 26 jan 2005, 00:24

Bericht door urje »

Whopper schreef:verder heb ik nogal nare ervaringen met 2e hands spul. ( op de een of andere manier gaat dat altijd dood bij mij... )
ik heb een tijd een peavey halfstack gehad, nouja, een peavey markIII 300w head met een zelfbouw 1x18" eronder, wat belachelijk veel lawaai had. gekocht voor 250 euro (nouja, 550 gulden eigenlijk), een paar jaar mee gedaan, in live situaties was het prima, maar op lager volume was ik toch steeds minder blij met de sound. dus uiteindelijk geupgrade naar een trace elliot halfstack, die nu ook erg goed bevalt. nog niet veel mee opgetreden, maar de eerste was veelbelovend. in ieder geval, ik heb alleen nog maar tweedehandsversterkers gehad, wat uitstekend bevalt. de peavey is inmiddels 25 jaar oud en doet het nog steeds prima. heb je ook nare ervaringen met 2ehands basversterkers, of alleen met 2ehands andere dingen?
over combo/halfstack: combo's zijn niet eens zoveel kleiner dan losse tops en cabs met hetzelfde vermogen, en geven je meer vrijheid in het uitbreiden/upgraden van je set, en zijn handiger met vervoeren (minder zwaar in één keer), dus ik zou duidelijk een tweedehands halfstack overwegen, zeker als je voor 300 euro een set wil die in bandsituaties goed mee kan doen.
Gebruikersavatar
Kilian.
Berichten: 1454
Lid geworden op: 16 apr 2005, 11:28

Bericht door Kilian. »

Een oude peavey op laag volume is crap. Hoe hoger het volume, hoe lekkerder hij begint te klinken!

Vind ik dan.

Mooie combo's:
- fender rumble 100
- peavey tnt

Kijk vooral op 'the used market', daar vind je leuke spullen voor weinig geld!
none.
Abathur
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 mei 2004, 18:23

Bericht door Abathur »

K heb er niet over gespeeld... maar de Cube series van Roland voor gitaar zijn echt fantastisch... misschien is de basscube 100 wat voor je? Ik zag er 2 op marktplaats staan.
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

In één van de oefenruimtes waar ik vroeger met een bandje speelde stond ook een 100 W Roland, ik weet helaas niet meer welk type. Mijn god wat ging dat ding hard voor slechts 100 W en hij klonk best vet.. misschien iemand een fototje van de Cube series?
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
Funky x2
Berichten: 161
Lid geworden op: 13 apr 2005, 14:10

Re: Aanschaf Nieuwe Versterker

Bericht door Funky x2 »

Whopper schreef:Hallo Allemaal.

Aangezien ik nu met een super crappy ibanez amp zit opgezadelt ( zat in starter pakket ) wilde ik graag ergens volgende maand een nieuwe gaan aanschaffen.

budget is helaas ongeveer 300 euro ( ik zal jullie de arme student verhalen besparen ;-) ). ik heb zelf al de Ashdown Five Fifteen 100w getest, en vond hem best lekker klinken.

ik vroeg me af of jullie nog aanraders hebben rond deze prijsklasse?
( met het oog op band repetities in de toekomst)
Ik zit in min of meer in dezelfde situatie, en zat eraan te denken om door te sparen tot een goedkope Ampeg van 500/600 euro. Weet iemand of die dingen een beetje te doen zijn?
Abathur
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 mei 2004, 18:23

Bericht door Abathur »

AmericanIdiot schreef:In één van de oefenruimtes waar ik vroeger met een bandje speelde stond ook een 100 W Roland, ik weet helaas niet meer welk type. Mijn god wat ging dat ding hard voor slechts 100 W en hij klonk best vet.. misschien iemand een fototje van de Cube series?
Afbeelding
Dit is de basscube 100...
[/quote]
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Het was een Studio Bass 100, zie ook dit topic:

https://www.basgitaarforum.nl/viewtopic. ... d3d1a1326f
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
BOOMER
Berichten: 357
Lid geworden op: 12 mei 2005, 17:20

Bericht door BOOMER »

ik zit ook zowat in dezelfde situatie (crappy ibanez amp)
mijn budget ligt op 600euro. Is die peavey combo (300w 15") volgens jullie een goeie keuze? ik heb er eerlijk gezegd geen idee van. Hij klonk wel goed maar verder nog geen andere getest.Mss een roland proberen?
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26360
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

BOOMER schreef:ik zit ook zowat in dezelfde situatie (crappy ibanez amp)
mijn budget ligt op 600euro. Is die peavey combo (300w 15") volgens jullie een goeie keuze? ik heb er eerlijk gezegd geen idee van. Hij klonk wel goed maar verder nog geen andere getest.Mss een roland proberen?
Mmmmm.....ik ben geen fundamentalist :wink: , maar voor dat geld zou ik toch ook naar wat anders omkijken:
https://www.musik-produktiv.de/shop2/sho ... lle/listen

Er is beslist niks mis met Peavey (veel waar voor het geld), maar een 4x10 combo i.p.v. een 1x15 (en ook 300W) lijkt me voor goed 600 euri minstens een alternatief om over na te denken.
De Peavey 300 gaat behoorlijk hard maar is door de enkele 15-incher -en een beetje de typische Peavey-sound) wel wat "wollig" op hogere volumes. Een 410 geeft meer definitie.
En uit ervaring weet ik dat de Ashdown MAG 300 echt vet kan klinken, en hij heeft power genoeg (nee, ik heb geen aandelen :wink: )
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Plaats reactie