Een nieuwe versterker gezocht

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
UP-B
Berichten: 1448
Lid geworden op: 11 okt 2004, 18:52

Een nieuwe versterker gezocht

Bericht door UP-B »

wel beste lieve toffe mensen :)

het is zover dat ik terug gas in mijn lijf krijg gepompt!

ik speel momenteel op een hartke 5500 maar iets zegt me dat het beter kan! ik ben heel tevreden over mijn sound! maar het kan mss toch altijd beter, nietwaar? :wink:

wel nu ik zou eigenlijk NU een budget kunnen hebben van ong. 1000€

mijn vraag hoe'n versterkers zijn er te verkrijgen tegen die prijs (al dan niet 2dehands!)

Bert

geen transistors aub!
enkel hybrid en als het kan full lampen :)

geef ook een keer wat kenmerken van de sound als jullie zo vriendelijk zouden zijn :)

bedankt!!
https://www.stereoworx.com - Live & Studio Productions
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Gewoon even geduldig wat leuks 2ehands afwachten, dan kan je echt iets vets krijgen. Aangezien er niets mis is met je hartke zou ik gewoon wat geduld hebben. En dan kan het even afwachten zijn wat je tegenkomt.

Er staat nu bijvoorbeeld op marktplaats een eden wt400 voor 800 euro, soms komen er ook wel wt550's voorbij en die kan je ook wel onder de 1000 euro vinden.
En als je iets nieuws wilt dan is de ashdown abm 500 als rackversie bij onze oosterburen ook voor ongeveer 1000 euro te koop (999 euro bij musik produktiv).
UP-B
Berichten: 1448
Lid geworden op: 11 okt 2004, 18:52

Bericht door UP-B »

Q. schreef:Gewoon even geduldig wat leuks 2ehands afwachten, dan kan je echt iets vets krijgen. Aangezien er niets mis is met je hartke zou ik gewoon wat geduld hebben. En dan kan het even afwachten zijn wat je tegenkomt.

Er staat nu bijvoorbeeld op marktplaats een eden wt400 voor 800 euro, soms komen er ook wel wt550's voorbij en die kan je ook wel onder de 1000 euro vinden.
En als je iets nieuws wilt dan is de ashdown abm 500 als rackversie bij onze oosterburen ook voor ongeveer 1000 euro te koop (999 euro bij musik produktiv).
wel Q. bedankt voor je reactie :) (daar zijn vrienden voor he!)
maar ik heb een vraagje ik heb toevallig morning view opstaan van incubus... klinkt zou jou amp???? want die klank vind ik heel mooi en vooral heel afgerond! (soms hoor ik amps die gewoon modderig zijn en dat is het niet echt he!!)

let me know!
ik wil ook nog reacties over ampeg, swr, ashdown, eden, fender , G&K, mesa boogie, ...
https://www.stereoworx.com - Live & Studio Productions
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26360
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Ik heb nu zelf tot tevredenheid een Ashdown MAG 300, maar ik heb ooit de ABM 500 EVO bij een bevriende bassist uitgeprobeerd, en ik moet zeggen dat dat wel een bijzonder goed klinkende top is! Momenteel kost-ie bij MP ongeveer 1000 euri. Daar staat trouwens bij dat het een solid state is, maar er zit wel degelijk een buizenvoortrap in die ABM's.
Beslist de moeite waard van het uitproberen als je rond de 1000 euri zit.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

De SWR 750X dan die te koop staat op het forum?

Cleane sound, niet buizengrommend zoals soms lekker is. Vast een goed ding verder, power te over als je het mij vraagt. Leg je er een EBS Multidrive voor dan krijg je denk ik wel de buizenbite die je soms graag hoort, secondhand dus totaal voor onder de 1000 euro klaar. Idee voor onzer Belg?
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
UP-B
Berichten: 1448
Lid geworden op: 11 okt 2004, 18:52

Bericht door UP-B »

De Teng schreef:De SWR 750X dan die te koop staat op het forum?

Cleane sound, niet buizengrommend zoals soms lekker is. Vast een goed ding verder, power te over als je het mij vraagt. Leg je er een EBS Multidrive voor dan krijg je denk ik wel de buizenbite die je soms graag hoort, secondhand dus totaal voor onder de 1000 euro klaar. Idee voor onzer Belg?
wel SWR was 1 van de merken die ik altijd in begin zeer goed kon appreciëren maar door het rondzwerven op dit forum hoor ik hiet niet altijd TE lovende commentaar over SWR: het zou een heel cleane en transparante sound hebben... (mss wel vergelijkbaar met hartke..) lijkt het dan niet echt dat ik gewoon mijn hartke ruil tegen een ander uiterlijk? en niet kwa sound dan?

swat mijn bedenkingen :) maar het is idd een leuk voorstel! :)

Bert
https://www.stereoworx.com - Live & Studio Productions
Gebruikersavatar
basswasp
Berichten: 760
Lid geworden op: 08 mei 2004, 14:14

Bericht door basswasp »

SWR klinkt veel dynamischer, helderder, transparanter, opener en minder aggressief dan Harkte.
Ga voor je keuze niet alleen uit van commentaar van 't forum, maar speel er eens op.
UP-B
Berichten: 1448
Lid geworden op: 11 okt 2004, 18:52

Bericht door UP-B »

basswasp schreef:Ga voor je keuze niet alleen uit van commentaar van 't forum, maar speel er eens op.
tuurlijk maar een algemeen zicht van eigen comments is altijd meegenomen nietwaar!!!

bert :)
https://www.stereoworx.com - Live & Studio Productions
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

UP-B schreef:
Q. schreef:Gewoon even geduldig wat leuks 2ehands afwachten, dan kan je echt iets vets krijgen. Aangezien er niets mis is met je hartke zou ik gewoon wat geduld hebben. En dan kan het even afwachten zijn wat je tegenkomt.

Er staat nu bijvoorbeeld op marktplaats een eden wt400 voor 800 euro, soms komen er ook wel wt550's voorbij en die kan je ook wel onder de 1000 euro vinden.
En als je iets nieuws wilt dan is de ashdown abm 500 als rackversie bij onze oosterburen ook voor ongeveer 1000 euro te koop (999 euro bij musik produktiv).
maar ik heb een vraagje ik heb toevallig morning view opstaan van incubus... klinkt zou jou amp???? want die klank vind ik heel mooi en vooral heel afgerond! (soms hoor ik amps die gewoon modderig zijn en dat is het niet echt he!!)


...
Hey Bert.

De bassist van incubus gebruikt zelf eden. Het laag is heel vet op morning view. Ik denk dat dat door de juiste eq instelling met je huidige set wel verkrijgbaar is. (sublaag boosten, midlaag Punch boosten, midhoog cutten, tophoog wat boosten)

Qua top zou ik je ook een 2e hands eden aan willen raden. Als je een nieuwe top wilt kopen kan ik je ook de hd350 van EBS aanraden. Die heeft een groot deel van het incubus geluid: Clean en strak met loads of tophoog. Als je een vette buizensound wilt moet je het juist vooral niet doen...

Greet'z erik
UP-B
Berichten: 1448
Lid geworden op: 11 okt 2004, 18:52

Bericht door UP-B »

wel eden vind ik precies wel een intersant merk, ebs minder.. eenm aat van mij heeft een hd 350 + 4x10 en ik hou er niet echt van... kan zijn dat ik er mss nu wel van hou:) maar toen ik die teste hield ik niet echt van de sound.... ebs is zo'n sound die je niet kan verandere he.. het is zo eigen..

Bert
https://www.stereoworx.com - Live & Studio Productions
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

De hd350 idd jah...
De Fafner kun je ook echt laten pompen door de tube drive knop. Dat is ook de reden dat ik die heb gehaald ipv de hd30...
UP-B
Berichten: 1448
Lid geworden op: 11 okt 2004, 18:52

Bericht door UP-B »

Bassfreak schreef:De hd350 idd jah...
De Fafner kun je ook echt laten pompen door de tube drive knop. Dat is ook de reden dat ik die heb gehaald ipv de hd30...
we spreken hier dan wel van een budget van 1600€ of meer he :)

Bert

(ow ja ik stel me ook de vraag waarom die EDEN tops zo klein zijn... die zijn niet eens 19" tov hun preamps die wel 19" zijn

sTrAnGe world :)
https://www.stereoworx.com - Live & Studio Productions
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

weetje he...

Ik voel me best vaak schuldig
Ik als 15 jarig poepjong met zo'n set
terwijl er veel lui zijn die veel beter zijn dan mij, met een mindere set...
krijg ik schuldgevoel
UP-B
Berichten: 1448
Lid geworden op: 11 okt 2004, 18:52

Bericht door UP-B »

Bassfreak schreef:weetje he...

Ik voel me best vaak schuldig
Ik als 15 jarig poepjong met zo'n set
terwijl er veel lui zijn die veel beter zijn dan mij, met een mindere set...
krijg ik schuldgevoel
sorry man :) dat ik je zo een schuldgevoel gaf :) hetw as niet mijn bedoeling... hahahaahaha :)
https://www.stereoworx.com - Live & Studio Productions
Gebruikersavatar
Squire
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jul 2004, 10:33

Bericht door Squire »

Aguilar AG500SC

Afbeelding

750 euries bij music123.com
exclusief btw en verzendkosten

https://www.music123.com/Aguilar-AG500SC-i160773.music
Rickenbacker 4001CS
Fender 'Geddy Lee' Jazz bass

Ampeg V4 '70s
Ampeg pf115lf
Plaats reactie