Amp aan -=> hard plop geluid

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
AirWin
Berichten: 83
Lid geworden op: 13 okt 2008, 14:17

Bericht door AirWin »

@ Pushifier,

alvast een foto...

[img=https://img19.imageshack.us/img19/9505/img6963nv5.th.jpg]

Hoop dat 't zo werkt.

Greetz,
AirWin :mrgreen:

ps de blonde Epi 6 string staat te koop...450 euro
Pedulla MVP Series II 6 Custom blue
Pedulla MVP Custom 5 green
Epiphone Expert 6 blond
Aguilar ToneHammer 350
2 x 10 custom cab
1 x 15 SWR Basic Black cab
Gebruikersavatar
Pushifier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 13 okt 2008, 20:34

Bericht door Pushifier »

Hey Airwin,

Mooi ding man! Deze heeft een boldon neck toch? Ik heb zelf de 4 snaar fretless versie gehad, net verkocht nu (Sandberg fretless in bestelling). Maar een geweldige bassen pedulla. Is die van jouw actief of passief? Die van mij was passief; heb er een bartolini preamp er in gezet (die paste nog net in het electronica gat). Ook had ik de j-p elementen. Zitten bij jouw soapbars op?
Ik had een zwarte met een glimende finish; hou ik zelf niet van. maar omdat hij zo goed klinkte heb ik em gekocht. Mooie finish heeft van jouw kunt het hout nog mooi zien! 8) 8)
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

bump , ik heb dit ook bij mij T-max .
bij het aanzetten niet als ik alles dichtdraai , maar bij het uitzetten nog wel .
bestaat er hier een oplossing voor want ik geloof niet da het gezond kan zijn.
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
Mighty Mike
Berichten: 268
Lid geworden op: 03 jun 2010, 19:17

Bericht door Mighty Mike »

zelfde hier met een ampeg-combotje. echt een forse knal als ik hem aanzet, volume open/dicht geen effect.
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

welja de knal bij mij was zo luid dat ik er echt overtuigd van ben dat het wel schadelijk moet geweest zijn.
vandaar dat ik erover inzit, ik zou niet graag al m'n speaker eruit blazen als ik m'n amp aanzet :s
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Walliebal
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 okt 2008, 08:57

Bericht door Walliebal »

Grappig. Ik had/heb precies hetzelfde met mijn SWR LA15. Nu begrijp ik dat dit bij meer versterkers voor komt (Mijn Ashdown ABM 300 heeft het NIET!).
Blij te lezen dat het in ieder geval geen kwaad kan. :)
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Tja, een plop kan ook het ouder worden van de condensatoren zijn....... als die ouder worden gaan ze minder werken en kunnen ze door hun 'lek' ploppen als ze aangezet worden. Een goeie manier om dit te voorkomen is de AC te schakelen ipv de DC, gebruik te maken van een relais (ampeg en Glockenklang hebben dit ook) of een NTC erin te gooien zodat de amp wat minder 'snel' aangaat!.
Gebruikersavatar
Toefes
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2009, 17:00

Bericht door Toefes »

Mijn vriendin heeft dit met haar Marshall amp (gitariste).
Haar oplossing: distortion knop induwen op de amp, dan is de knal een stuk minder.

Het wil ook helpen als je de knop rustig omzet/uit- en uitduwt. ipv meteen uit te douwen xD
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

Toefes schreef:Mijn vriendin heeft dit met haar Marshall amp (gitariste).
Haar oplossing: distortion knop induwen op de amp, dan is de knal een stuk minder.

Het wil ook helpen als je de knop rustig omzet/uit- en uitduwt. ipv meteen uit te douwen xD
bij mij helpt het juist om het zo snel mogelijk over te halen :p
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
Nardix
Berichten: 5225
Lid geworden op: 25 dec 2009, 21:20

Bericht door Nardix »

Dan vraag ik mij af wat voor schakelaar het is.
Deze:
Afbeelding
of
Afbeelding
Ik heb twee identieke versterkers, gelijk wattage, gelijke speakers etc. behalve de schakelaar.
De versterker met de bovenste schakelaar geeft inderdaad ook zo'n plop, maar de versterker met de onderste schakelaar niet.
Anne (Squier Vintage Modified Jazz Bass)
Siham (Zelfbouw no. 1 -- 5 snarig.)
Maartje (Zelfbouw no. 2 -- P bas)
Aria Pro II TSB-400 Thorsound
Behringer BXL1800A
Behringer BX108 "Thunderbird"

Heeft soms moeite met zinnen formuleren.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Nardix schreef:Dan vraag ik mij af wat voor schakelaar het is.
Deze:
Afbeelding
of
Afbeelding
Ik heb twee identieke versterkers, gelijk wattage, gelijke speakers etc. behalve de schakelaar.
De versterker met de bovenste schakelaar geeft inderdaad ook zo'n plop, maar de versterker met de onderste schakelaar niet.
Ligt niet aan de schakelaar maar aan het circuit eromheen en de gezondheid van de onderdelen ervan! Bij bv lekke condensatoren krijg je zo'n plop........
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

ik ga een keer een solidstate versterkerdokter mogen zoeken dan :D
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
FLSTC
Berichten: 629
Lid geworden op: 05 jun 2010, 09:49

Bericht door FLSTC »

inschakel-en uitschakel-herrie kun je voorkomen door een simpel "inschakel-vertragings"-circuitje in de luidsprekerlijn te zetten ( in te bouwen in de versterker )

het in-en uitschakelen verloopt dan geruisloos ,....en het maakt dan ook niet meer uit of 1 van de
voedings-elco's wat in capaciteit terugloopt in vergelijking met de andere.

kortom : geen "geknal" en "geblob" meer :mrgreen:
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

enig idee van de kostprijs? :p
en is het dan niet beter om buiten dat circuit ook gewoon alle elco's te vervangen?
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
FLSTC
Berichten: 629
Lid geworden op: 05 jun 2010, 09:49

Bericht door FLSTC »

alle elco's vervangen is onzin ,....de elco's die mogelijk verantwoordelijk zijn voor dat geknal
zijn de 2 voedingselco's achter de gelijkrichter.
Maar het kan mogelijk ook een afstellings-kwestie van de eindversterker zijn voor de symmetrie,
....ik ben niet paranormaal begaafd om dat zonder meting/oscilloscoop aan je te vertellen wat er exact aan schort.

Een inschakel-vertraging is nooit een overbodige luxe ,...het zit standaard in een hoop merken ingebouwd.
Het spaart iig de luidsprekers ,...en als je de amp ook thuis op zacht niveau gebruikt om te oefenen , dan blijf je ook langer vriendjes met de buren :mrgreen:
Plaats reactie