was het maar zomer !!!

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Bo
Berichten: 82
Lid geworden op: 29 dec 2003, 19:25

was het maar zomer !!!

Bericht door Bo »

Ik ga van de zomer (dan komen de vakantiebonnen weer binnen) een nieuwe versterker kopen! :D dus keertje niet op vakantie!

allround top, maar ik hark toch wel het meeste!!! (slappen heet dat volgens jullie 8) ) Zo'n 300/350 watjes...
En bijbehorend kabinetje ( of -jes) natuurlijk

Tips van jullie welke ik zeker moet proberen?

O ja.... niet naar de prijs kijken maar echt wat supervet is!

Heb zelf al iets in gedachten maar wil graag weten wat jullie vet vinden!
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Tja Aguilar.....ennuh..weet het voor de rest niet........iig iets met buizen! 8)
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Gebruikersavatar
superbas42
Berichten: 1255
Lid geworden op: 06 okt 2003, 16:49

Bericht door superbas42 »

tja bij veel slappen : solid state top, vind zelf ( heb ik zelf ook ) Trace elliot 12 bands eq serie, dus een ah 250 of ah 350. Erg betrouwbaar vind ik, veel afstellings mogelijkheden.......cabinets geven de uiteindelijke klank.....met veel slappen en toch vol.....4 * 10 inch met hoorn, of twee cabs : 2 * 10 en een 15 inch ( heb zelf die van Trace , lekker mid, helder)
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

ik zou zeker kiezen voor min. een 1*15" en en een x aantal 10" speakers... fijn geluidje!
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Bo
Berichten: 82
Lid geworden op: 29 dec 2003, 19:25

Bericht door Bo »

bij de speakers zat ik misschien wel te denken aan een 12" en 10" ....
iemand al ervaringen mee?
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

10" mag duidelijk zijn en keb zelf 1*12" staan, klinkt opzich goed... maar kvind 't een beetje een compromis voor als je niet los 1*15" + x*10" hebt...
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
wim
Berichten: 281
Lid geworden op: 21 jan 2004, 14:20

Bericht door wim »

2x10"+2x12" :wink:
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Een buis in de preamp is sterk aan te raden. Het geeft je basgeluid een erg mooi vol rond geluid mee, i.t.t. de solid state types. Niet dat solid state niet goed klinkt, maar als je terugswitcht, dan merk je dat 'something missed.'

Het hangt er vanaf wat voor stijl je speelt, houd je van eighties bassound, dan kom je snel bij Trace Elliot uit bvb. Een moderne sound EBS... een volle buizensound bij Aguilar...etc...

Een 4.10" blaast toch al gauw alles weg, dus ga jezelf niet te snel wagen aan een extra speaker.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

Bericht door Wheezl »

Hmmm, in dubio.. Of een Merlin 650 met 4x10 en 1x15 Of idd zo'n aguilar toppie.. Voor mezelf zou ik denk ik voor de Merlin gaan, die is nog te betalen..

Als het goed is komt er trouwens binnenkort een meer Budget maar toch goede reeks aguilars if I recall correctly.. Ook rond de 1800 geloof ik..
Gebruikersavatar
Bassfreak
Berichten: 1247
Lid geworden op: 09 okt 2003, 21:58

Bericht door Bassfreak »

tip: wat spul van eden. Dit spul lijkt mij helemaal te gek, en uitgebrijde eq mogelijkheden om bijvoorbeel het zzuper glassy hoog te boosten, en dat klinkt lekker voor t slappen.... nadeeltje: Duuur!
Gebruikersavatar
J!
Berichten: 870
Lid geworden op: 11 jan 2004, 15:12

Bericht door J! »

nou mensen...

laat ik volgende maand deze nou gaan kopen:

Afbeelding

zie verder hier:

https://www.swrsound.com/products/proser ... er750.html

Ik heb de Goliath Sr. (6*10") al dus dat wordt knallen!!!

J!
netjes?

TWITTERRRRRRRRRR

netjes!
Bo
Berichten: 82
Lid geworden op: 29 dec 2003, 19:25

Bericht door Bo »

Ik zat voor mezelf te denken aan 300/350 watjes, heb je die 750 watt nou echt nodig? met 350 kun je toch ook een heel eind komen, leek mij overbodig om zoveel te pakken?!?
Ik denk dat ik eerder een minitorentje zal kopen, sjouwt je toch de tering met die joekelkasten ( 6*10)
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 180
Lid geworden op: 18 okt 2003, 20:33

Bericht door Sander »

Das inderdaad beetje overbodig? Vet is het inderdaad wel :D
Als je nou geldover hebt: doe mij zo'n setje :D
„Het ergste moet nog komen."

"Het publiek is zo onnozel, dat het liever het nieuwe dan het goede leest."

Arthur Schopenhauer
Gebruikersavatar
kade
Berichten: 474
Lid geworden op: 23 jan 2004, 09:47

Bericht door kade »

helluppp!!!!! :shock:
750 watt ,wil je nog wat overlaten van je mede muzikanten of wil je solo verder gaan
heb zelf een 500 watt top van peavy en dat is al van den dolle
ik denk zelf als je een EDEN 300 watt top neemt met een 4X10,dan heb je al meer dan genoeg om en aardbeving te starten :D
en je kan er alle muziekstylen mee creeren

suc5
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 496
Lid geworden op: 09 okt 2003, 13:07

Bericht door roberto »

veel harken. TRACE!!
transistor/solid state en buizen pre-amp. volgens mij had bo-mans ook een warwick. jongen, dan zit je te stuiteren op je stoeltje.

trouwens, in de geest van 'was het maar zomer.' wat dacht je van de deur van de oefenruimte op een kier, stoeltje en een kratje bier buiten en lekker in de zon pingedepakpauwboemboem??

ja, was het maar zomer


groeto
'Let Beavis & Butthead preach to our youth about fire'
Plaats reactie