cd speler aan versterker

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
newbiebass
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 nov 2004, 22:00

cd speler aan versterker

Bericht door newbiebass »

Op mijn versterker staat geen aparte cd ingang, dus heb ik geprobeerd om mijn cd speler, via een overgangstuk, samen met mijn bas in te pluggen.
Maar als ik de cd speler aan zet dan hoor ik mijn bas niet meer, zet ik hem uit, met de kabel er nog in, dan gaat de bas plots wel?
Weet iemand hoe dit komt, en is er iets aan te doen?

Paul
Gebruikersavatar
Kilian.
Berichten: 1454
Lid geworden op: 16 apr 2005, 11:28

Bericht door Kilian. »

Soms heb je last dat het ene apparaat het andere apparaat beinvloed. Ik heb dat ook als ik met 2 gitaren op dezelfde versterker speel. Zodra de ene gitaar zijn volume dicht draait, merk je dat ook direct bij de andere.

Het is trouwens ook niet verstandig om je versterker te gebruiken voor zoiets. Het signaal wat je er namelijk in stuurt is anders dan het normale bassignaal. Hoger (schadelijk) of lager. Dat durf ik niet te zeggen..

Maar in ieder geval onverstandig, als je je versterker nog een keer bejaard wilt laten worden een afrader.

Alhoewel het leuk kan zijn om je mp3-speler op school aan te sluiten op een versterker en dan die kleine boxjes van de trance-mensen weg te blazen, beetje EQ veranderen en HOPPA netjes geluid hoor. =P
none.
Abathur
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 mei 2004, 18:23

Bericht door Abathur »

Kilian. schreef:
Alhoewel het leuk kan zijn om je mp3-speler op school aan te sluiten op een versterker en dan die kleine boxjes van de trance-mensen weg te blazen, beetje EQ veranderen en HOPPA netjes geluid hoor. =P
Ghehe... betrapt :oops: :lol:
newbiebass
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 nov 2004, 22:00

Bericht door newbiebass »

Er zijn toch versterkers met een aparte ingang voor een cd speler? Wordt het geluid daar dan aangepast?

Ik heb het eens geprobeerd via mijn drumcomputer (DR-880). En hier het zelfde. Als ik er dan een koptelefoon op aansluit kan het toch niet slecht zijn voor de koptelefoon.

Vooral uit nieuwsgierigheid, weet iemand hoe het komt dat dit niet gaat? Ik kan niks vinden via google.
Gebruikersavatar
Kilian.
Berichten: 1454
Lid geworden op: 16 apr 2005, 11:28

Bericht door Kilian. »

Je input is heel anders. Een bassignaal heeft namelijk een zeer lage weerstand (in buurt van de 10 μA) en een laag voltage (rond de 100 mV). De ingang is daar dus ook op gebouwd. Ik kan mij goed voorstellen dat een CDspeleroutput, welke je kan zien als een output van een versterker naar de speakers (koptelefoon). Al een VEEL hogere output heeft dan die van het bassignaal.

Kan je je voorstellen wat er gebeurd in de versterker die een veel hoger signaal binnenkrijgt ;)
none.
Gebruikersavatar
ropstop
Berichten: 621
Lid geworden op: 26 jul 2004, 16:30

Bericht door ropstop »

Een hele hoge weerstand in een bas, bedoel je?
Ja toch?
Gebruikersavatar
Kilian.
Berichten: 1454
Lid geworden op: 16 apr 2005, 11:28

Bericht door Kilian. »

^^
Uhm of ik vat je even niet of je vat mij niet ;)

Ik bedoelde dat dus het signaal richting de verstkerker (afkomstig van de cdspeler) drastisch verandert ten opzichte van een normaal bassignaal.

Wat bedoelde jij?
none.
Monolith
Berichten: 1848
Lid geworden op: 06 mar 2005, 12:39

Bericht door Monolith »

Kilian. schreef: Een bassignaal heeft namelijk een zeer lage weerstand (in buurt van de 10 μA)
:roll:
Gebruikersavatar
lievenr
Berichten: 309
Lid geworden op: 08 dec 2004, 08:57

Bericht door lievenr »

Volgens mij is een basversterker niet gemaakt om audiosignalen mee te spelen. Ik ken zo van die groepen die soms hun keyboard ook mee door de bassversterker laten gaan omdat die versterker toevallig twee ingangen heeft.
Ik krijg daar eerlijk gezegd de wubbes van. :cry:

Niet doen zou ik zeggen. Koop een draagbare cd-speler.
Plaats reactie