Handelbaar cabinet

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bassmeister Che
Berichten: 285
Lid geworden op: 06 mar 2004, 16:34

Handelbaar cabinet

Bericht door Bassmeister Che »

Ik heb tijden gespeeld over een 2x15" cabinet van Peavey. Heerlijke sound, maar niet te sjouwen. Het cabinet paste met moeite in een MPV.
Dit cabinet heb ik verkocht en ben nu op zoek naar een handelbaar cabinet, wat natuurlijk ook weer niet al te veel kost.

Wat zouden jullie mij aanraden. Zouden jullie voor nieuw of voor 2e hands gaan en daarnaast: Is die Behringer 2x10" wat? Ik ben niet kapot van het merk, maar wel van zijn prijskaartje.

Graag reacties
"Wie achterom kijkt, wordt geen meeloper."
phlebiac
Berichten: 206
Lid geworden op: 23 apr 2005, 14:58

Re: Handelbaar cabinet

Bericht door phlebiac »

Berhinger is sowieso af te raden... ze gaan enorm kraken als je het vermogen op driekwart zet... :x
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26347
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Op Marktplaats staat voor 675 euri vraagprijs een set Workingmans van SWR (410 plus 212). Is wel lekker handelbaar, maar geen 2x15 sound natuurlijk :wink:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Squire
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jul 2004, 10:33

Bericht door Squire »

Hey Hans is zo`n mini Ashdown ofzo niets voor Bassmeister?
Rickenbacker 4001CS
Fender 'Geddy Lee' Jazz bass

Ampeg V4 '70s
Ampeg pf115lf
Gebruikersavatar
Bassmann
Berichten: 317
Lid geworden op: 01 apr 2004, 22:27

Bericht door Bassmann »

vandaag stond er een nieuwe basversterker in de repetitieruimte die we af en toe huren, een ashdown evo 410 combo. klonk echt te gek dat ding.
Gebruikersavatar
Bassmeister Che
Berichten: 285
Lid geworden op: 06 mar 2004, 16:34

Bericht door Bassmeister Che »

Hai,

Ik kreeg een mailtje van P.W. waarin hij mij een Ashdown mini 15" aanraadde. Heeft iemand anders hier ervaring mee. Het cabinet is namelijk erg klein en dus voor een 'bassist on the road' erg gemakkelijk meenemen.
Zie: https://www.musik-produktiv.de/shop2/sho ... !06082002/
Is dit een veilige plek om zoiets te bestellen?
"Wie achterom kijkt, wordt geen meeloper."
Gebruikersavatar
Bassmann
Berichten: 317
Lid geworden op: 01 apr 2004, 22:27

Bericht door Bassmann »

geen ervaring met die ashdown mini's, maar musik produktiv is een betrouwbare zaak.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26347
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

PeterB die hier ook rondwaart heeft een set Ashdown mini's. Ik geloof een 4x8 en een 1x15 en is daar uitermate tevreden over. Hij heeft er overigens een Hartke 5500 aan hangen. Zo'n set heeft dus een perfekte "transportability" en klinkt ook nog eens super. Stuur 'm anders eens een PB-tje, Bassmeister.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

Bericht door Wheezl »

Die Accugroove bevalt me wel heel erg... 2x10. 1x6, tweeter, schakelbaar tussen 4 en 8 ohm, 600 watt, ennnn, VET licht... Echt heel tilbaar..

Je zou Ritter eens om een prijslijstje moeten vragen, volgens mij zijn er modelletjes die heel goed te doen zijn..
Monolith
Berichten: 1848
Lid geworden op: 06 mar 2005, 12:39

Bericht door Monolith »

Bassmann schreef: maar musik produktiv is een betrouwbare zaak.
Ja,

mits ze iets wat je zoekt op voorraad hebben.

Als ze het wel op voorraad hebben dan duurt het gemiddeld nog een uur of 2 voor je iemand hebt gevonden die je kan helpen.
Gebruikersavatar
Bassmann
Berichten: 317
Lid geworden op: 01 apr 2004, 22:27

Bericht door Bassmann »

klopt, de sevice is daar waardeloos, maar ik doelde hier op het online kopen. dat is betrouwbaar.
mooie van musik produktiv is dat je aan zo goed als alles mag komen wat er staat, maar service is daar eigenlijk niet...
Plaats reactie