Fafner fantopic

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Een MOSFET (Metal-Oxide-Semiconductor Field-Effect Transistor) is een type transistor :) Eentje die sowieso veel gebruikt wordt in versterkertechniek.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
klaasvaak
Berichten: 725
Lid geworden op: 14 okt 2006, 15:25

Fafner fantopic

Bericht door klaasvaak »

FF een bumpje.
Het afgelopen jaar heeft de Fafner me al twee keer in de steek gelaten. Vorig jaar augustus laten maken en afgelopen week wederom hetzelfde probleem.
De compressor werkt, maar totaal geen geluid, zelfs niet met het standje oorverdovend hard (en hij kan tot 11 :jam: ).
Zelf denk ik dat de oorzaak (afgelopen week) was dat er te weinig stroom/aarde was in de repetitieruimte. Eenmaal thuis deed de Fafner het wel weer, maar gisterenavond op een andere locatie, totaal niks meer.
Ik heb al een afspraak gemaakt bij de monteur, maar vertrouw de Fafner eigenlijk niet meer.
Zijn er andere versterkers die richting het geluid van de Fafner komen?
Ik zat te denken aan Aguilar TH500 of de VT500 Tech21. Beiden beter vervoerbaar dan de Fafner, maar wat het qua geluid/sound doet weet ik niet. Of hebben jullie nog tips?
ik speel op 1x12 Eden cabs 8ohm. Tijdens repetities op 1 cab. Maar met optreden op 2.
Bas, gitaar is niets voor jouw. Pak toch snel de 4 snaar!!!
Gebruikersavatar
RonC
Berichten: 3275
Lid geworden op: 20 jan 2005, 12:55

Fafner fantopic

Bericht door RonC »

Grote kans dat er ergens een slecht contact in zit. Ik heb ook ooit problemen gehad met mijn Fafner, exact zoals jij omschrijft.
Heb uiteindelijk heel veel contacten over gesoldeerd, met name de potmeters e.d. Heb daarna nooit meer een probleem ervaren..
Succes!
Gebruikersavatar
klaasvaak
Berichten: 725
Lid geworden op: 14 okt 2006, 15:25

Fafner fantopic

Bericht door klaasvaak »

Dank je ron.
Morgen gaat ie weg. Ik hoop dat ze hem nu goed maken dat ik er weer jaren tegenaan kan.
Bas, gitaar is niets voor jouw. Pak toch snel de 4 snaar!!!
Gebruikersavatar
klaasvaak
Berichten: 725
Lid geworden op: 14 okt 2006, 15:25

Re: Fafner fantopic

Bericht door klaasvaak »

Het was de return-input. Nieuwe erin en hij doet het weer
Bas, gitaar is niets voor jouw. Pak toch snel de 4 snaar!!!
Gebruikersavatar
RonC
Berichten: 3275
Lid geworden op: 20 jan 2005, 12:55

Re: Fafner fantopic

Bericht door RonC »

Mooi!! fijn dat het is opgelost! :)
Plaats reactie