Fafner fantopic

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Bogey
Berichten: 1564
Lid geworden op: 14 aug 2004, 13:26

Fafner fantopic

Bericht door Bogey »

Gezien het topic een andere wending heeft genomen, heeft het ook een andere titel gekregen :mrgreen: Ik heb een Fafner top gekocht, ik vond de bijbehorende EBS 4x10 niet lekker klinken, dus die heb ik niet gekocht. Klonk wel 'goed', maar had iets wat ik niet lekker vond, een soort midhoog wat ik er echt uit moet draaien en weinig bottom.
Ik heb ooit op een setje fafner + eden xlt gespeeld en dat vond ik toen erg lekker. Iemand nog andere combi's?
Laatst gewijzigd door Bogey op 07 mei 2010, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
snarie
Berichten: 1399
Lid geworden op: 17 mei 2007, 10:01

Bericht door snarie »

Toen ik de topic titel las, dacht ik ook meteen aan die Eden. Nooit zelf over die combi gespeeld, maar al wel enkele malen gehoord. Erg fijn was dat...
Ampeg?
inderdaad joep :-)
Bogey
Berichten: 1564
Lid geworden op: 14 aug 2004, 13:26

Bericht door Bogey »

Ja die HLF 4 x 10 met die beugel achterop lijkt me ook wel gaaf, en die is nieuw niet eens zo duur 6-700 euro.
Gebruikersavatar
Thijsd89
Berichten: 252
Lid geworden op: 02 apr 2008, 13:54

Bericht door Thijsd89 »

Iemand anders op het forum gebruikt hem met een Ampeg 410, maar weet niet precies wie en welke cab. Hopelijk komt hij even hier kijken.
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2766
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Bericht door Jerry »

Fafner + Ampeg klinkt erg fijn ALS het je smaak is, Fafner met Eden vind ik ook erg mooi, mooi rond vol geluid met een goeie definitie.
Hendry
Berichten: 3515
Lid geworden op: 30 aug 2006, 17:11

Bericht door Hendry »

Waarom weet ik niet maar opeens is Hevos het eerste wat me binnenschiet.
Afbeelding
Maar ik ben dan ook niet al te snugger hé!
Gebruikersavatar
bass.player
Berichten: 1484
Lid geworden op: 15 jan 2006, 09:50

Bericht door bass.player »

Zeker Ampeg! Ik heb hem een seizoen gehad boven op een SVT-610hlf en ik kijk daar op terug als één van de beste combinaties ooit gehad.
Gaat ook heel goed met Aguilar cabs.
Basses by Fender, MusicMan and Höfner
Amplifiers and cabinets by Ampeg
Bogey
Berichten: 1564
Lid geworden op: 14 aug 2004, 13:26

Bericht door Bogey »

Ampeg/Aguilar/Hevos, zijn wel cabs die ik tof vind. Ben trouwens geen rockbassist. Het hoeft van mij niet al te donker, smerig te klinken. Vandaar dat ik toch iets minder naar ampeg neig, maar misschien is dat gewoon een verkeerd beeld wat ik van Ampeg heb (meer rock).
Gebruikersavatar
Kloffie
Berichten: 267
Lid geworden op: 19 jan 2008, 16:01

Bericht door Kloffie »

Ik kan m.n. meespreken over mijn eigen spullen: ik heb 2x eden 210XLT's, en een Avatar 212+112 combi die ik afwisselend met de Fafner gebruik. De edens zijn een goede standaard, je komt ze ook tweedehands nog best wel eens tegen, en geven een prima geluid: goed gedefinieerd, wel veel nadruk in het mid-laag. Geen enkele moeite om uit die combinatie een goed geluid te krijgen. Wel zijn die krengen loodzwaar, en je denkt nu misschien dat dat geen probleem gaat zijn, maar na een paar keer slepen ben je het wel snel beu.

met de Avatars krijg ik een warmer geluid dat meer richting het laag gaat en net iets meer kleurt. het wordt er net wat wolliger van en dat is in sommige situaties erg lekker. Daarnaast zijn ze erg licht, het zijn allebei NEO cabs...

De waarheid zit in je oren, je moet gewoon over wat combinaties spelen... als je voor hifi geluid gaat Eden, Glockenklang, EBS (vond ik overigens ook te weinig laag hebben) Als je meer gekleurd geluid wil hebben Ampeg (van de kasten waar ik zelf ervaring mee heb)

En als het even kan probeer de cabs ook uit in een bandsituatie. Dat kan lang niet altijd, maar er zijn echt combinaties die in je 1tje prima klinken, maar in de band helemaal niet het geluid geven dat je nodig hebt.
Age quod agis
Gebruikersavatar
Fendurt
Berichten: 626
Lid geworden op: 19 feb 2007, 14:09

Bericht door Fendurt »

Fafner met een Mesa Boogie Powerhouse is ook een hele lekkere combi :kwijl:





Oh ennuh..Schaamteloze SPAM
Fender
MusicMan
Koch
Mesa Boogie
Gebruikersavatar
Watt
Berichten: 478
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:52

Bericht door Watt »

In combinatie met een Hevos powerset krijg je een mooie warme buizenklank, die toch heel gedefinieerd is.
Ik heb deze combinatie uitgebreid aan de tand gevoeld. Echter, ik zocht wel het beruchte buizenrandje.
Dat heb ik inmiddels met andere amps opgelost. Hevos is betrouwbaar, licht en van heel hoge kwaliteit.
FENDER and SQUIER basses| HEVOS 400D AMP | HEVOS POWERSET CABS | LINE 6 G30 RELAY | DUNLOP PICKS | SOME SECRET STUFF
Gebruikersavatar
Rody
Berichten: 341
Lid geworden op: 22 jun 2006, 12:15

Bericht door Rody »

Ik heb de Fafner gebruikt met
- Ampeg 410HLF (zeer goede klank maar voldeed niet op hoog volume, werd me te wollig)
- Eden 2*10 XST (goede klank maar is geen 4*10 inch en ik kwam ermee te kort)
- Tecamp L410 (gaat beenhard en blijft erg strak en weegt maar 26 kilo)

De tecamp heb ik ook al met Hevos en Markbass tops gebruikt maar dan was het naar mijn aanvoelen wel heel erg direct. Maar met de fafner is het een droomcombinatie.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rody
Berichten: 341
Lid geworden op: 22 jun 2006, 12:15

Bericht door Rody »

Kloffie schreef:En als het even kan probeer de cabs ook uit in een bandsituatie. Dat kan lang niet altijd, maar er zijn echt combinaties die in je 1tje prima klinken, maar in de band helemaal niet het geluid geven dat je nodig hebt.
Een waarheid als een koe!

+1
TO THE LIONS
Berichten: 310
Lid geworden op: 16 dec 2006, 18:59

Bericht door TO THE LIONS »

Thijsd89 schreef:Iemand anders op het forum gebruikt hem met een Ampeg 410, maar weet niet precies wie en welke cab. Hopelijk komt hij even hier kijken.
Ik vermoed dat dat over mij gaat:
Afbeelding

Ik vind de sound hiervan perfect. Ik zou momenteel niets anders willen... De Fafner vervangt een V4B en ik mis die head geen seconde. Ik ben voorlopig nog geen enkele andere combinatie tegengekomen die ik beter vond klinken dan mijn setup (even goed wel, maar beter absoluut niet).

De cab is een Ampeg 410hlf 50th anniversary series. Eigenlijk een gewone 410 cab, maar gemaakt met zwaarder hout dan de meeste nieuwere cabs en natuurlijk een ander grillcloth... Klinkt heel zwaar maar toch met genoeg punch. Voor wat ik speel is de combinatie ideaal, maar zoals hier al gepost werd, je moet er maar van houden...
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Het nadeel van de Ampeg en Aguilar cabs is echt het gewicht. Ik heb zelf een Aguilar 410DB, maar dat ding weegt 45 kilo. Iedere keer als ik hem op moet tillen baal ik ervan.
Een Ampeg 410 is geloof ik net zo zwaar.
Dus je moet je even goed afvragen of je zoveel wilt tillen iedere keer.
Plaats reactie