Fafner fantopic

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
RonC
Berichten: 3275
Lid geworden op: 20 jan 2005, 12:55

Bericht door RonC »

bor schreef:
Edit: Vraagje aan de techneuten. Kan het kwaad de Fafner thuis aan te sluiten zonder cab om de DI te kunnen gebruiken? Dan kan ik wellicht eens een iets uitgebreidere review maken dan :jam: . De kleuring door de versterker op de DI is namelijk erg bruikbaar als we bijvoorbeeld opnames maken en dan kan ik eens proberen een paar soundclips te maken.
LIjkt me niet verstandig. De versterker moet namelijk zijn vermogen kwijt...
Gebruikersavatar
Rody
Berichten: 341
Lid geworden op: 22 jun 2006, 12:15

Bericht door Rody »

RonC schreef:
bor schreef:
Edit: Vraagje aan de techneuten. Kan het kwaad de Fafner thuis aan te sluiten zonder cab om de DI te kunnen gebruiken? Dan kan ik wellicht eens een iets uitgebreidere review maken dan :jam: . De kleuring door de versterker op de DI is namelijk erg bruikbaar als we bijvoorbeeld opnames maken en dan kan ik eens proberen een paar soundclips te maken.
LIjkt me niet verstandig. De versterker moet namelijk zijn vermogen kwijt...
Ik dacht dat het enkel nodig is om de cab aan te sluiten bij lampeneindversterker. Fafner is mosfet dus het is niet nodig om er een load aan te hangen. Ik heb het al vaak gedaan zonder box om als preamp te gebruiken bij thuisopnames. Maar verbeter me gerust als ik verkeerd ben.
Gebruikersavatar
Analog Kid
Berichten: 492
Lid geworden op: 16 feb 2008, 10:42

Bericht door Analog Kid »

Bij een transistor kan het. Als je de mastervolume niet opendraait is er niets aan de hand. De DI zit hier meestal nog voor.
Baspingelaar in limbo
Gebruikersavatar
PeterR
Berichten: 2232
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:51

Bericht door PeterR »

Analog Kid schreef:Bij een transistor kan het. Als je de mastervolume niet opendraait is er niets aan de hand. De DI zit hier meestal nog voor.
Dat heb ik nooit geweten :shock: kan nog wel eens handig zijn, als ik alleen de preamp wil gebruiken
Gear: Sandberg California PM4 : Sandberg California Vs4 : TC electronic rh450
Gebruikersavatar
bor
Berichten: 210
Lid geworden op: 05 jan 2007, 13:51

Bericht door bor »

De DI zit er inderdaad nog voor. Ik ga het eens een keer proberen.
Jazzbas USA Fender
Fender Nate Mendel Precision
OLP MM3 5 snaar
Squier VM Precision
EBS Fafner
SWR Goliath III 4x10
Maruszczyk Barabass
Gebruikersavatar
Analog Kid
Berichten: 492
Lid geworden op: 16 feb 2008, 10:42

Bericht door Analog Kid »

PeterR schreef:Dat heb ik nooit geweten :shock: kan nog wel eens handig zijn, als ik alleen de preamp wil gebruiken
Handig is het zeker. Ik gebruik thuis ook wel eens alleen de preamp om op te nemen. Toch speelt het wel lekkerder als ik gewoon de DI uit pak en mezelf hoor door een speakerkast. Klinkt toch lekkerder als door een koptelefoon o.i.d.
Baspingelaar in limbo
Gebruikersavatar
telebass
Berichten: 157
Lid geworden op: 12 mei 2005, 16:23

Bericht door telebass »

volgens de FAQ op de site van EBS moet het kunnen:
Will I damage my EBS head if I use it without a cabinet; for example in a recording situation?
You may use all EBS bass head without speaker load, i.e. no speaker connected., except the new Classic T90 all tube head that should have a speaker load to avoid harming the tubes.
Gebruikersavatar
Rodi
Berichten: 1654
Lid geworden op: 13 mei 2005, 11:46

Bericht door Rodi »

is de topicstarter inmiddels al geslaagd voor een nieuwe cab?
Gebruikersavatar
bor
Berichten: 210
Lid geworden op: 05 jan 2007, 13:51

Bericht door bor »

Rodi schreef:is de topicstarter inmiddels al geslaagd voor een nieuwe cab?
Volgens mij heeft Bogey zijn Fafner verkocht :?
Jazzbas USA Fender
Fender Nate Mendel Precision
OLP MM3 5 snaar
Squier VM Precision
EBS Fafner
SWR Goliath III 4x10
Maruszczyk Barabass
Bogey
Berichten: 1564
Lid geworden op: 14 aug 2004, 13:26

Bericht door Bogey »

Yup! heb een Epifani topje inmiddels, maar goed te zien dat het tpoic nog voortleeft! Vond die Fafner erg lekker hoor, maar de epi ook en die is wat handelbaarder en hoewel minder veelzijdig klinkt hij gewoon meteen 'flat' goed. Heb er een Eden 4x10 onder. niks te klagen.
Gebruikersavatar
Rody
Berichten: 341
Lid geworden op: 22 jun 2006, 12:15

Bericht door Rody »

Bogey schreef:... maar goed te zien dat het tpoic nog voortleeft! ...
Om het topic niet te laten doodbloeden hier een foto van mijn nieuwe case voor m'n fafner. Misschien kan het hier een soort "fafner fan topic" worden voor de liefhebbers :cheer: Laat jullie fafners maar eens zien!

AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
telebass
Berichten: 157
Lid geworden op: 12 mei 2005, 16:23

Bericht door telebass »

mooie case hoor! EBS?
Kan je de voor-en achterkant ook afsluiten?
Gebruikersavatar
Xytras 1978
Berichten: 898
Lid geworden op: 11 mar 2009, 18:08

Bericht door Xytras 1978 »

Eigenlijk ben ik meer geïnteresseerd in je tecamp, tevreden van??
Rody schreef:
Bogey schreef:... maar goed te zien dat het tpoic nog voortleeft! ...
Om het topic niet te laten doodbloeden hier een foto van mijn nieuwe case voor m'n fafner. Misschien kan het hier een soort "fafner fan topic" worden voor de liefhebbers :cheer: Laat jullie fafners maar eens zien!

AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Rody
Berichten: 341
Lid geworden op: 22 jun 2006, 12:15

Bericht door Rody »

telebass schreef:mooie case hoor! EBS?
Kan je de voor-en achterkant ook afsluiten?
Ja, EBS.

Voor en achterkant sluiten met velcro. Eigenlijk is het best wel stevig, de velcro is vastgeniet met industriële nietjes. Valt af te wachten of het houdt na intensief gebruik maar het ziet er (nu toch nog) zeer stevig uit.
Gebruikersavatar
Rody
Berichten: 341
Lid geworden op: 22 jun 2006, 12:15

Bericht door Rody »

Xytras 1978 schreef:Eigenlijk ben ik meer geïnteresseerd in je tecamp, tevreden van??
Ik heb er in een paar topics al wat over geschreven. Ik heb het even gebundeld ;-)

"Fafner en Tecamp is een lekkere combo! Fafner had ik ervoor met ampeg en die was wat te wollig bij hogere volumes, tecamp blijft erg clean. Markbass met Tecamp is me dan weer bij momenten te direct en clean. Het zit 'm dus in de combinatie."

"Ik heb de Fafner gebruikt met
- Ampeg 410HLF (zeer goede klank maar voldeed niet op hoog volume, werd me te wollig)
- Eden 2*10 XST (goede klank maar is geen 4*10 inch en ik kwam ermee te kort)
- Tecamp L410 (gaat beenhard en blijft erg strak en weegt maar 26 kilo)
De tecamp heb ik ook al met Hevos en Markbass tops gebruikt maar dan was het naar mijn aanvoelen wel heel erg direct. Maar met de fafner is het een droomcombinatie. "

"Ik heb een Tecamp L410 en I like it! Sound: geeft weer wat je erin steekt maar met een lichte neiging naar laagmid (heb getest naast EBS, Eden en Ampeg). Mijn mening: Ampeg vervormde sneller, EBS te dun, Eden te veel gewicht. De basisklank van de Tecamp neigt wat naar de klank van Ampeg maar blijft cleaner op hoge volumes. Ook leuk is de tweeter switch waarmee je ook het crossoverpunt kunt bepalen (dus switchen tussen rock setting en cleaner, echt wel bruikbaar!)
Hanteerbaarheid: 25 kilo ofzo voor een 4*10 en dus makkelijk te heffen (mede door de ergonomische handvaten).
Looks: da's natuurlijk erg persoonlijk maar ik vind het wel ok, lekker sober met natuurlijk een knipoog naar ampeg (de piping en de naam zelf...), dus niet erg origineel.
Ik ben er erg tevreden over het valt me idd ook op dat er niet zo veel gebruikers zijn, waarschijnlijk zal de prijs ook wat meespelen..."
Plaats reactie