HELP!!Schade aan mijn versterker??(opgeblazen...oververhit?)

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Martinus
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 mei 2005, 00:41

HELP!!Schade aan mijn versterker??(opgeblazen...oververhit?)

Bericht door Martinus »

Hallootjes daar!
Binnenkort heb ik een band-festival, waarbij ik mijn versterker uitleen aan andere bassisten...
Het is een Laney RBW 300, 165 watt, 1 x 15" speaker.
Ik speel er al jaren op, en hij kan redelijk hard.

Mijn vraag is nu:
Waar moet ik op letten om te voorkomen dat hij opgeblazen wordt of oververhit?
De Gain en Volume veilig op 5 of 6 zetten?
Niet te lang aan laten staan?
Andere dingen?
Er is namelijk ook nog niet bekend of de combo uitversterkt zal worden...

Ik ben gewoon bezorgd om mijn schatje :? en hoop op advies...
Groeten,
Martinus
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 496
Lid geworden op: 09 okt 2003, 13:07

Bericht door roberto »

Duidelijk zijn!
Weet wat het kreng aan kan en wat niet. Actieve/passieve bassen en het hele pakkie marlboro. En als je er niet gerust op bent moet je in de buurt blijven. Als de boel overstuurt kun je ingrijpen.

Knappe zet hoor, denk niet dat dat eerst komende 10 miljoen jaar bij mij gaat gebeuren.
'Let Beavis & Butthead preach to our youth about fire'
Gebruikersavatar
Martinus
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 mei 2005, 00:41

Bericht door Martinus »

Thnx voor je reactie, Roberto!!
Je bedoelt: jij zult nooit je versterker uitlenen?

Ik speel zelf een actieve bass.
De ingang "actief" gebruik ik dus altijd.
De ingang "actief / passief" kraakt als een tierelier...
Kan het kwaad als er passieve bassen de ingang "actief" gebruiken?

Ik zet de Compressor aan en de Line Defeat uit, zal dat ook helpen?
www.abrighterday.nl

...It's 2 Lane Freedom...


Ibanez SR300DX
Fender Deluxe Active Jazz
Hohner "Arbor Series" Fretless

Laney RBW 300
Gebruikersavatar
Martinus
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 mei 2005, 00:41

Bericht door Martinus »