Acoustic amps

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
ReB87
Berichten: 100
Lid geworden op: 17 mei 2008, 14:34

Acoustic amps

Bericht door ReB87 »

Een hele tijd geleden, toen ik nog maar pas begon met bassen zag ik een filmpje waarin de bassist een Acoustic amp gebruikte. Ik ben toen op zoek gegaan en vond de website en verschillende amps van dit merk. (https://www.acousticamplification.com" onclick="window.open(this.href);return false;)

Echter heb ik tot op de dag van vandaag nog geen dealer gevonden hier in Nederland. Natuurlijk ga ik Acoustic zelf even mailen, maar ik was benieuwd of jullie ervaringen hebben met deze versterkers? En of jullie misschien een adres weten waar je ze kan proberen? :)
Jack

Bericht door Jack »

Ervaring alleen met de oude, zowel combo als stack, en die waren alleszins plezierig.

Maar acoustic is een tijd van de markt geweest, en nu sinds een poos weer terug.

De nieuwe heb ik nog nooit gehoord / geprobeerd.

Maar het schijnt nog steeds wel ok te zijn.

Ook ik heb geen idee waar je ze kunt proberen.
Gebruikersavatar
JerommekeOnline
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jul 2009, 23:15

Bericht door JerommekeOnline »

Ik ben zelf SWR fan voor mijn basgitaar, maar voor mijn contrabas gebruik ik Hevos. Ideaal om een akoestische bas uit te versterken. Kost een paar centen, maar de kwaliteit is goed! Niet te veel knoppen, enkel voor de goede toon. Kijk even op de website van Hevos: https://www.hevos.nl/cms/.
Gebruikersavatar
snarie
Berichten: 1399
Lid geworden op: 17 mei 2007, 10:01

Bericht door snarie »

JerommekeOnline schreef:Ik ben zelf SWR fan voor mijn basgitaar, maar voor mijn contrabas gebruik ik Hevos. Ideaal om een akoestische bas uit te versterken. Kost een paar centen, maar de kwaliteit is goed! Niet te veel knoppen, enkel voor de goede toon. Kijk even op de website van Hevos: https://www.hevos.nl/cms/.
En?
inderdaad joep :-)
Gebruikersavatar
ReB87
Berichten: 100
Lid geworden op: 17 mei 2008, 14:34

Bericht door ReB87 »

snarie schreef:
JerommekeOnline schreef:Ik ben zelf SWR fan voor mijn basgitaar, maar voor mijn contrabas gebruik ik Hevos. Ideaal om een akoestische bas uit te versterken. Kost een paar centen, maar de kwaliteit is goed! Niet te veel knoppen, enkel voor de goede toon. Kijk even op de website van Hevos: https://www.hevos.nl/cms/.
En?
+1

Ik zie de link met Acoustic amps niet echt?! :offtopic:
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Ik vermoed dat Jerommeke denkt dat Acoustic een amp is speciaal voor akoestische bassen, nee dus.

Acoustic is bekend geworden met de legendarische 360 waarop o.a. Pastorius speelde. Anno 2010 is die 360 niet meer zo spectaculair (los van de vintage-freaks) en de nieuwe acoustics valen me kwa specs ook tegen. Ik denk dat het merk op emotie gokt en hoopt klandizie te vinden onder Pastorius-aanbidders.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
JerommekeOnline
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jul 2009, 23:15

Bericht door JerommekeOnline »

@ AmercanIdiot: sorry, ik kende idd het merk niet, en dacht er iets zinnings over te zeggen. Pastorius +1

@snarie: hevos is gewoon goed. Als je die mensen spreekt, ze spreken soms een wartaal, maar ze zijn erg goed in het maken van eerlijke versterkers. het is zeker een middag waard om van Enschede naar Panningen te tomtommen. Ze maken mooie en compacte -lees hanteerbare- stacks. Daarnaast hebben zij mij geholpen met het uitlijnen van mijn contrabas. Op een gewone bas klinkt hij ook even goed.
Gebruikersavatar
snarie
Berichten: 1399
Lid geworden op: 17 mei 2007, 10:01

Bericht door snarie »

@ Jerommeke

Mooi dat je Hevos tof vindt, dat kan ook haast niet anders. 't Zijn nu eenmaal goede versterkers. Maar het is een beetje raar om vanuit het niets in een topic wat over accoustic amps gaat, naar Hevos te springen. Als iedereen dat zo zou doen zouden alle topics in no time onleesbaar worden. Vandaar mijn reactie. Zelf heb ik geen behoefte aan Accoustic noch aan Hevos.

Buizenamps = :cheer:
inderdaad joep :-)
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

JerommekeOnline schreef: @snarie: hevos is gewoon goed. . Daarnaast hebben zij mij geholpen met het uitlijnen van mijn contrabas.
Ik dacht dat dat alleen voor autos was...wat bedoel je met uitlijnen van je contrabas?

Ik heb ooit een Hevos midget combo (400T) uitgeprobeerd bij een repetitie met mijn contrabas (drum&bass/dance-achtige band), maar die Hevos trok het toch niet helemaal.
Op laag volume klonk hij goed, maar in een (beetje luidere) band bleef er weinig over van het geluid.
Gebruikersavatar
ReB87
Berichten: 100
Lid geworden op: 17 mei 2008, 14:34

Bericht door ReB87 »

Ik heb reactie terug van Acoustic amps:
Greetings!
Thank you for your interest in Acoustic amplifiers.
Currently Acoustic amps are only available within the US.
Acoustic amps are sold exclusively through Guitar Center and Musician’s Friend.
Please let us know if you have any further questions.

Sincerely,

The Acoustic Amplification Team
:(
Gebruikersavatar
Watt
Berichten: 478
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:52

Bericht door Watt »

Ik heb ooit een Hevos midget combo (400T) uitgeprobeerd bij een repetitie met mijn contrabas (drum&bass/dance-achtige band), maar die Hevos trok het toch niet helemaal.
Op laag volume klonk hij goed, maar in een (beetje luidere) band bleef er weinig over van het geluid.

Tsja, met 1 x 10 (en bijgevolg dus 200 watt) in een bandsituatie! Wat wil je nou? Ik heb repetities met mijn rockband met het uitbreidingskastje erbij gedaan en dat maakte wel een enorm verschil. Iedereen was destijds zwaar onder de indruk van wat die kastjes produceerden. Uiteraard blijft het dan nog altijd slechts 2 x 10.

En nu weer over naar Acoustic:

Ik had ooit zo'n acoustic set en vond hem destijds nogal 'boomy' klinken. Niet mijn ding.
FENDER and SQUIER basses| HEVOS 400D AMP | HEVOS POWERSET CABS | LINE 6 G30 RELAY | DUNLOP PICKS | SOME SECRET STUFF
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Watt schreef:
Ik heb ooit een Hevos midget combo (400T) uitgeprobeerd bij een repetitie met mijn contrabas (drum&bass/dance-achtige band), maar die Hevos trok het toch niet helemaal.
Op laag volume klonk hij goed, maar in een (beetje luidere) band bleef er weinig over van het geluid.

Tsja, met 1 x 10 (en bijgevolg dus 200 watt) in een bandsituatie! Wat wil je nou? .
volgens mij had ik een 12" ...maar goed, deze combo's zijn toch bedoeld om in een band te gebruiken, met name voor contrabas...waar wil ze anders voor gebruiken? Ik moest hem helemaal open zetten en dan nog had ik niet genoeg volume.
waarom zou hij trouwens maar 200 watt zijn bij 10"? volgens de specs is hij gewoon 400 watt

(sorry voor de off topic, maar het kwam ter sprake dus reageer ik daarop)
Gebruikersavatar
superbas42
Berichten: 1255
Lid geworden op: 06 okt 2003, 16:49

Bericht door superbas42 »

:D Omdat de Hevos combo' s interne speakerconfiguratie 8 ohm is, zodat met een extra cabinet van 8 ohm de volle 400 watt geeft, zonder extra cabinet geeft ie ongeveer 200 of 230 watt aan de interne speaker.... Dit geld voor alle combos van Hevos. jij had een 12 inch...het blijft maar een enkele 12 qua luchtverplaatsing :D
let's JayDee !
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

dat vind ik toch een beetje raar en misleidend bij een combo
Gebruikersavatar
VDBROEK81
Berichten: 544
Lid geworden op: 06 nov 2007, 10:45

Bericht door VDBROEK81 »

Leuk, Acoustic. heb er ook eens een gehad. Een 220 top Afbeelding
Was aardig populair in de 80´s. Speelde Herman Deinum er niet op bij Sweet ´d Buster?
Bak van een versterker met iets van 160 Watt waar ik toen aardig van onder de indruk was....
Plaats reactie