een goede kleine versterker

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Sp00n
Berichten: 80
Lid geworden op: 13 okt 2004, 23:09

een goede kleine versterker

Bericht door Sp00n »

Aangezien ik geen topic kon vinden wat mijn vraag beantwoord,

Op dit moment heb ik een versterkertje van 45 watt. Ik heb deze toendertijd gekocht omdat dat toen genoeg was met repeteren. Tegenwoordig gebruik ik die echt alleen maar om thuis te oefenen. Ik wil eigenlijk gaan kijken naar een kleinere maar betere versterker
Nu zullen de meeste wel denken wat is er mis met een 45 watt versterker, nou ik wil eentje met een beter geluid.
Deze versteker zal waarschijnlijk 250 pleuro opleveren, wat is nu een mooie versterker voor ongeveer dezelfde prijs alleen die beter klinkt en met minder watt.


ps. wanneer iemand een leuke aankoop weet in de buurt van Nijmegen, Venraij of Venlo dan is dat ook altijd welkom.

mazza

Wat is eigenlijk een respectabel minimum watt om beetje lekker te kunnen oefenen, wanneer je op kamers zit en wat dunne muren om je heen hebt?
life only is easy when you keep your eyes closed
Gebruikersavatar
Dozo
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 okt 2003, 16:17

Bericht door Dozo »

Tja ik heb een Marshall bas state 30 watt combo.
Voor erbij bevalt hij prima.
Worden ook nog best vaak aangeboden op Marktplaats.
you calling me a liar frank ?
is that what you calling me ?
Gebruikersavatar
Kilian.
Berichten: 1454
Lid geworden op: 16 apr 2005, 11:28

Bericht door Kilian. »

Ik speelde laatst op de ibanez en was aangenaam verrast door dat dingetje =)
none.
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Ik heb een Ashdown After Eight.

15W, 8" speakertje en klinkt hardstikke goed... ook kan ie zeker luid. Verbazingwekkend hoe die eigenlijk de B-snaar trekt en je bas komt ook als bas echt eruit. Geen 'auto-destruct' knopje als deep, maar de sound wordt ook echt deeper... input voor cd-speler en uitgangen voor external speaker en headphones.

Nieuw voor 130 euro bij Paul te koop!

Pics:

Afbeelding

Afbeelding
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

Bericht door Wheezl »

Hey, maar dat is cool! Wat weegt dat? Hoe groot is dat precies? Beetje dat maatje van die 8" trace met zo'n vage poort aan de voorkant?
Gebruikersavatar
Wilbert
de techneut
Berichten: 1266
Lid geworden op: 11 mei 2004, 00:21

Bericht door Wilbert »

k heb de perfect ten van ashdown. De grote broer van de after eight. Geniaal spul.
Pas op, achter je!!
Sp00n
Berichten: 80
Lid geworden op: 13 okt 2004, 23:09

Bericht door Sp00n »

Hej Teng,
Ik neem aan dat je Paul van Basmatters bedoelt??
life only is easy when you keep your eyes closed
Gebruikersavatar
lievenr
Berichten: 309
Lid geworden op: 08 dec 2004, 08:57

Bericht door lievenr »

K'heb ooit de "combo SWR workingman's 12'" gehad om thuis te oefenen. Daar heb ik nog steeds spijt van dat ik die heb weg gedaan. Die had een prachtig geluid om zo klein te zijn.
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Ja, van Paul's Bassmatters ja.

Het weegt geen kut, paar kilootjes voor je gevoel. Toch nog 14,65 kilo. Ik had hem mee toen ik de vd End ophaalde bij Andre. Hij verbaasde zich er al net zo over als ik zelf:

Before: '130 euro? Zit er dan ook een versterker in?'
After: 'He..raar man, klinkt echt goed. En de bas klinkt ook echt als de bas.. '

Zo op het zicht 40x40 cm. Check ook ff de website van ashdown. (Aardige schatting achteraf.:D)

Als je trouwens het doel hebt om in een akkoestische set nog wat uit wilt halen en een drummertje erbij, dan zou ik voor de Perfect Ten gaan, die van Wilbert. Je hebt dan net wat over, maar die kost 200 euro als ik het goed heb. Ik had geen zin in veel geld uit geven en ik wilde het juist klein houden. Tot nu toe eigenlijk mijn beste aankoop ooit qua geld/waarde ratio. ;)

https://www.ashdownmusic.com/bass/detail.asp?ID=80
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Plaats reactie