Het Grote Peavey Topic!

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Haico

Bericht door Haico »

Erg leerzaam om de methodieken van anderen te lezen.
Freak schreef:Heel leerzaam, bedankt voor de uitgebreide handleiding Haico! :D
Och, het is alleen maar mijn maniertje... Ik begin bij elke versterker bijna hetzelfde: laag eraf, mids iets kleuren naar smaak en dan het laag er weer bij. :)
Madmac schreef:IK heb namelijk ook de zeldzame footswitch erbij :finger:
Altijd stoeven he. Heet ze Linda? ;)
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Nee, Linda is de food witch :mrgreen:
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

:lol:
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Bericht door PMJ »

Ik kan mijn epiphone EB3 bass ruilen tegen een 410 TXF speakerkast met sheffield speakers, 350watt, 8ohm. Mijn vraag is: Zijn deze kabinetten een beetje te pruimen? Ik wil hem gebruiken icm mijn peavey mark VI versterker. Qua sound ben ik op zoek naar een stevige, volle sound die toch gedefinieerd klinkt.

Ik wil dus eigenlijk weten of het voor mij een prima ruil is. (qua 2e hands waarde zit het denk ik wel in orde) Alle reacties zijn van harte welkom, op versterkingsgebied is er voor mij te veel aanbod om ook maar te weten wat ik precies zoek. Dat ik weinig met de specificaties kan helpt mij ook niet mee :facepalm:

Een fijne kerst gewenst aan allen!!
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5678
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Ik zou het doen, lekkere kasten en een goeie combi met de Mark VI. Alleen wel even kijken hoeveel watt de Mark VI geeft op 8Ohm.
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

Doen Patrick!
face down in the dirt
Gebruikersavatar
kade
Berichten: 474
Lid geworden op: 23 jan 2004, 09:47

Bericht door kade »

Ik heb zelf ook met een mark VI gespeeld in combinatie 2 X 410TXF kasten en dat klinkt goed en gaat hard genoeg , ik had zelfs het idee dat de Mark VI meer volume had dan mijn T-Max.
Als ik me niet vergis draait de Mark VI op 8 ohm 175watt
4 ohm 250 watt
2 Ohm 400 watt
Ik had hem zelf op de 2 ohm draaien :jam: :jam: :jam:
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Bericht door PMJ »

Bedankt voor de reacties. Wat stom, ik dacht dat hij ook op 8ohm draaide. Maar niet dus. 200watt op 2ohm en 400watt op 4ohm. Dat betekent dus dat ik niks aan de cab heb tenzij ik er 2 neem..?!
Gebruikersavatar
kade
Berichten: 474
Lid geworden op: 23 jan 2004, 09:47

Bericht door kade »

PMJ schreef:Bedankt voor de reacties. Wat stom, ik dacht dat hij ook op 8ohm draaide. Maar niet dus. 200watt op 2ohm en 400watt op 4ohm. Dat betekent dus dat ik niks aan de cab heb tenzij ik er 2 neem..?!
https://www.peavey.com/assets/literature ... 300912.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Bericht door PMJ »

Wat leuk, dat document heb ik niet eerder gezien! Correctie dus, 250 watt op 4ohm. Maar zou het wel kunnen, een 8ohm cab onder een 4ohm top, of moet het echt noodzakelijk gelijk zijn? Sorry maar ik heb hier echt weinig kaas van gegeten.

edit: Het staat niet concreet op de versterker, maar in principe zou een 8ohm cab dus moeten kunnen maar kan de versterker minder vermogen leveren als ik dat goed begrijp. Zou het nog luid genoeg zijn als ik zon cab onder de mark VI zou gooien?
Laatst gewijzigd door PMJ op 26 dec 2012, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
kade
Berichten: 474
Lid geworden op: 23 jan 2004, 09:47

Bericht door kade »

Als je maar niet onder de 2 Ohm komt is der niets aan de hand.
Dus je kan er gewoon een 8 ohm kast aan hangen , alleen geeft hij zijn volle vermogen niet.
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Bericht door PMJ »

kade schreef:Als je maar niet onder de 2 Ohm komt is der niets aan de hand.
Dus je kan er gewoon een 8 ohm kast aan hangen , alleen geeft hij zijn volle vermogen niet.
OK tnx. Maar blijft de set dan luid genoeg voor kleine optredens en repetities e.d.?
Gebruikersavatar
kade
Berichten: 474
Lid geworden op: 23 jan 2004, 09:47

Bericht door kade »

Dat zal je zelf moeten ondervinden.
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Bericht door PMJ »

kade schreef:Dat zal je zelf moeten ondervinden.
Ik hoopte eigenlijk op info van ervaringsdeskundigen. Dit omdat het een behoorlijk stukkie reizen is, en het dus verschil maakt als de ervaringen negatief, positief of twijfelachtig zijn.
Srallar
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 feb 2011, 09:55

Bericht door Srallar »

Schaf je anders gewoon een nieuwe TVX410 4Ohm aan?! Kosten maar 333 euro.
Tweedehands zijn ze ook wel regelmatig te vinden tussen de 150 en 200 euro.
Plaats reactie